Gå til innhold

Det 4 bud.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Du skal hedre din far og din mor så det går deg godt og du får leve lenge i landet.

Hvordan skal en forholde seg til foreldre oppigjennom og til barn med bakgrunn i dette her? Altså uten å bryte budet.

Jeg blir av og til litt frustrert merker jeg.

Det går jo i varierende grad godt, men har jo helsa da og livet.

Endret av Flintis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ti bud...en må jo bekjenne seg til den kristne tro for å eventuelt bryte dem.

Anonymkode: eaba1...1e2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De ti bud...en må jo bekjenne seg til den kristne tro for å eventuelt bryte dem.

Anonymkode: eaba1...1e2

Alle kan jo bryte dem, men det er selvfølgelig uten betydning om det ikke er i strid med loven forøvrig å bryte dem.

Jeg er medlem av den norske kirke  nokså passivt, men lurer altså på hvordan forholde seg til dette budet?

Endret av Flintis
Skrevet

Feil underforum kanskje?! Kg har et eget for religion og livssyn😊

Jeg brøt forøvrig budet uten problem! Jeg vil ha gode mennesker i livet mitt, og om det da betyr at jeg bryter et eller flere av de ti bud, ja, så får det heller være. Så jeg har pælmet min far ut av livet mitt og det har vært noe av det aller beste jeg har gjort!

Anonymkode: a3c44...d90

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feil underforum kanskje?! Kg har et eget for religion og livssyn😊

Jeg brøt forøvrig budet uten problem! Jeg vil ha gode mennesker i livet mitt, og om det da betyr at jeg bryter et eller flere av de ti bud, ja, så får det heller være. Så jeg har pælmet min far ut av livet mitt og det har vært noe av det aller beste jeg har gjort!

Anonymkode: a3c44...d90

Kanskje feil underforum, på den annen side er det litt praksis som vil til også, litt derfor jeg postet her.

Har du et religiøst forhold til dette. 

Bra du tar ansvar for livet ditt👍

Endret av Flintis
Skrevet

Det er vel ett av de budene jeg har vanskelig for å forstå.. Hva med de som har skikkelig dårlige foreldre, og så må man "ære" de likevel. Virker ikke så gjennomtenkt. De budene med å ikke drepe og ikke stjele er mer fornuftige. 

Anonymkode: 94703...97f

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er vel ett av de budene jeg har vanskelig for å forstå.. Hva med de som har skikkelig dårlige foreldre, og så må man "ære" de likevel. Virker ikke så gjennomtenkt. De budene med å ikke drepe og ikke stjele er mer fornuftige. 

Anonymkode: 94703...97f

Det er ganske skremmende også " så det går deg godt og du får leve lenge i landet".

De to du nevner der er jo i tråd med lovverket også.

Endret av Flintis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...