AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #1 Skrevet 30. september 2021 Vi er separert nå og baby er 4 mnd. Bf skal ha sin del av pappaperm en gang før barnet er 3 år. Dette pga jobb han har. Om han tar de 15 ukene da baby er feks 2 år, så er det helt uaktuelt at han har baby i 15 uker uten at jeg får ha noe samvær med overnattinger hjemme hos meg. Hva skjer da med permisjonen hans, blir den forlenget eller må jeg finne meg i 15 uker uten barnet. Vi har bare dette barnet og barnet har bodd med meg siden fødselen. Jeg trenger ingen kommentarer på hvorfor vi er separerte. Det er bf som har driti på draget under graviditeten og det er grenser for hva jeg finker meg i. Anonymkode: 8393e...289
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #2 Skrevet 30. september 2021 Du får pappapermen Anonymkode: adb61...9ac 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #3 Skrevet 30. september 2021 Jeg hadde tatt over hans permisjon om jeg hadde vært deg. Du har ansvaret for barnet. Barnet trenger deg Anonymkode: 38929...99c 16
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #4 Skrevet 30. september 2021 Hvis han er i perm kan han jo ha barnet på dagtid, så kommer barnet hjem til deg på ettermiddagen? Han må jo ikke bo hos faren og ha «samvær» med deg, selv om pappaen har perm. En ganske vanlig greie med sen permisjon er vel ofte at Pappaen tar ut 1-2 dager i uken over en lengre periode. Så får barnet fri fra barnehagen for å ha kvalitetstid med Pappa den/de dagene og opprettholder en normal hverdag ellers. Uansett - Barnets beste skal være i fokus. Ikke pappaens eller mammaens «rettigheter». En 3 åring er fotsatt veldig liten, og kan ikke være borte fra sin hoved-omsorgsperson i 15 uker. Anonymkode: e99f4...486 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #5 Skrevet 30. september 2021 Dette virker lite gjennomtenkt. Anonymkode: 96a36...f48 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #6 Skrevet 30. september 2021 Skal du ha masse ulønnet perm eller begynner barnet veldig tidlig i barnehagen? Hvis jeg var deg så hadde jeg overtatt permisjonen😬 Anonymkode: ee83a...346 10
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #7 Skrevet 30. september 2021 Foreldreperm er betalt permisjon fra jobben, det har ikke noe med samværet ellers eller overnattinger å gjøre. Anonymkode: adb28...351 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #8 Skrevet 30. september 2021 Det heter ikke puppeperm, det heter ammetid! Anonymkode: 46334...4bd 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #9 Skrevet 30. september 2021 Permisjonen er bare på dagtid, så han kan ha barnet på dagtid enten hjemme hos deg eller seg og så har du det hjemme på natten som vanlig. Far kan også ta permen over lengre tid og ikke 100%. Feks noen dager i uken over mer enn 15 uker. Husk at du har rett til å ta over pappapermen om dere ikke bor sammen, du trenger ikke en gang hans tillatelse har jeg lest her på KG, du søker bare på NAV. Om det blir vanskelig for deg med at du ikke har lang nok perm og bhgstart osv synes jeg det er ok å gjøre. Kjipt å høre at du ble behandlet dårlig i graviditeten, du er sterk som gjør dette alene da ❤️ Anonymkode: 73c3f...3a4 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #10 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Permisjonen er bare på dagtid, så han kan ha barnet på dagtid enten hjemme hos deg eller seg og så har du det hjemme på natten som vanlig. Far kan også ta permen over lengre tid og ikke 100%. Feks noen dager i uken over mer enn 15 uker. Husk at du har rett til å ta over pappapermen om dere ikke bor sammen, du trenger ikke en gang hans tillatelse har jeg lest her på KG, du søker bare på NAV. Om det blir vanskelig for deg med at du ikke har lang nok perm og bhgstart osv synes jeg det er ok å gjøre. Kjipt å høre at du ble behandlet dårlig i graviditeten, du er sterk som gjør dette alene da ❤️ Anonymkode: 73c3f...3a4 Jeg skulle gjerne hatt hele permisjonen og har sagt det til bf, men han står på sitt og krever sin del. Føler jeg ikke kommer noen vei med dette, han er sta og egen. Dette bruddet ble veldig vondt, men endret seg enormt etter at babyen var født 😊 Anonymkode: 8393e...289
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #11 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Skal du ha masse ulønnet perm eller begynner barnet veldig tidlig i barnehagen? Hvis jeg var deg så hadde jeg overtatt permisjonen😬 Anonymkode: ee83a...346 Jeg vet ikke når jeg skal ut i jobb ennå, det kommer an på om jeg får alle ukene selv eller ikke. Får jeg bare min del og felles delen er det i jobb etter det. Anonymkode: 8393e...289
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #12 Skrevet 30. september 2021 Snakk med NAV. Tror du har rett til å overta barnefars del uansett hva han vil fordi barnet er så lite. Anonymkode: e4ba4...c35 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #13 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vet ikke når jeg skal ut i jobb ennå, det kommer an på om jeg får alle ukene selv eller ikke. Får jeg bare min del og felles delen er det i jobb etter det. Anonymkode: 8393e...289 Jamen hvem skal passe babyen da? Skal den begynne i bhg 7-8mnd gammel? Du må ta kontakt med Nav og få all permisjonen selv. Bf er en fjott om han ikke ser at det er det beste. Anonymkode: ee83a...346 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #14 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg skulle gjerne hatt hele permisjonen og har sagt det til bf, men han står på sitt og krever sin del. Føler jeg ikke kommer noen vei med dette, han er sta og egen. Dette bruddet ble veldig vondt, men endret seg enormt etter at babyen var født 😊 Anonymkode: 8393e...289 Samma det. Du skriver bare til nav at du overtar hans del pga samlivsbrudd. Han har ikke noe han skulle sagt. Anonymkode: cfbe9...e7f 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #15 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jamen hvem skal passe babyen da? Skal den begynne i bhg 7-8mnd gammel? Du må ta kontakt med Nav og få all permisjonen selv. Bf er en fjott om han ikke ser at det er det beste. Anonymkode: ee83a...346 Da skal jeg ringe de i morgen. Det stresser meg skikkelig å tenke på at bf skal ha permisjon og knapt skiftet noen bleier ennå. Knapt vist interesse for barnet. Jeg blir dårlig bare av å tenke på å overlate alt til han. Anonymkode: 8393e...289 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #16 Skrevet 30. september 2021 Hadde han vært en engasjert far og grei på samarbeid selv om det ble slutt så hadde jeg nok latt han få ha permisjonen sin, men sånn du beskriver det ville jeg ringt nav og sagt at jeg tar den selv. Permisjonen er for barnet sin del, og det er ikke bra for barnet å bli overlatt til en person som ikke kan ta vare på det og som barnet ikke kjenner. På et tidspunkt begynner jo også barnet i barnehagen og det er jo ikke greit at plutselig når det nesten er 2 år skal det tas ut av bhg i ukesvis for å henge med en pappa det såvidt kjenner. Om han er så gira på perm så må han jo vise interesse for barnet, ellers virker det bare som han vil ha fri fra jobb og være kjip mot deg. Ring NAV du Uavhengig av hva som skjer med perm da om du feks bestemmer at han skal få ha noe likevel må du såklart ikke la han ha barnet boende 100% i den tiden, det er kun på dagtid perm er, barnet bor hos deg og sover hos deg. Anonymkode: 73c3f...3a4 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #17 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da skal jeg ringe de i morgen. Det stresser meg skikkelig å tenke på at bf skal ha permisjon og knapt skiftet noen bleier ennå. Knapt vist interesse for barnet. Jeg blir dårlig bare av å tenke på å overlate alt til han. Anonymkode: 8393e...289 Akkurat❤ Det ville vært uansvarlig å overlate babyen til han nå. Dette ordner seg Anonymkode: ee83a...346 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #18 Skrevet 30. september 2021 Du har også rett på overgangsstønad fra nav blant annet når du er alene. Frem til barnet fyller ett år er det ingen krav til aktivitet for å få stønaden. Etter fylte ett år må du være i jobb 50% eller mer for å få den. Sjekk ut stønad til enslig forsørger Anonymkode: c3e17...458
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #19 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har også rett på overgangsstønad fra nav blant annet når du er alene. Frem til barnet fyller ett år er det ingen krav til aktivitet for å få stønaden. Etter fylte ett år må du være i jobb 50% eller mer for å få den. Sjekk ut stønad til enslig forsørger Anonymkode: c3e17...458 Takk for tipset 👍 Anonymkode: 8393e...289
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #20 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde han vært en engasjert far og grei på samarbeid selv om det ble slutt så hadde jeg nok latt han få ha permisjonen sin, men sånn du beskriver det ville jeg ringt nav og sagt at jeg tar den selv. Permisjonen er for barnet sin del, og det er ikke bra for barnet å bli overlatt til en person som ikke kan ta vare på det og som barnet ikke kjenner. På et tidspunkt begynner jo også barnet i barnehagen og det er jo ikke greit at plutselig når det nesten er 2 år skal det tas ut av bhg i ukesvis for å henge med en pappa det såvidt kjenner. Om han er så gira på perm så må han jo vise interesse for barnet, ellers virker det bare som han vil ha fri fra jobb og være kjip mot deg. Ring NAV du Uavhengig av hva som skjer med perm da om du feks bestemmer at han skal få ha noe likevel må du såklart ikke la han ha barnet boende 100% i den tiden, det er kun på dagtid perm er, barnet bor hos deg og sover hos deg. Anonymkode: 73c3f...3a4 Jeg vet han vil lage bråk om jeg tar hans permisjon og ødelegger for at han får fri fra jobben. Han ser for seg at perm vil være bare kos og soving. Skulle nesten tro han aldri har opplevd barn tidligere. Det er langt fra bare kos med en feks 2 åring. Anonymkode: 8393e...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå