Gå til innhold

Fulle foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igår hadde jeg tantebarnet mitt på besøk. Hun går på videregående, og er en flott og ansvarsfull tenåring. Hun har sittet barnevakt for en venninne av meg, hun har to barn i tidlig barneskolealder. Tantebarnet spurte forsiktig om vi kunne prate om noe hun syntes var vanskelig. For tre uker siden hadde hun vært barnevakt for venninen min, foreldrene kom hjem midt på natten og var veldig fulle. Moren ramlet i gangen og pappaen mistet mobilen i bakken flere ganger. Hun har vært barnevakt der før hvor de har vært "bare i godt humør" når de har kommet hjem. 

Venninnen min har igjen spurt henne om hun kan sitte barnevakt neste helg. Tantebarnet mitt syntes hele opplevelsen var flau, "tenk hvis de små våknet etter jeg dro". Jeg har kjent venninnen min i flere år og opplever henne som ansvarsfull med et normalt alholforbruk. Jeg føler jeg står litt mellom barken og veen. Burde jeg ta det opp med henne, eller tenke at dette var en uheldig kveld for begge foreldrene? Jeg sa til Tantebarnet mitt at det var fint hun fortalte det, å bare kan si det ikke passer.

Anonymkode: 18a4e...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kan gå på en smell. Dersom ditt tantebarn selv er ukjent med alkohol og kanskje litt engstelig for folk som drikker alkohol? Så kan det jo hende hun har gått inn for å tolke alt i verste mening. 

Snakk med venninnen din, men ikke anklag. Hør hennes versjon. Og la det gå med denne gangen. Skal hun passe neste helg, og det går fint, så tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for.

Anonymkode: d3c5a...958

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...