AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Har et barn/ ungdom med ADHD/ADD. Har bla sosial angst. Vil ikke gå til noen for å få hjelp. Hva gjør en som forelder. Tvinger? Alderen det er snakk om er 15 år. Får de god hjelp for f.eks sosial angst? Er det noe vits i å forsøke, hvis jeg må tvinge til samtaler? Jeg har selv klart å jobbe med barnet mitt psykologisk sett, snakket og kommunisert på en slik måte at hen til slutt i løpet av 10-15 min klarte å gå inn på kjøpesenter og inn til frisøren. Eksponering terapi. ? Anonymkode: e9d4a...142
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Går hen på skolen? Da ville jeg koblet på skolepsykolog og miljøarbeidere på skolen. Kanskje BUP kunne være et sted for hen? Eventuelt "ung arena", om dere bor et sted det er et alternativ? Anonymkode: 98aa2...112 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 Det finnes god hjelp å få. Det er bedre å få hjelp som ungdom enn å måtte slite med det langt inn i voksenlivet. Eksponeringsterapi kan være litt vanskelig å få til å gjøre riktig, selv for voksne som gjør det frivillig under veiledning av profesjonelle. Eksponering gjort feil kan ende opp med å forsterke et negativt mønster. Man utfører handlingene men opplever ikke mestring og inne i en fortsetter stresset og ubehaget å vokse. Selvfølgelig kan det gå bra også. Men det er store fordeler ved å få profesjonell hjelp. Anonymkode: e57af...572
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Går hen på skolen? Da ville jeg koblet på skolepsykolog og miljøarbeidere på skolen. Kanskje BUP kunne være et sted for hen? Eventuelt "ung arena", om dere bor et sted det er et alternativ? Anonymkode: 98aa2...112 Ja, går på skolen. Er ikke skolepsykolog på skolen, men helsesøster. BUP har jeg inntrykk av ikke ønsker å hjelpe med slike ting. Har nevnt litt andre ting tidligere, vonde tanker/lett depresjon, men inntrykket er at de ikke tilbyr noe særlig hjelp utover utredning. Barnet vil mest sannsynlig reagere med sinne og lite samarbeid/kommunikasjon. Angsten er ikke like sterk hele tiden heldigvis og det kan gå lang tid i mellom, slik jeg ser det i allefall. Anonymkode: e9d4a...142
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå