Gå til innhold

Person som tar opp samtaler med mob


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til og med ute på byen. Synspunkter? Det er vel lov, men hvor ålreit er det å være ute og drikke, og så har mye av det som blir sagt blitt tatt opp med en mobilapp? 😑

Årsaken er visst at man kan møte på ubehagelige personer, det kan oppstå konflikter osv med disse, men "alt" vi andre sier kommer jo også med.

Anonymkode: b0116...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

07.27 skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke orket å omgås folk som tok opp samtalene våre. Det høres veldig spesielt ut.

Man blir i hvert fall veldig bevisst på hva man sier, og så bør man begrense drikkinga (det gjør jeg forsåvidt uansett) 😑

Anonymkode: b0116...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Man blir i hvert fall veldig bevisst på hva man sier, og så bør man begrense drikkinga (det gjør jeg forsåvidt uansett) 😑

Anonymkode: b0116...213

Men er det virkelig ingen andre som reagerer på dette? Hvis dette hadde skjedd i min omgangskrets hadde vedkommende fått beskjed om å enten slutte å ta opptak av alle samtaler, eller forlate stedet. Uansett hvor gode venner vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Til og med ute på byen. Synspunkter? Det er vel lov, men hvor ålreit er det å være ute og drikke, og så har mye av det som blir sagt blitt tatt opp med en mobilapp? 😑

Årsaken er visst at man kan møte på ubehagelige personer, det kan oppstå konflikter osv med disse, men "alt" vi andre sier kommer jo også med.

Anonymkode: b0116...213

Meget sært. Jeg hadde gitt klar beskjed til vedkommende om å slutte med slikt, og hvis det ikke er aktuelt, så ville det ikke vært aktuelt å omgås personen heller.

Anonymkode: 1ec89...ce9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

07.27 skrev (Akkurat nå):

Men er det virkelig ingen andre som reagerer på dette? Hvis dette hadde skjedd i min omgangskrets hadde vedkommende fått beskjed om å enten slutte å ta opptak av alle samtaler, eller forlate stedet. Uansett hvor gode venner vi er.

Er nærmeste vennskapsrelasjon og en litt komplisert situasjon. Ikke at jeg pleier å dele masse privat info, baksnakker mer enn andre eller lignende, men er litt ukomfortabel med dette. 

Anonymkode: b0116...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ta opp uten å opplyse om det er et inngripende virkemiddel. Kun greit om man vil dokumentere vold, trusler eller annen sjikane. Å ta opp vanlige samtaler "i tilfelle" er spesielt, jeg ville ikke snakket med en slik person. 

Endret av n_97
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om vedkommende har hatt behov for opptak tidligere, eller om det bare er irrasjonell paranoia. Fikk vite om dette forrige helg, og da ble det gjort opptak. Riktignok bare mot slutten av kvelden, fordi vi møtte på en ubehagelig dust, men vet jo egentlig ikke om det har blitt gjort opptak tidligere. 

Nesten så det frister å ta opp litt selv, for å selv sitte på materiale med vedkommende, men er jo ikke sånn det skal være. 

Anonymkode: b0116...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lite ålreit som det kan få blitt. Hvis det hadde vist seg at en bekjent tok opp festsamtalene våre ville det vært siste gang han ble invitert med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom det ikke er snakk om opptak som gjøres for å støtte opp bevis mot overgrep/vold, så er det absolutt ikke greitt. Personer som gjør opptak av samtaler med mobilen sin uten å opplyse om det, er mentalt forstyrret - det er ikke normal oppførsel! Hva er hensikten med dette? Ville ikke hatt slike folk i min omgangskrets….

Anonymkode: 6b7e7...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ekkelt.... det hadde jeg belyst for henne. Hvis hun ikke hadde gitt seg hadde jeg anmeldt 

Anonymkode: 987d2...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2021 den 8.58):

Veldig ekkelt.... det hadde jeg belyst for henne. Hvis hun ikke hadde gitt seg hadde jeg anmeldt 

Anonymkode: 987d2...636

Det er ikke noe å anmelde om det ikke er ulovlig. 

Anonymkode: b0116...213

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en av mine venner hatt en slik app på sin mobil, uten at det var jobbrelatert, tror jeg at jeg hadde droppet vedkommende.
Hva søren skal en privatperson med slike apper på sin mobil?

Anonymkode: 70837...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/2/2021 at 11:14 PM, AnonymBruker said:

Hadde en av mine venner hatt en slik app på sin mobil, uten at det var jobbrelatert, tror jeg at jeg hadde droppet vedkommende.
Hva søren skal en privatperson med slike apper på sin mobil?

Anonymkode: 70837...9cf

Når mener du at det er ok å ta opp samtaler på arbeidsplassen? I mitt yrke er det i alle fall ikke lov uten alles samtykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...