AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #1 Skrevet 1. oktober 2021 Har hatt en konflikt med ei dame. Jeg valgte å snakke med ei venninne om dette, og hvordan dette oppleves for meg. Denne venninnen har nå tatt kontakt med damen jeg er i konflikt med.. bladet seg inn i dramaet og har fortalt henne hva vi har snakket om. Damen hadde en annen versjon, og min venninne ringte meg i kveld.. rasende!! Samtalen foregikk slik: hun sa at du hadde… hun sa at slik var det… hun sa.. osv. Spurte henne hvorfor hun tok kontakt med den damen, hvorfor hun delte videre det jeg hadde fortalt henne. hun svarte: jeg vil jo høre hennes versjon ??? Hallo? Hvorfor er det viktig for henne å høre den andre versjonen? Venner som kommer til meg å forteller noe eller trenger å lufte seg er jo helt innafor. Jeg tar jo ikke kontakt med motparten for å høre hva de har å si?? Det eneste som skjer da er at konflikten eskalerer og ting blir verre enn det var i utgangspunktet. Denne ”venninnen” er ikke ei jeg lenger kommer til å prate med om noe som helst. Anonymkode: b4582...480 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Fordi det finnes tre sider av en sak.. Din side, den andres side og sannheten... Anonymkode: 825cf...808 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi det finnes tre sider av en sak.. Din side, den andres side og sannheten... Anonymkode: 825cf...808 Så hvis en venninne betror seg til deg om noe hun har hatt det vanskelig med i forhold til ett annet menneske, så ringer du vedkommende å spør etter hennes versjon? Anonymkode: b4582...480 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så hvis en venninne betror seg til deg om noe hun har hatt det vanskelig med i forhold til ett annet menneske, så ringer du vedkommende å spør etter hennes versjon? Anonymkode: b4582...480 Jeg personlig hadde ikke gjort det med mindre jeg hadde kjent den andre parten, men jeg hadde ikke slukt det venninnen hadde sagt rått heller.. Anonymkode: 825cf...808 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg personlig hadde ikke gjort det med mindre jeg hadde kjent den andre parten, men jeg hadde ikke slukt det venninnen hadde sagt rått heller.. Anonymkode: 825cf...808 Jeg er sikkert ulik andre der. Men for meg handler vennskap om tillit. Hvis min venninne går til motparten for å fortelle hva jeg har sagt så er det dårlige greier. Hun er ikke en del av konflikten, og har ingenting med dette å gjøre. Det jeg har lært av dette er at jeg ikke kan stole på henne. Anonymkode: b4582...480 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Tillit og sannhet er for meg to ulike ting og i denne saken virker det som om du og vedkommende du hadde konflikt med har to forskjellige teorier på hva som har skjedd.. Jeg har ærlig talt mest sympati med din venninne som må være veldig forvirret over hva som er sannheten.. Kanskje du skal prøve å ordne opp med vedkommende du har en konflikt med og enes om hva som er sannheten? Og kast offerkappen, du virker ikke uskyldig heller.. Anonymkode: 825cf...808 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tillit og sannhet er for meg to ulike ting og i denne saken virker det som om du og vedkommende du hadde konflikt med har to forskjellige teorier på hva som har skjedd.. Jeg har ærlig talt mest sympati med din venninne som må være veldig forvirret over hva som er sannheten.. Kanskje du skal prøve å ordne opp med vedkommende du har en konflikt med og enes om hva som er sannheten? Og kast offerkappen, du virker ikke uskyldig heller.. Anonymkode: 825cf...808 Jeg vet sannheten, og har ting skriftlig. Men det er ikke poenget her. Jeg har venner som snakker med meg om frustrasjoner som gjelder både mannen, kollegaer, skolen til barna o.l Min rolle da er jo å lytte til venninnen min og støtte henne. Jeg tar jo ikke kontakt med skolen til barna hennes, spør mannen hennes om hans versjon, eller jobben hennes?? Hvis dette er regelen kan vi jo aldri snakke sammen i det hele tatt. Mannen min kan lett lufte litt jobb frustrasjoner til meg, jeg tar ikke kontakt med hans kollegaer for å høre om de oppfatter det samme. Det er sosiale antenner som de fleste har Anonymkode: b4582...480 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet sannheten, og har ting skriftlig. Men det er ikke poenget her. Jeg har venner som snakker med meg om frustrasjoner som gjelder både mannen, kollegaer, skolen til barna o.l Min rolle da er jo å lytte til venninnen min og støtte henne. Jeg tar jo ikke kontakt med skolen til barna hennes, spør mannen hennes om hans versjon, eller jobben hennes?? Hvis dette er regelen kan vi jo aldri snakke sammen i det hele tatt. Mannen min kan lett lufte litt jobb frustrasjoner til meg, jeg tar ikke kontakt med hans kollegaer for å høre om de oppfatter det samme. Det er sosiale antenner som de fleste har Anonymkode: b4582...480 Som sagt ovenfor så hadde jeg personlig ikke gjort det, min din venninne kan ha grunner til at hun valgte å gjøre det. Det kan være at hun ikke hadde tillit til at du fortalte sannheten og ville ha saken belyst fra flere sider, eller at du så på deres vennskap nærere enn hun så på det.. Likevel virker det som om du og hun du er i konflikt med har forskjellige teorier på hva som er sannheten og hva som er sagt, selv om du visstnok har bevis skriftlig. Det å ta kontakt med den andre parten kommer jo an på hva saken gjelder, det virker ikke som dine bevis er så sterke som du kanskje tror? Anonymkode: 825cf...808
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 Er det sånn å forstå at venninna di ikke kjente den du er i konflikt med, eller ikke er god venninne med henne fra før? I så fall skjønner deg veldig godt, da er det en veldig merkelig ting å gjøre. Anonymkode: d2535...d38 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det sånn å forstå at venninna di ikke kjente den du er i konflikt med, eller ikke er god venninne med henne fra før? I så fall skjønner deg veldig godt, da er det en veldig merkelig ting å gjøre. Anonymkode: d2535...d38 Vi var venninner før og er ikke nære i dag. Men i den grad at vi kan snakke sammen. Burde visst at jeg ikke burde dele dette med henne. Jeg hadde et svakt øyeblikk der jeg var veldig lei meg, og vi møttes tilfeldig på hundebana der vi ble sittende å prate. Hun elsker drama og det gir henne næring. Å få blande seg inn i noe slik at hun blir en del av det gir henne ett lite kick. Slik var hun før, og slik er hun nok fremdeles, dessverre. (Hun lyver mye, skylder penger overalt, har økonomisk verge og er ufør) Jeg har utdannelse, jobb, hus og hjem. Vi var venner i skoletida, men vi vokste fra hverandre da vi er helt ulike. angrer sykt på at jeg delte dette med henne, men trodde i en alder av 30 + at hun var mer oppegående Anonymkode: b4582...480
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi var venninner før og er ikke nære i dag. Men i den grad at vi kan snakke sammen. Burde visst at jeg ikke burde dele dette med henne. Jeg hadde et svakt øyeblikk der jeg var veldig lei meg, og vi møttes tilfeldig på hundebana der vi ble sittende å prate. Hun elsker drama og det gir henne næring. Å få blande seg inn i noe slik at hun blir en del av det gir henne ett lite kick. Slik var hun før, og slik er hun nok fremdeles, dessverre. (Hun lyver mye, skylder penger overalt, har økonomisk verge og er ufør) Jeg har utdannelse, jobb, hus og hjem. Vi var venner i skoletida, men vi vokste fra hverandre da vi er helt ulike. angrer sykt på at jeg delte dette med henne, men trodde i en alder av 30 + at hun var mer oppegående Anonymkode: b4582...480 Ok. Men sånn bortsett fra at jeg får mindre sympati med deg når du skryter over at du er frisk, arbeidsfør og har det fint, mens hun er syk og må leve halvfattig på trygd; du svarte ikke på spørsmålet mitt. Anonymkode: d2535...d38 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #12 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi var venninner før og er ikke nære i dag. Men i den grad at vi kan snakke sammen. Burde visst at jeg ikke burde dele dette med henne. Jeg hadde et svakt øyeblikk der jeg var veldig lei meg, og vi møttes tilfeldig på hundebana der vi ble sittende å prate. Hun elsker drama og det gir henne næring. Å få blande seg inn i noe slik at hun blir en del av det gir henne ett lite kick. Slik var hun før, og slik er hun nok fremdeles, dessverre. (Hun lyver mye, skylder penger overalt, har økonomisk verge og er ufør) Jeg har utdannelse, jobb, hus og hjem. Vi var venner i skoletida, men vi vokste fra hverandre da vi er helt ulike. angrer sykt på at jeg delte dette med henne, men trodde i en alder av 30 + at hun var mer oppegående Anonymkode: b4582...480 Jeg skjønner deg godt. Du var lei deg og tilfeldigvis bumpet du på hun her og ventilerte deg til henne. Ikke smart som du nå har erfart, men noen ganger klarer vi å gjøre slike bumperter.. Jeg synes denne "venninnen" er meget spesiell som tar kontakt med motparten for å høre hennes versjon. Jeg skjønner godt at du reagerer! Tror kanskje jeg ville sendt en sms til hun du har konflikt med og skrevet at du møtte på hun er venninnen. At du er lei deg for konflikten (men at du fortsatt står på ditt) og at du ventilerte deg til henne uten å tenke deg om. Dette angrer du på og ønsket bare å informere henne om det, for du ønsker ikke større konflikt enn det dere allerede har. Anonymkode: d7bd4...a8d 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #13 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): (Hun lyver mye, skylder penger overalt, har økonomisk verge og er ufør) Jeg har utdannelse, jobb, hus og hjem. Anonymkode: b4582...480 Snakk om å fremheve seg selv. Og en ting til. Du er en voksen dame, men håndterer ikke å fikse opp i en konflikt uten å ta inn en tredjepart? Det var kanskje pass for deg, at den du betrodde deg til - fortalte det til din vennine. Anonymkode: fb116...5e4 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #14 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Snakk om å fremheve seg selv. Og en ting til. Du er en voksen dame, men håndterer ikke å fikse opp i en konflikt uten å ta inn en tredjepart? Det var kanskje pass for deg, at den du betrodde deg til - fortalte det til din vennine. Anonymkode: fb116...5e4 Jeg forteller om situasjonen til henne kontra meg. har ingenting i mot uføre, alle kan havne der. Men det betyr ikke at en lyver og bedrar. Anonymkode: b4582...480
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #15 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner deg godt. Du var lei deg og tilfeldigvis bumpet du på hun her og ventilerte deg til henne. Ikke smart som du nå har erfart, men noen ganger klarer vi å gjøre slike bumperter.. Jeg synes denne "venninnen" er meget spesiell som tar kontakt med motparten for å høre hennes versjon. Jeg skjønner godt at du reagerer! Tror kanskje jeg ville sendt en sms til hun du har konflikt med og skrevet at du møtte på hun er venninnen. At du er lei deg for konflikten (men at du fortsatt står på ditt) og at du ventilerte deg til henne uten å tenke deg om. Dette angrer du på og ønsket bare å informere henne om det, for du ønsker ikke større konflikt enn det dere allerede har. Anonymkode: d7bd4...a8d Hun jeg er i konflikt med er såpass opphetet at jeg vil la alt falle til ro før jeg evt tar opp noe der. Anonymkode: b4582...480
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #16 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun jeg er i konflikt med er såpass opphetet at jeg vil la alt falle til ro før jeg evt tar opp noe der. Anonymkode: b4582...480 Du har enda ikke svart på spørsmålet mitt. Var hun du har konflikt med og hun du utblåste til venninner fra før av? Anonymkode: d2535...d38 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #17 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forteller om situasjonen til henne kontra meg. har ingenting i mot uføre, alle kan havne der. Men det betyr ikke at en lyver og bedrar. Anonymkode: b4582...480 Nei for all del, lyve og bedra kan til og med de med utdannelse, jobb og hus gjøre.. Anonymkode: 825cf...808
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #18 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun jeg er i konflikt med er såpass opphetet at jeg vil la alt falle til ro før jeg evt tar opp noe der. Anonymkode: b4582...480 Jeg ville sendt en veldig enkel sms uansett. Og heller ignorert et opphetet svar hvis du får det. Hadde jeg vert i konflikt med noen og en tredjepart kontaktet meg om konflikten hadde jeg blitt sint og lei meg. Kanskje jeg ville gått så langt som å lagt vennskapet dødt. Men jeg hater drama og unngår mennesker som skaper det. Det ville kanskje hjulpet litt å fått en sånn sms, for da skjønner jeg at motparten angrer på å fortelle om konflikten til en tredjepart hvertfall. At motparten kan si unnskyld og at motparten kan se sine feil. Kanskje det gjør at jeg ser lettere på mine feil også..? 🤷♀️ Anonymkode: d7bd4...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #19 Skrevet 1. oktober 2021 Kjenner disse to hverandre fra før? Anonymkode: 3c413...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #20 Skrevet 1. oktober 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forteller om situasjonen til henne kontra meg. har ingenting i mot uføre, alle kan havne der. Men det betyr ikke at en lyver og bedrar. Anonymkode: b4582...480 Hvorfor er det relevant for noen om hun har verge og trygd, mens du har utdanning?! Klarer ikke se det har noe som helst med tråden og problemstillingen å gjøre, og da er det jo andre grunner til å fremsette den informasjonen. Anonymkode: 3c413...ad5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå