Snabeltann Skrevet 1. oktober 2021 #21 Skrevet 1. oktober 2021 (endret) Michaelhe skrev (5 timer siden): Nå er jeg på mitt tredje dyr. Jeg har hatt hund og katt før, og nå har jeg en hund som begynner å bli gammel. Jeg har lært en ting. Det er veldig viktig at dere legger litt penger i kvalitetsfor, om dere ønsker at dyret skal ha et langt og sunt liv. Det får dere vanligvis ikke på coop. Dere må på en dyrebutikk, eller dyrlege. Våtfor fra butikken, friskies og sheba. Vel, din logikk passer ikke for oss. Vi er på katt nr 2, første katt ble 17(!) År, nykatten er bare 4 år foreløbig. Begge har spist butikkfor. Så da leder vi med et mindre dyr! 😂 Endret 1. oktober 2021 av Snabeltann 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #22 Skrevet 1. oktober 2021 Vigor&sage sterilized og pussy deluxe våtfor Anonymkode: f7d29...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #23 Skrevet 1. oktober 2021 En litt for tung hannkatt, Royal Canin Sterilized og tidvis iblandet Fit, forsøker å få ham litt ned i vekt. På lørdager og festdager får han en pose Pussi (er det Latz nå kanskje?) våtfor - da er det fest i heimen og han kommer sprintende når han hører vi ta i skapdøra som "våtforskåla" står i 😅 Anonymkode: 9c7cc...5d3
Minya Skrevet 1. oktober 2021 #24 Skrevet 1. oktober 2021 (endret) Kastrert, svær mons på nesten 7kg (ikke feit), 8 år, ; RC Maine Coon RC Sterilized 7+ RC Indoor RC Oral Care Eukanuba Top Condition 7+ Vigor&Sage Lily Root. Blandingsforholdet varierer noe, men jeg prøver å holde det på omtrent samme nivå hver gang. 3L av de to første, 2L av de tre neste og 1L av den siste. Blander i 100L fórtønner, heller over i en liten 4L boks for enkel tilgang til daglig. Kastrert mons 2 år, ca 5kg og kastrert kjette 2 år, rett under 4kg (søsken); RC Sterilized RC Indoor RC Oral Care Vigor&Sage Lily Root Samme ulla her med blandingsforhold jeg prøver å holde omtrent på samme nivå hver gang. Foreløpig har vi bare én fórtønne på deling til de to, men etter hvert kommer jeg til å endre fóret til monsen fordi han er et matvrak av rang. Foreløpig holder vi det i sjakk ved å kun fylle på mat hos ham to ganger daglig og han er latterlig aktiv, men etter hvert blir vi å blande lavkalorifór i hans blanding så han ikke får i seg for mye og blir feit når han blir roligere. I tillegg får de Applaws eller Gourmet Gold våtfór et par ganger i uka, da tar jeg to (små) bokser og fordeler på alle tre som middag. Edit; Jeg har sjekket mengdeanvisningen på de forskjellige fórposene og har gjort et vektanslag per døgn på vår blanding basert på vektmengden per døgn per kilo katt på alle de forskjellige pakkene. I gjennomsnitt får de "for lite" mat, men ingen av dem sulter og veterinær er fornøyd med vekta til hver av dem selv om eldstemann fint kunne gått ned et par hundre gram uten å bli undervektig. Endret 1. oktober 2021 av Minya
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #25 Skrevet 1. oktober 2021 Royal canin second age kitten sterilised. Også får hun fisk Anonymkode: bce9c...5cd
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #26 Skrevet 1. oktober 2021 Kingsmoor! For gamliser Anonymkode: a4b5b...342
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #27 Skrevet 1. oktober 2021 Den ene får Royal Canin active outdoor 7+, og den andre får Hills joint care pga leddgikt. I tillegg får de våtfor to ganger daglig. Da får de mye forskjellig både fra matbutikk og dyrebutikk. Anonymkode: d8253...aee
Gjest Chroma Skrevet 1. oktober 2021 #28 Skrevet 1. oktober 2021 Dere som blander flere typer, hvorfor gjør dere det?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #29 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor matbutikken? Er som om vi mennesker skulle ha spist mcdonalds hver dag.. Anonymkode: aaac4...19e Det er kattefor det som alt annet dyrt for som inneholder like mye korn bare til tredobbel pris. McDonald’s mat er da godt! Anonymkode: 86214...d76
Gjest Chroma Skrevet 1. oktober 2021 #30 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er kattefor det som alt annet dyrt for som inneholder like mye korn bare til tredobbel pris. McDonald’s mat er da godt! Anonymkode: 86214...d76 Hvis du ser på innholdet så er det ganske forskjellig innhold i det på matbutikk og det på dyrebutikk/hos veterinær.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #31 Skrevet 1. oktober 2021 Chroma skrev (Akkurat nå): Hvis du ser på innholdet så er det ganske forskjellig innhold i det på matbutikk og det på dyrebutikk/hos veterinær. Syns det var omtrent like mye korn i royal canin som mat fra matbutikk jeg. Har dessverre ikke så mye penger til mat. Katten er 7 år og frisk. Anonymkode: 86214...d76
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #32 Skrevet 1. oktober 2021 Eukanuba tørrfor og Shiba våtfor eller litt forskjellig fra dyrebutikken når jeg er innom der. MEN jeg lurer på, er det viktig å kjøpe våtfor fra dyrebutikk? Har hørt at man skal kjøpe "ordentlig" tørrfor fra dyrebutikk for å få nok næringsstoffer, men er det like viktig med våtforet ? Anonymkode: 461e7...e4b
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #33 Skrevet 1. oktober 2021 Bytter mellom Royal Canin indoor long hair og Kingsmoor. Hun er en del av familien, skulle bare mangle at hun får godt fôr. Anonymkode: 81c83...677
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #34 Skrevet 1. oktober 2021 Vigor & sage. Kornfritt og det er drøyt. Også får de litt våtfor til middag. Anonymkode: 03125...75d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #35 Skrevet 1. oktober 2021 Royal Canin for steriliserte katter. Vil egentlig gi slanke fòr, men hun reagerer på absolutt alt. Jeg har forsøkt de fleste merkene som er og hun reagerer med oppkast og løsmage. Noen nektet hun å spise og maste dag og natt etter mat. Så jeg har gitt opp rett og slett. Hun får ha den maten hun ikke reagerer på. Har hørt RC ikke er det beste, men katten som bestemmer og ikke jeg. Anonymkode: c5121...739
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #36 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er kattefor det som alt annet dyrt for som inneholder like mye korn bare til tredobbel pris. McDonald’s mat er da godt! Anonymkode: 86214...d76 For fra matbutikk kan ikke sammenlignes med for fra dyrebutikk! Det er dyrere ja, men det varer mye lengre fordi det metter mer, og det er mye sunnere. Anonymkode: 03125...75d
Celtic Heart Skrevet 1. oktober 2021 #37 Skrevet 1. oktober 2021 Til kastrert hann 1,5 år og sterilisert hunn 2 år bruker vi rc outdoor og dental care på sommeren og rc sterilisert og dental care på vinteren. Blander inn litt diverse andre fortyper i den daglige bøtta for at de skal få variert smak. Kattunge på 4 mnd har vi egentlig iams kitten, men han vil heller spise foret til de andre kattene. Bruker masse forskjellig våtfor som de får litt av hver dag. Så fort man går inn på kjøkkenet og begynner på middagen kommer de løpende og skal ha middagen sin.
Arx Skrevet 1. oktober 2021 #38 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns det var omtrent like mye korn i royal canin som mat fra matbutikk jeg. Har dessverre ikke så mye penger til mat. Katten er 7 år og frisk. Anonymkode: 86214...d76 RC er ikke det beste foret å sammenligne med, for det er etter min mening det dårligste du får i dyrebutikken - ekstremt mye korn som du sier. Samtidig er ikke de i butikken mye bedre, eks Latz våtfor har hele 4% kalkun 😳 Vevito fra rema 1000 er bedre, der er det faktisk en mengde kjøtt.
Arx Skrevet 1. oktober 2021 #39 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eukanuba tørrfor og Shiba våtfor eller litt forskjellig fra dyrebutikken når jeg er innom der. MEN jeg lurer på, er det viktig å kjøpe våtfor fra dyrebutikk? Har hørt at man skal kjøpe "ordentlig" tørrfor fra dyrebutikk for å få nok næringsstoffer, men er det like viktig med våtforet ? Anonymkode: 461e7...e4b Det spørs hvor mye våtfor man forer tenker jeg. Om du gir eks 90% tørrfôr og 10% våtfor har det ikke så mye å si, men gir du eks 50/50 burde du kjøpe et ok våtfor også.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #40 Skrevet 1. oktober 2021 Virbac Urology til gammel kastrert hannkatt som har hatt struvittstener og urinblokkasje 2 ganger. Anonymkode: 8b991...cfc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå