Gå til innhold

Hele familien misliker svigerinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er litt krise i familien. Svigerinner kan være et veldig positivt tilskudd til familien. Men det kan tydeligvis være helt motsatt også. En relativt fersk svigerinne (samboer i 2 år) skaper så mye irritasjon og frustrasjon at vi helst unngår å ha kontakt med både henne og bror. Barna blir irritabel og sure når hun er der, og konflikter er nesten normalt. Jeg vet ikke helt hva som er årsaken, men tror det rett og slett er dårlig kjemi. Hun passer ikke inn. Hun forstår ikke vår humor, maser, blir aldri ferdig med å snakke om et tema, og hun er for høylydt. Hennes barn er på samme måte.

Tidligere har vi reist på ferie sammen med bror, men det er ikke aktuelt å tilbringe mer enn 2 timer i samme rom som henne. Så på grunn av henne blir bror satt på sidelinjen. Hvordan skal vi få ordnet dette? Har håpet at de skulle flytte fra hverandre, for de krangler så busta fyker. Det høres ikke ut som de er noe glad i hverandre! Men de holder sammen likevel. Dessverre. Skulle ønske han kastet henne ut! 

Gode råd?

Anonymkode: f37ee...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen råd dessverre... Vi har lik situasjon bare at de har vært sammen i 10 år nå.. 

Den dama er gal og svoger gikk fra den gladeste og tøffeste typen, til en total tøffel. 

Men hun er ufin da.... Skjeller ut svigerfar fordi han kom til å vekke henne etter at hun hadde lagt seg til å sove på sofaen midt i et familieselskap, kritiserer alle, skjeller ut egne barn hvor som helst og går etter våre. 

Hun er jo dessverre en del av familien så vi må jo bare invitere til familieselskap og høytid, men utover det har vi så lite kontakt vi bare klarer. Synd at vi ikke får se de 3 barna mer da, for de er veldig søte. Men jeg har ikke  er tålmodighet å gå på med mora 😅

Anonymkode: 41608...7ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annet enn å være vanlig høflig og inkluderende. Jeg har akkurat samme problem selv. Det var lenge en sorg over tap av nær relasjon til bror. Vi prøvde noen år å ferie sammen etc. men hun tok altfor mye plass og tok altfor mye energi. Jeg kan heve meg over en del ting, men oppførselen hennes frambrakte negativitet hos barnet mitt og det ble veldig slitsomt.

Nå mange år etter er det fremdeles likt. Men jeg passer på å aldri gjøre det ubehagelig for broren min ved å vise min irritasjon over henne. Det at jeg og bror har sklidd fra hverandre har bare skjedd uten at jeg egentlig kunne stoppe dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du kan gjøre noe. Min onkel har vært gift i 40 år. Den den ondskapsfulle damen. Hun har ordnet mye bråk. De har ingen kontakt med min onkel sin far og mor. Er så trist 

Anonymkode: 187cc...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...