Gå til innhold

katt i hjem

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er katters oppnåelse ved å sette klør inn i noe, akkurat som de "kvesser dem"?

Anonymkode: b4a2b...da8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De trenger å kvesse klørne for å holde de fine og skarpe. I tillegg markerer de gjenstandene med lukt fra potene. 

Anonymkode: eb4af...480

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De trenger å kvesse klørne for å holde de fine og skarpe. I tillegg markerer de gjenstandene med lukt fra potene. 

i forbindelse med jegeroppdrag? det også like før dem får mat servert?

Skrevet

Ja, dette er instinkter siden forfedrene til kattene i alle år har jaktet og til dels sloss for å overleve

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, dette er instinkter siden forfedrene til kattene i alle år har jaktet og til dels sloss for å overleve

så er jo annen ting hvor dem benytter seg av mulighetene. 

Jeg har erfaring de går løs på dørkarmer, dørlister, sofaer, møbler på hjørne og sist kattestativ... kan de avvendes? kan de bli lært som kattunge å bruke klørne på riktige ting? 

noen med erfaring ?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

så er jo annen ting hvor dem benytter seg av mulighetene. 

Jeg har erfaring de går løs på dørkarmer, dørlister, sofaer, møbler på hjørne og sist kattestativ... kan de avvendes? kan de bli lært som kattunge å bruke klørne på riktige ting? 

noen med erfaring ?

Mine innekatter vet godt hva de ikke får lov til å gjøre. Men det betyr ikke at godstolen eller sofaen aldri blir klort på. Man kan ikke styre en katt 100% av tiden. Men prøv å kjøpe inn fine kloremøbler/stativ. Mine katter foretrekker de litt "mykere" tautypene, om det gir mening. Så de klorer på de 97% av tiden.

Skrevet

Men prøv å kjøpe inn fine kloremøbler/stativ.

Ja, jeg har satt den sentral i stuen... Og de bruker den også... men "etablerte" steder er jo naturlig steder å kvesse seg igjen... 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, jeg har satt den sentral i stuen... Og de bruker den også... men "etablerte" steder er jo naturlig steder å kvesse seg igjen... 

Kanskje du kan prøve å spraye sitronlukt eller andre ting de misliker der du ikke vil at de skal klore

Skrevet

Kanskje du kan prøve å spraye sitronlukt eller andre ting de misliker der du ikke vil at de skal klore

smart, ja, det rygger dem vekk fra raskt, har jo sett demmes reaksjon når jeg evt. bare skal be dem lukte på mandarin... Tviler at de vil ha den på labbene sine...

Skrevet

Om jeg husker riktig, vokser katters klør lag på lag. De river av de ytterste slitte, slik at klørne er skarpe. Dette er ikke bare nyttig i jakt, men også for klatring. 

Møbler og gulvtepper er veldig utsatte ja, men har merket meg at mine foretrekker klorestativet.  

Skrevet

Du bør ha et klorestativ lett tilgjengelig :) spray det med kattemynte. Om du ser katten skal til å klore på et møbel, flytt katten til klorestativet. Min katt liker at jeg demonstrerer også, så jeg klorer litt for å få henne igang iblant 🤣

Anonymkode: b8b18...376

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du bør ha et klorestativ lett tilgjengelig :) spray det med kattemynte. Om du ser katten skal til å klore på et møbel, flytt katten til klorestativet. Min katt liker at jeg demonstrerer også, så jeg klorer litt for å få henne igang iblant 🤣

Anonymkode: b8b18...376

ja, klorestativet er sentralt nå i hjemmet, men har ikke gjort noe enda med de allerede etablerte stedene som de benytter seg av. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...