AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #181 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Fikk du svar på stoffskifte prøvene dine? Hva verdiene lå på. Ft4, ft3 og TSH? Hvis ikke bør du spørre legen om verdiene av disse og ev legge de ut her. Ikke sikkert det er angst eller medisiner som gjør deg slik, men en fysisk sykdom som ligger å lurer bak. Synes det er litt snodig at du fortsetter å ha hjertebank etter å ha minket medisinbruk, du nevner også forandret personlighet etc. Fastleger kan lese disse verdiene feil ev med underdrivelse. Bare et tips 😊 Anonymkode: 83dff...c48 Stoffskifte prøvene var helt fine. TS Anonymkode: ace10...8de
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #182 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjære deg❤️ Jeg skjønner godt at du er utslitt og frustrert. Og at livet ditt har blitt satt litt på vent nå..men dette kommer til å ordne seg. Du må ikke gi opp på å mase på leger o.l, for du skal selvfølgelig få hjelp til dette. Kanskje du kan bestille deg en akutt time hos lege igjen i morgen? Siden det er så tungt. Du kan jo ikke gå å ha det sånn. Klem til deg❤️❤️ Anonymkode: 6bbc8...d9f Eneste fastlegen sier er at jeg må holde motet oppe og at ting blir bedre. Det er det eneste legen gjør. TS Anonymkode: ace10...8de
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #183 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Kontakt legevakt og legg frem tankene dine. Høres ut som du trenger en akuttinnlegging på psyk for å få hjelp. ❤️ Det er ingen skam. Lykke til! Anonymkode: f2756...2c9 Jeg vil ikke bli innlagt, jeg nekter å bli dopet ned på flere medisiner. Jeg har blitt psykisk syk av seroquel i høye doser, har også blitt avhengig av den. Har aldri skulle fått den i første omgang. Jeg vil ikke få flere medisiner på psyk og bli dopet ned på. Jeg skal på høstferie denne uken, eneste jeg vil er å sove som før og bli meg selv. TS Anonymkode: ace10...8de
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #184 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg vil ikke bli dopet ned å bli en zombie på psykatri. Jeg skal reise snart, eneste jeg vil er å sove som før, og få noe jeg kan sove på. Og har ikke angst til vanlig, bare den hjertebanken. Jeg er 19 år og vil bli den glade jenta jeg var for bare 2 måneder siden. TS Anonymkode: ace10...8de
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #185 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil ikke bli innlagt, jeg nekter å bli dopet ned på flere medisiner. Jeg har blitt psykisk syk av seroquel i høye doser, har også blitt avhengig av den. Har aldri skulle fått den i første omgang. Jeg vil ikke få flere medisiner på psyk og bli dopet ned på. Jeg skal på høstferie denne uken, eneste jeg vil er å sove som før og bli meg selv. TS Anonymkode: ace10...8de Håper du har gode folk rundt deg i ferien som vet hva du sliter med. Anonymkode: 2ad64...2af
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #186 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Kontakt legevakt og legg frem tankene dine. Høres ut som du trenger en akuttinnlegging på psyk for å få hjelp. ❤️ Det er ingen skam. Lykke til! Anonymkode: f2756...2c9 Ved akuttinnlegging på psyk vil du garantert få sovemedisin! Anonymkode: 514d8...c35
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #187 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg vil ikke bli innlagt, jeg nekter å bli dopet ned på flere medisiner. Jeg har blitt psykisk syk av seroquel i høye doser, har også blitt avhengig av den. Har aldri skulle fått den i første omgang. Jeg vil ikke få flere medisiner på psyk og bli dopet ned på. Jeg skal på høstferie denne uken, eneste jeg vil er å sove som før og bli meg selv. TS Anonymkode: ace10...8de Kan du fortelle familie/venner om det? De du skal på ferie med?❤️ Anonymkode: 6bbc8...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #188 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg vil ikke bli dopet ned å bli en zombie på psykatri. Jeg skal reise snart, eneste jeg vil er å sove som før, og få noe jeg kan sove på. Og har ikke angst til vanlig, bare den hjertebanken. Jeg er 19 år og vil bli den glade jenta jeg var for bare 2 måneder siden. TS Anonymkode: ace10...8de Men da har du som mål å jobbe mot å bli den glade jenta igjen. Det kan bli litt tungt en periode fremover, men det blir bedre, jeg lover. Støtt deg på de du har rundt deg, og ikke gi opp på å få mer hjelp. Heier masse på deg❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: 6bbc8...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #189 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da har du som mål å jobbe mot å bli den glade jenta igjen. Det kan bli litt tungt en periode fremover, men det blir bedre, jeg lover. Støtt deg på de du har rundt deg, og ikke gi opp på å få mer hjelp. Heier masse på deg❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: 6bbc8...d9f Takk men virker umulig. Ser ikke framtiden. Når jeg ikke sover, eneste jeg vil er å sove vanlig. Jeg aner ikke hva som har skjedd med meg. Hvorfor sov jeg alltid før; og nå er livet mitt ødelagt? Går rundt med masse sovemedisin og trengte aldri det før. Eneste jeg vil er å ha noe som jeg sovner av men som jeg også ikke er zombie på. Er helt ødelagt av seroquel og mister meg selv helt. TS Anonymkode: ace10...8de
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #190 Skrevet 5. oktober 2021 Det har gått 2 måneder nå hvor er den jenta jeg var som alltid sov før? TS Anonymkode: ace10...8de
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #191 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk men virker umulig. Ser ikke framtiden. Når jeg ikke sover, eneste jeg vil er å sove vanlig. Jeg aner ikke hva som har skjedd med meg. Hvorfor sov jeg alltid før; og nå er livet mitt ødelagt? Går rundt med masse sovemedisin og trengte aldri det før. Eneste jeg vil er å ha noe som jeg sovner av men som jeg også ikke er zombie på. Er helt ødelagt av seroquel og mister meg selv helt. TS Anonymkode: ace10...8de Men du.. livet ditt er ikke ødelagt, det er bare tungt nå. Og du er veldig sliten.. Du trenger noen som kan støtte deg nå, og jeg håper at du snakker med familie eller noen, i tillegg til lege og sånn❤️Studerer du nå, eller har du friår eller noe? Anonymkode: 6bbc8...d9f 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #192 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men du.. livet ditt er ikke ødelagt, det er bare tungt nå. Og du er veldig sliten.. Du trenger noen som kan støtte deg nå, og jeg håper at du snakker med familie eller noen, i tillegg til lege og sånn❤️Studerer du nå, eller har du friår eller noe? Anonymkode: 6bbc8...d9f Snakker med familie, de er også helt oppgitt og bekymret for meg ; og savner den jeg var går på stepps kurs, så jobber ikke akkurat nå😭 TS Anonymkode: ace10...8de
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #193 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg vet ikke når jeg skal bli meg selv igjen 😭 jeg spør hver dag men får ingen svar eller hjelp. TS Anonymkode: ace10...8de
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #194 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Snakker med familie, de er også helt oppgitt og bekymret for meg ; og savner den jeg var går på stepps kurs, så jobber ikke akkurat nå😭 TS Anonymkode: ace10...8de AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg vet ikke når jeg skal bli meg selv igjen 😭 jeg spør hver dag men får ingen svar eller hjelp. TS Anonymkode: ace10...8de Godt å høre at du snakker med familie❤️ Og du må tenke at akkurat nå så er det helt greit at du ikke jobber eller noe, for du må bare fokusere på å bli bedre igjen. Og alt annet kan du ta senere. Skjønner at det er tungt for deg å holde ut til ting blir bedre. Men ta en dag om gangen, også fortsetter du å snakke med de som du har rundt deg, og hvis du trenger mer hjelp så ber du om mer hjelp. Fortsett å holde ut❤️ Dette ordner seg Anonymkode: 6bbc8...d9f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #195 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjekket meg for høyt stoffskifte, ingen hjelp. Sover enda ikke. Prøvde å skrive en tråd her nettopp, den ble sletta. Har fått masse dårlige tanker , om å ende det. Griner hver dag, vet ikke hvor lenge jeg lever og om jeg lever til jul. Klarer ikke mer snart. Eneste som funker noen ganger er imovane, men den nekter jeg å ta ofte. Føler meg totalt utslitt og dårlig hver dag, har mistet meg selv helt. Har mistet den jenta jeg var, vet ikke hvordan jeg skal finne tilbake. Vet ikke om det er pga seroquel jeg har mistet meg selv helt. TS Anonymkode: ace10...8de Sa du til fastlegen at du føler deg manisk og unaturlig oppstemt? Hva sa han da? Var du ærlig med ham om hvilke doser du faktisk tar? La dere en plan for hvilke medikamenter og hvilke doser det er OK at du tar, og hva du skal gjøre dersom du opplever at medikamentene ikke er til hjelp for deg? Anonymkode: a1446...bf6 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #196 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sa du til fastlegen at du føler deg manisk og unaturlig oppstemt? Hva sa han da? Var du ærlig med ham om hvilke doser du faktisk tar? La dere en plan for hvilke medikamenter og hvilke doser det er OK at du tar, og hva du skal gjøre dersom du opplever at medikamentene ikke er til hjelp for deg? Anonymkode: a1446...bf6 Sa det til dps, men vet ikke om jeg er det likevel. Fordi hører seroquel hjelper for de som er manisk / bipolar, men så gjør den meg verre. Jeg snakker mere med dps enn fastlegen, skal snakke med overlege på dps imorgen, endelig. Så skal si da at jeg tar høye doser og at det ikke funker heller. Og at jeg blir dårlig av det. Føler bare at ingen vil hjelpe meg, får ingen ordentlig hjelp til hvorfor jeg ikke får sove og hvorfor jeg føler det som jeg gjør ;/ TS Anonymkode: ace10...8de
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #197 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sa det til dps, men vet ikke om jeg er det likevel. Fordi hører seroquel hjelper for de som er manisk / bipolar, men så gjør den meg verre. Jeg snakker mere med dps enn fastlegen, skal snakke med overlege på dps imorgen, endelig. Så skal si da at jeg tar høye doser og at det ikke funker heller. Og at jeg blir dårlig av det. Føler bare at ingen vil hjelpe meg, får ingen ordentlig hjelp til hvorfor jeg ikke får sove og hvorfor jeg føler det som jeg gjør ;/ TS Anonymkode: ace10...8de Forhåpentlig vil du få bedre hjelp når du snakker med overlegen i morgen. Jeg anbefaler at du tar et ark og skriver ned hvilke medikamenter, og i hvilke doser, du har tatt den siste uken. Hvis du husker klokkeslett eller ca. tid på dagen, skriv det også. Skriv gjerne også en liten logg over hvor mange timer du har sovet og hva du har gjort alle dagene den tiden du har hatt så mye hjertebank. Hvis du føler at humøret ditt har endret seg iløpet av disse dagene bør du skrive ned det også. Grunnen til at jeg anbefaler at du skriver det ned er fordi det er lett å glemme å nevne alt når man er hos legen. Det er mye å huske på, og når man ikke føler seg bra blir det ekstra vanskelig å huske alt. I tillegg er det mer oversiktlig og lett for legen å se hele bildet dersom du skriver en oversikt. Så det hjelper både legen og deg. Anonymkode: a1446...bf6 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #198 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forhåpentlig vil du få bedre hjelp når du snakker med overlegen i morgen. Jeg anbefaler at du tar et ark og skriver ned hvilke medikamenter, og i hvilke doser, du har tatt den siste uken. Hvis du husker klokkeslett eller ca. tid på dagen, skriv det også. Skriv gjerne også en liten logg over hvor mange timer du har sovet og hva du har gjort alle dagene den tiden du har hatt så mye hjertebank. Hvis du føler at humøret ditt har endret seg iløpet av disse dagene bør du skrive ned det også. Grunnen til at jeg anbefaler at du skriver det ned er fordi det er lett å glemme å nevne alt når man er hos legen. Det er mye å huske på, og når man ikke føler seg bra blir det ekstra vanskelig å huske alt. I tillegg er det mer oversiktlig og lett for legen å se hele bildet dersom du skriver en oversikt. Så det hjelper både legen og deg. Anonymkode: a1446...bf6 Tusen takk! Det skal jeg gjøre. TS Anonymkode: ace10...8de 1
Safiye Skrevet 7. oktober 2021 #199 Skrevet 7. oktober 2021 Kjære trådstarter, Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen, Safiye, mod
Fremhevede innlegg