Gå til innhold

Hvordan fungerer pappperm?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min sønn skal ut i15 uker pappaperm straks. Han og mor gikk nylig fra hverandre. Barnet er 8 mnd.

Er pappapermen sånn at han har barnet alene i 15 uker, eller kan mor ha barnet f.eks annen hver helg?

Anonymkode: 45d37...43e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva har han tenkt til da? Ta barnet ut fra barnehage som toåring for å ha pappaperm?

Jeg synes det er viktig at far får tid til å knytte seg til barnet. Det er tross alt begges barn samme hvor mye han har dritt seg ut (med mindre det gjelder noe kriminelt, bruk av narkotika osv). 

Kan ikke han ha pappaperm sine 15 uker? Han har barnet på dagtid/normal arbeidstid. Du jobber også leverer han/du henter barnet etter jobb. 

Jeg er litt usikker på reglene. Men han kan vel ta ut permisjon i dager eller uker? F.eks 1-2 dager uken. Også kan du ha perm de resterende dagene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Min sønn skal ut i15 uker pappaperm straks. Han og mor gikk nylig fra hverandre. Barnet er 8 mnd.

Er pappapermen sånn at han har barnet alene i 15 uker, eller kan mor ha barnet f.eks annen hver helg?

Pappaperm betyr bare at han har barnet mens mor er på jobb/skole. 

Anonymkode: e8e9d...04b

• Liker 2
Skrevet

Skal han ta ut barnet av barnehagen når den tid kommer? Eller skal han ha 15 uker hvor barnet skal i barnehagen, og han skal sove og ha fri på dagtid? Eller skal han ta permen en dag i uken over en lengre tid? Hva er den konkrete planen?

Anonymkode: 72472...775

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal han ta ut barnet av barnehagen når den tid kommer? Eller skal han ha 15 uker hvor barnet skal i barnehagen, og han skal sove og ha fri på dagtid? Eller skal han ta permen en dag i uken over en lengre tid? Hva er den konkrete planen?

Anonymkode: 72472...775

Han gleder seg til å få fri fra jobben sin og han kommer garantert ikke til å ta barnet ut av bhg under permisjonen. Han er arbeidssky og vil nok prøve å få til en avtale om at jeg leverer og henter i bhg. Timene i mellom skal han nok sove og bruke på hobbien sin (mekke biler)

Anonymkode: 8393e...289

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han gleder seg til å få fri fra jobben sin og han kommer garantert ikke til å ta barnet ut av bhg under permisjonen. Han er arbeidssky og vil nok prøve å få til en avtale om at jeg leverer og henter i bhg. Timene i mellom skal han nok sove og bruke på hobbien sin (mekke biler)

Hadde ikke vert aktuelt for min del vertfall. 

Nei send inn og ta hele permisjonen så du får tid med barnet før du må i jobb/skole igjen.

Permisjon skal vere til barnets beste ikke fars ferie.

Anonymkode: 3b2e6...353

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke vert aktuelt for min del vertfall. 

Nei send inn og ta hele permisjonen så du får tid med barnet før du må i jobb/skole igjen.

Permisjon skal vere til barnets beste ikke fars ferie.

Anonymkode: 3b2e6...353

Jeg har allerede snakket med NAV om å ta hans permisjon og de sier det er greit. Sååå kommer han og krever sin rett til permisjon og at han skal ta den senere. Jeg føler at han totalt overkjører meg og den kosen med min permisjon fører til mye stress da jeg ikke vet hva utfallet blir. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Pappaperm betyr bare at han har barnet mens mor er på jobb/skole. 

Anonymkode: e8e9d...04b

Det virket ikke sånn da jeg snakket med han. Da sa han at han skulle ha barnet hos seg i 15 uker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det virket ikke sånn da jeg snakket med han. Da sa han at han skulle ha barnet hos seg i 15 uker.

Hvorfor svarer du som om du er ts? Det er jeg som er TS.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor svarer du som om du er ts? Det er jeg som er TS.

Det gjør jeg vel ikke..?

Uansett så pleier vel TS å skrive TS så man vet at det er TS som svarer?

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har allerede snakket med NAV om å ta hans permisjon og de sier det er greit. Sååå kommer han og krever sin rett til permisjon og at han skal ta den senere. Jeg føler at han totalt overkjører meg og den kosen med min permisjon fører til mye stress da jeg ikke vet hva utfallet blir. 

Men du VET jo hva utfallet blir, med mindre du lar deg manipulere og overkjøre til å gjøre noe som ikke er til det beste for barnet. Som flere sier har du krav på all permisjonen uansett hva han mener.

Anonymkode: ba787...4e3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...