Gå til innhold

Hvilken presskanne..


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe en presskanne for å lage kaffe i. Er det noen kanner som er bedre en annen? Hva skal jeg se etter av "kvalitetstegn"? Er en kanne fra Mique eller Ikea helt grei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Presskannen min er fra Bodum og den har fungert greit. Det beste med den er at glasskolben kan tas fra "stativet" helt slik at den vaskes skikkelig. Synes også at det er relativt enkelt å vaske toppen på kanna godt også. Kan ikke huske at jeg betalte noen "ublu" pris for den heller. Størrelsen på kanna mi inneholder ca 5-6 kaffekopper.

Har ikke prøvd presskanna til Ikea, men har opplevd tidligere at ting som er beregnet for varmt innhold sprakk :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder presskanner, så har jeg ikke hørt om noen av veldig dårlig kvalitet. Men Bodum er alltid et sikkert kort, svært god kvalitet, rimelig og lekkert design.

Siden du bor i Oslo, kan jeg anbefale Glasmagasinet, Jernia i Torggata og Rafens. Der har det greit utvalg av kaffekanner. Også Bodum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en fra IKEA, den knuste jeg fort. Nå har jeg en stor og en liten fra Bodum. Er kjempefornøyd, spesielt siden den kan vaskes i oppvaskmaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som om jeg valgte riktig kanne. Kjøpte Bodum-kanne før helgen, det er den som står i "stativ" og har plass til 5-6 kopper kaffe. Veldig bra! :-) nå kan endelig den stygge kaffetrakteren fjernes fra kjøkkenbenken. Betalte 449,- på en kaffe-butikk(hvor jeg hadde gavekort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...