Adrenalina1 Skrevet 1. oktober 2021 #1 Del Skrevet 1. oktober 2021 Jeg trener med håndverker.Disse bruker jeg til utfall, squats( holder de foran brystet), triceps og bicepscurl. Det jeg lurer på er; hvor ofte bør jeg øke vektene og hvor ofte? Jeg trener tre ganger i uka. Er nybegynner. Holdt på ca 12-13 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 1. oktober 2021 #2 Del Skrevet 1. oktober 2021 Adrenalina1 skrev (2 timer siden): Jeg trener med håndverker.Disse bruker jeg til utfall, squats( holder de foran brystet), triceps og bicepscurl. Det jeg lurer på er; hvor ofte bør jeg øke vektene og hvor ofte? Jeg trener tre ganger i uka. Er nybegynner. Holdt på ca 12-13 uker. Så lite som mulig, så ofte som mulig 😉 Tror du lett vokser ut av håndvekter for beinøvelser 🙂 Jeg pleier å øke med minste mulige vekt når jeg klarer minst 8 repetisjoner på to av settene i en øvelse uten sviktende teknikk. Men dette kan gjøres på mange måter 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 1. oktober 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 1. oktober 2021 Sandum.PT skrev (26 minutter siden): Så lite som mulig, så ofte som mulig 😉 Tror du lett vokser ut av håndvekter for beinøvelser 🙂 Jeg pleier å øke med minste mulige vekt når jeg klarer minst 8 repetisjoner på to av settene i en øvelse uten sviktende teknikk. Men dette kan gjøres på mange måter 🙂 Skjønner ikke helt hva du mener med så lite som mulig, så ofte som mulig??? Jeg bør jo øke vektene, ikke sant? Ellers så får man jo ikke fremgang☺️ Jeg løfter til utmattelse i alle tre settene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 1. oktober 2021 #4 Del Skrevet 1. oktober 2021 Adrenalina1 skrev (8 minutter siden): Skjønner ikke helt hva du mener med så lite som mulig, så ofte som mulig??? Jeg bør jo øke vektene, ikke sant? Ellers så får man jo ikke fremgang☺️ Jeg løfter til utmattelse i alle tre settene. Ja, du øker så lite som mulig for hver gang du øker. På treningssenter er dette ofte 1,25 kg per side, som blir 2,5 kg. Håndvekter tillater sikkert lavere økning 🙂 La oss si du klarer 4x10 repetisjoner på en vekt, så øker du vekta så lite som mulig. Neste gang klarer du fortsatt 4x10, og øker igjen til neste økt. Men den gangen klarte du ikke 10 repetisjoner på alle settene, så du velger å holde samme vekt til neste økt og prøve å bygge deg opp igjen til 4x10. Dette er én måte å gjøre det på. Det du er ute etter er en god progresjonsplan 👍 Du finner mange eksempler på nettet 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Del Skrevet 1. oktober 2021 Sandum.PT skrev (43 minutter siden): Jeg pleier å øke med minste mulige vekt når jeg klarer minst 8 repetisjoner på to av settene i en øvelse uten sviktende teknikk. Men dette kan gjøres på mange måter 🙂 Hvor mange sett kjører du da? 4? Anonymkode: 4320d...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 1. oktober 2021 #6 Del Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor mange sett kjører du da? 4? Anonymkode: 4320d...c1e Kjører ofte tre til fire sett, men har ofte to øvelser per muskelgruppe. Så seks sett to ganger per uke når jeg kjører overkropp/bein-splitt 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #7 Del Skrevet 2. oktober 2021 Sandum.PT skrev (22 timer siden): Tror du lett vokser ut av håndvekter for beinøvelser 🙂 Har du sett på bena til trenere som f.eks. Caroline Girvan, eller? Hun bruker omtrent bare dumbbells og er vel selve definisjonen av topptrent. Ts: Er ingen fasit på hvor ofte man "bør" øke vektbelastningen. Kommer an på hvordan du trener (hvor mange repetisjoner, hvor mange sett, hviletid, tempo osv.) også er progresjonen til hver enkelt individuell også. Men så lenge du kan gjennomføre ditt program med god form på øvelsene så er det jo bare å legge på mer vekt. Anonymkode: 64b6e...b3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 3. oktober 2021 #8 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har du sett på bena til trenere som f.eks. Caroline Girvan, eller? Hun bruker omtrent bare dumbbells og er vel selve definisjonen av topptrent. Ts: Er ingen fasit på hvor ofte man "bør" øke vektbelastningen. Kommer an på hvordan du trener (hvor mange repetisjoner, hvor mange sett, hviletid, tempo osv.) også er progresjonen til hver enkelt individuell også. Men så lenge du kan gjennomføre ditt program med god form på øvelsene så er det jo bare å legge på mer vekt. Anonymkode: 64b6e...b3c Spørs helt på målet det. Nå svarte jeg nok ut fra mitt eget perspektiv, som går på tung styrketrening. Man trenger jo ikke å bruke vekter i det hele tatt, og jeg trener ofte slik selv også. Så har nok kvinner ofte litt andre mål hva angår størrelse på lår enn det jeg automatisk tenker på som topptrente lår. Så svaret mitt passer kanskje ikke helt til TS sitt utgangspunkt, sine mål eller sine idealer, når jeg nå får tenkt meg om 👍 Jeg slenger meg på ditt svar jeg! PS: Hun ser godt trent ut ja, ingen tvil, men har ikke muskelmassen i lårene til en styrkeløfter. Ikke at det er et mål, men som sagt var det bare det jeg tenkte på sånn helt automatisk! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå