Gå til innhold

Allergikere.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått påvist allergi mot bjørk, burot, løvetann og katter og jeg har fått Nasonex nesespray og Cetirizin HEXAL tabletter. Har noen erfaringer med disse medisinene? Hvis dere bruker noe annet, hva bruker dere? Skriv gjerne hva dere er allergisk mot. Hvor lang tid tok det før dere merket virkningen? Ble dere 100 % bra? Når på døgnet tar dere medisinen? Hva slags symptomer hadde dere før dere begynte med medisinene. Bruker dere medisiner hele året eller tar dere pauser? Jeg har selv 2 katter og siden jeg reagerer på de så vil jeg tro at jeg må bruke medisiner hele året. Er det noen som vet om medisinen mister noe av effekten etter en tid hvis en må bruke den hele tiden?

Jeg har brukt nesesprayen i to uker og tablettene siden i går. Til nå har jeg merket at jeg sover mye bedre og trenger 1-2 timer mindre søvn enn før (var veldig plaget med tett nese). Jeg har fått bedre luktesans og snørra renner veldig mye mindre enn før. Dette er jeg veldig fornøyd med, men jeg lurer på om det er noen mulighet for at jeg blir helt kvitt renningen? Jeg har hatt symptomene mine i veldig mange år uten å gjøre noe med det (minst 14 år) og går ut fra at slimhinnene må ha tid på seg til å bygge seg opp igjen.

Alle erfaringer om allergi mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av allergitabletter bruker jeg Aerius. De funker bra mot høysnue, funker ikke like bra mot kløe. (på meg altså, folk er jo forskjellige :) ) Nesesprayen husker jeg ikke hva heter, men flaska er hvit med grønn skrift, hvis det hjalp deg noe. :ler: Bruker øyedråper av samme type, og en astmamedisin som jeg heller ikke husker hva heter. (håpløs på navn når det gjelder medisin) Bruker medisin hele året, med høyere doser i vår/sommersesongen.

Nå vet jeg ikke hvor allergisk du er, men mine slimhinner har aldri blitt "bra" igjen, men medisinene gjør tilværelsen bedre.

Noen flere spørsmål?

Skrevet

Jo; Tar allergitablettene om kvelden fordi de virker sløvende.

Skrevet

Hva er du allergisk mot, GrønnSky?

Jeg er nok temmelig allergis. I hvertfall mot kattene mine, dessverre. Jeg har vært konstant tett i nesa og snørra har rent hele tiden. Øya har nok også vært litt irritert, men det har jeg faktisk først forstått nå som jeg har fått medisiner som hjelper.

Den sprayen din, Grønnsky, høres ut som Nasonex. Det samme som jeg har.

Skrevet

Jeg er allergisk mot det meste, desverre. Har diagnosen multi-allergiker. :forvirret:

Skrevet

Huffda, høres ikke noe godt ut :klem:. Så galt er det heldigvis ikke med meg.

Har andre også erfaringer så vi jeg veldig gjerne høre disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...