Gå til innhold

Uheldig uttalelse eller mente han at jeg var feit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eeh hæ? Så å være svampebob med bryster er ikke i "værste mening" ? 

Anonymkode: 9efca...1b4

Nei, jeg tror ikke han sier at du er feit eller uroporsjonal.

Jeg tror han er tankeløs, ikke slem.

Anonymkode: 1fde6...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tolker det feil. Ikke for din størrelse mener han vel du er «høy» og til din høyde og kropp så er leggene dine helt fine. Nå er ikke akkurat menn de beste å formulere seg på dette heller men syntes ikke han sier noe ufint i det hele tatt. Du påpeker blant annet selv leggene dine, dette med sitteplass i bilen er det vell fordi du er større enn de andre? Ikke noe mer enn det.

Anonymkode: e01fb...688

Har aldri nevnt bil. Dette er ved middagsbordet, på restauranter, på pubben what ever. Jeg må alltid sitte ytterst fordi "de andre er minst" og det skjønner jeg ikke poenget med, da det ikke blir noe forskjell for noen av oss om hvem som sitter innerst og ytterst. Det er like god plass hvor enn man sitter. 

Anonymkode: 9efca...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg tror ikke han sier at du er feit eller uroporsjonal.

Jeg tror han er tankeløs, ikke slem.

Anonymkode: 1fde6...f8c

så hva var poenget med å dra med hele den historien om at du ser ut som en svampebob da ? Var var sammenhengen? Når du ikke tror at jeg er en svampebob ? 

Anonymkode: 9efca...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overtenker… 

og hvorfor bryr du deg? Det er vel spørsmålet du egentlig bør prøve finne ut av. 

Anonymkode: ce89d...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du overtenker… 

og hvorfor bryr du deg? Det er vel spørsmålet du egentlig bør prøve finne ut av. 

Anonymkode: ce89d...145

Trenger ikke finne ut av det, jeg syns selv at jeg har for mye fett, på magen ift resten. Eller jeg vet at jeg har for mye på magen ift resten.  Derfor. 

Anonymkode: 9efca...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

så hva var poenget med å dra med hele den historien om at du ser ut som en svampebob da ? Var var sammenhengen? Når du ikke tror at jeg er en svampebob ? 

Anonymkode: 9efca...1b4

Han beskrev leggene dine på samme måte som jeg bruker å beskrive meg selv.  (At størrelsen på leggene dine var uproporsjonale med størrelsen på resten av kroppen din)

Men som sagt, jeg det var en uheldig kommentar, ikke at han mente at du var feit.

Anonymkode: 1fde6...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det var jo lett å skjønne. Jeg fikk jo blå tær av å ha på meg støvler som ellers passet på foten.... 39 i sko størrelse... 

Anonymkode: 9efca...1b4

Men har du så tykke legger da? Eller er ridestøvlene bare absurd smale i passformen?
 

Jeg synes det virker mer logisk at onkel synes du ikke har tykke legger ut fra din høyde, enn at leggene dine ikke er tykke relativt til at du er tykk som helhet? Det ville jo være en rar ting å si med mindre han er slem? 

Jeg tror onkel ikke helt har fått med seg at man ikke skal kommentere kropp, og at det kan sette i gang vonde tanker når man jevnlig sammenligner og erklærer noen minst og noen størst. Er du fem cm høyere enn de andre, fremstår du vel som den største uten at det gjør deg stor. Ikke la det rote med hodet ditt at de du omgås er lavere enn deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trenger ikke finne ut av det, jeg syns selv at jeg har for mye fett, på magen ift resten. Eller jeg vet at jeg har for mye på magen ift resten.  Derfor. 

Anonymkode: 9efca...1b4

Men her viser du jo problemet TS. Du synes selv du har for mye fett på magen. Sannheten er jo at du er veldig slank med lav BMI. Onkelen din mener garantert ikke du er feit. Du overtrekker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han beskrev leggene dine på samme måte som jeg bruker å beskrive meg selv.  (At størrelsen på leggene dine var uproporsjonale med størrelsen på resten av kroppen din)

Men som sagt, jeg det var en uheldig kommentar, ikke at han mente at du var feit.

Anonymkode: 1fde6...f8c

Nei det kan jo hende han mente det egentlig som et kompliment, og egentlig bare mente at leggene mine så normale ut, eller følte han måtte komme med en rask positiv kommentar når jeg klaget på feite legger så gikk hodet litt for fort for å finne det riktige.  men så kom det ut feil. Jeg har jo egentlig samme problemet jeg , at ting kommer helt feil ut noen ganger men da har jeg angst i flere dager etterpå fordi jeg er redd det såret personen, tror ikke han har det. Kanskje arvelig. Snakke før tenke syndromet. 

Anonymkode: 9efca...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hactar skrev (5 minutter siden):

Men har du så tykke legger da? Eller er ridestøvlene bare absurd smale i passformen?
 

Jeg synes det virker mer logisk at onkel synes du ikke har tykke legger ut fra din høyde, enn at leggene dine ikke er tykke relativt til at du er tykk som helhet? Det ville jo være en rar ting å si med mindre han er slem? 

Jeg tror onkel ikke helt har fått med seg at man ikke skal kommentere kropp, og at det kan sette i gang vonde tanker når man jevnlig sammenligner og erklærer noen minst og noen størst. Er du fem cm høyere enn de andre, fremstår du vel som den største uten at det gjør deg stor. Ikke la det rote med hodet ditt at de du omgås er lavere enn deg. 

At jeg er høyere enn de andre er jeg glad for, kunne ikke tenke meg å være lavere skulle helst vært 170-175, syns det er pent med litt høyde på damer. Men da kan han jo heller si du er den høyeste, så du kan sitte ytterst... men skjønner liksom ikke hvorfor høyden skal ha noe å si på det 

Anonymkode: 9efca...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente sikkert ikke det. Men spiller det noen rolle om han synes det? Det er ikke verdens undergang å være tjukk.

Anonymkode: a7383...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, men det var ikke nødvendigvis negativt ment. Han mente sikkert at leggene dine har en passende tykkelse i forhold til kroppen ellers, altså at kroppen din er velproporsjonert. Du sier jo at han ikke har noen grunn til å si noe negativt om deg, så det var nok ikke vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har aldri nevnt bil. Dette er ved middagsbordet, på restauranter, på pubben what ever. Jeg må alltid sitte ytterst fordi "de andre er minst" og det skjønner jeg ikke poenget med, da det ikke blir noe forskjell for noen av oss om hvem som sitter innerst og ytterst. Det er like god plass hvor enn man sitter. 

Anonymkode: 9efca...1b4

Spør han neste gang, hvorfor må jeg sitte ytterst fordi jeg er størst? 

Anonymkode: e01fb...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du er forresten overhodet ikke tjukk. 166cm og 54 kg? Jeg er både lavere og veier mer og jeg er langt fra tjukk. Får høre det motsatte hele tiden. Det sitter i hodet ditt og da blir alle slike kommentarer tolket sånn 

Anonymkode: e01fb...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han mente sikkert ikke det. Men spiller det noen rolle om han synes det? Det er ikke verdens undergang å være tjukk.

Anonymkode: a7383...4f9

Syns du at det høres ut som at jeg syns det er verdens undergang? Jeg hadde nok vært noen hakk mer febrilsk om verden drev å gikk under. 

Det er ikke positivt å være tjukk uansett. Og jeg deiter i hva han tenker, men jeg syns det er rart å fremme det. 

Jeg hadde spiseforstyrrelser en gang i tiden og veide 45 kg. Da var det et annen familiemedlem som skrøt sånn av at jeg hadde blitt så slank og flott.... og når jeg gikk opp til 60 så fikk jeg beskjed om å roe meg ned. Sånne type ting har det vært veldig mye av fra min familie kke bare om størrelse, men andre utseende ting..  nesen min, hendene mine, stillingen på bena mine..  sånn: huff synd du ikke fikk såler som barn, da kunne bena dine ha vært rette idag og en gang hadde jeg ikke på sminke og da var det en annen som ser meg sjeldent som spurte om noen hadde slått meg siden jeg var så blå under øynene, som jeg er naturlig uten sminke.  Det er nok sånne ting som har satt disse antennene i hodet mitt som gjør at jeg catcher sånne kommentarer. 

Anonymkode: 9efca...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Syns du at det høres ut som at jeg syns det er verdens undergang? Jeg hadde nok vært noen hakk mer febrilsk om verden drev å gikk under. 

Det er ikke positivt å være tjukk uansett. Og jeg deiter i hva han tenker, men jeg syns det er rart å fremme det. 

Jeg hadde spiseforstyrrelser en gang i tiden og veide 45 kg. Da var det et annen familiemedlem som skrøt sånn av at jeg hadde blitt så slank og flott.... og når jeg gikk opp til 60 så fikk jeg beskjed om å roe meg ned. Sånne type ting har det vært veldig mye av fra min familie kke bare om størrelse, men andre utseende ting..  nesen min, hendene mine, stillingen på bena mine..  sånn: huff synd du ikke fikk såler som barn, da kunne bena dine ha vært rette idag og en gang hadde jeg ikke på sminke og da var det en annen som ser meg sjeldent som spurte om noen hadde slått meg siden jeg var så blå under øynene, som jeg er naturlig uten sminke.  Det er nok sånne ting som har satt disse antennene i hodet mitt som gjør at jeg catcher sånne kommentarer. 

Anonymkode: 9efca...1b4

Nettopp. Du har et problem, og det vil være omtrent umulig å unngå denne type situasjoner for de rundt deg, når du leter etter måter å tolke ting som negative kommentarer om din kropp og vekt. Ditt problem, ikke din onkels. 

Anonymkode: 2f927...a9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Du har et problem, og det vil være omtrent umulig å unngå denne type situasjoner for de rundt deg, når du leter etter måter å tolke ting som negative kommentarer om din kropp og vekt. Ditt problem, ikke din onkels. 

Anonymkode: 2f927...a9c

Du tenker ikke at det er min familie som har et problem? Nå snakker jeg ikke om onkelen min, men de andre som har kommentert ting som faktisk er nedsettende, det er ikke til å misforstå.  

Anonymkode: 9efca...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Han mener ikke at du er tykk🤷‍♀️🤦‍♀️
Han har sikkert sett masse dame legger som er mye tykkere enn dine, men formulerte seg litt klønete og du tolker i verste mening fordi det er ett sårt tema for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du tenker ikke at det er min familie som har et problem? Nå snakker jeg ikke om onkelen min, men de andre som har kommentert ting som faktisk er nedsettende, det er ikke til å misforstå.  

Anonymkode: 9efca...1b4

Det er fortsatt du som har et problem, uansett hva slags kommentarer du får. Hvordan du håndterer det er ditt problem. 
 

Ro ned de paranoide tankene et par hakk, og slutt å være så aggressiv mot de som svarer deg i tråden.

Anonymkode: 3a930...472

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skulle ha på meg noen ridestøvler, også passet den på foten, men var stram rundt leggen også sa jeg at åhh jeg har så tjukke legger... også sier han: neei, det syns jeg ikke! Ikke for din størrelse! 

Syns det var en litt rar kommentar ? Hørtes ut som at han mente det positivt, men det var jo negativt. Da mente han at iforhold til min størrelse burde leggene mine mine ha vært enda større... altså at jeg er stor... Han gir meg også alltid beskjed om å sitte ytterst når kjæresten hans eller andre er med. Sier "du er minst, du sitter innerst" til de andre... 

Dette er onkelen min... Han er ikke ellers noe nedlatende og jeg kan ikke tenke meg at han har som ønske å dra ned selvtilliten min, men. Jeg veier 58 kg og er 166 høy. Og jeg vil si jeg er ganske lik i størrelse med de andre som liksom er mindre enn meg.... jeg er kanskje noen cm høyere da. Men maks 5 cm. 

Jeg syns det faktisk er litt ubehagelig og merkelig for sånn han snakker så høres det ut som jeg veier 100 kg.... jeg må sitte ytterst fordi jeg alltid er den største liksom, (av damene som er tilstede da.... )🤯 det har jo ikke en dritt å si hvem som sitter på den trangeste plassen når det gjelder høyden heller 😛

hva ville dere følt/tenkt ? Syns det er unødvendig å si sånn. Han vet jo at jeg har helt bånn selvtillit også. 

 

 

Anonymkode: 9efca...1b4

Han mente antakelig at proposjonene stemmer.

Anonymkode: f2dcf...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...