Gå til innhold

Småkryp i ny leilighet, noen tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi finner støtt og stadig sånne små kryp som det her i leiligheten vår, både på gulv men også i skuffer og senger. Er det noen som først og fremst vet hva det er, eller har noe erfaring med hvordan man kan kvitte seg med/minske problemet? Vi spottet de før vi flyttet alle tingene våre inn, så trolig har det ikke kommet med oss. 

9F0EF450-0075-4306-A497-E0048F42455C.jpeg

Anonymkode: 0d255...421

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å se på bildet, prøv gjerne å ta et nærmere.

kan se ut som melbille eller pelsbille

Skrevet

Dette er dessverre det eneste bildet jeg har foreløpig, men den har glatt overflate og ser nesten svart ut. Her har jeg zoomet lenger inn på bildet. 

2335CC3B-C253-43CA-A858-8B87A66E6AAD.jpeg

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men beste sammenligningen jeg fant er brunsvart melbille

Skrevet

Eier dere leiligheten eller leier dere? Hvis dere leier og dere akkurat har flyttet inn så kan dere jo ta det med vedkommende dere leier av om det skulle ende med dyre skadedyr regninger osv.

Insektet så ukjent ut for meg så vet ikke hva slags type det kan være. Men tror det er fort gjort å få sånt i leilighet osv, «smitter» jo over hvis noen i samme bygg har det.

Anonymkode: 2d381...b16

Skrevet
Elou skrev (5 minutter siden):

Jeg er ingen ekspert, men beste sammenligningen jeg fant er brunsvart melbille

Var innom tanken jeg og, men vi finner de på soverom og bad i tillegg til kjøkken, og såvidt jeg har forstått holder melbiller oftest til i matvarer på kjøkkenet. Men enig i at de ligner, ja, forstår bare ikke hvorfor de er overalt såfall

Skrevet
trøndermann38 skrev (6 minutter siden):

Prøv https://orakel.artsdatabanken.no/ best med flere bilder 

Takk for tips! Fikk ikke noe godt ut av den med det bildet jeg har, men skal prøve igjen så snart jeg ser en ny en. 

Skrevet
Just now, Cski said:

Var innom tanken jeg og, men vi finner de på soverom og bad i tillegg til kjøkken, og såvidt jeg har forstått holder melbiller oftest til i matvarer på kjøkkenet. Men enig i at de ligner, ja, forstår bare ikke hvorfor de er overalt såfall

Prøv å fange en, det vil kanskje gjøre det lettere å ta flere bilder. Enig i at det er rart å finne melbiller overalt i huset, men det er ikke umulig heller hvis de har fått formere seg over lang tid

Skrevet

Er definitivt en melbille.

Anonymkode: c1d95...b85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...