Gå til innhold

Hvilken kattemat bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket fór bruker du til din katt? 

Anonymkode: 0e7ce...ea3

Skrevet

Kastrert hann. Spiser Orijen tørrfôr også får han enten vom og hundemat for katt eller et annet våtfor fra dyrebutikken. Synes mange for, eks RC, har ekstremt mye korn og annet katter ikke trenger. 

Skrevet

Kastrert hunn på 3 år 

carnilove tørrfor 

våtfor varierer, alt fra Fauna hvis vi må kjøpe på butikken, til canagan når de har det inne på nettbutikk. 

Anonymkode: 4ee63...108

• Liker 1
Skrevet

Orijen cat & kitten.

Føler det er det bete foret vi har brukt. Har prøvd mye forskjellig, men landet på dette foret for våre tre katter. 

Anonymkode: 5935f...d64

Skrevet

Hills tunfisk 

Anonymkode: 74025...e88

Skrevet (endret)

Sterilisert hunkatt

Veksler på flere, men hovedsaklig orijen og pro plan. I det siste har hun også spist en del Applaws

Endret av Millimani
Skrevet

Royal canin sterilised. 

Hun sulter seg i dager/uker om hun ikke får det. 

Skrevet

Dette var faktisk en litt interresant tråd. Har ikke katt selv men vet om noen som kan få småmark i våtforet til katt om det er veldig varm om sommeren. Aldri om vinteren. Er det da fluer som legger egg eller har våtforet stått for lenge i butikken hvor det også er varmt. Våtforet ligger ikke veldig lenge i skålen. Noen som kjenner til dette, apropos mat til katt. Har hatt katt selv som barn men tror kanskje den fikk rester av middagsmat, vi spiste feks mye fisk. Eller fiskeboller, kylling osv. Eller at det ble laget noe eget godt til katten 😊. Den fikk også tørrfôr men husker ikke at den fikk våtfor den gang.

Anonymkode: 0eb50...39a

• Liker 2
Skrevet

Kastrert hunn. Hun likte virkelig ikke Orijen Cat & Kitten, så hun får RC Maine Coon for øyeblikket 🙄

Skrevet

Orijen eller Acana. 

Anonymkode: 9fb58...f1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette var faktisk en litt interresant tråd. Har ikke katt selv men vet om noen som kan få småmark i våtforet til katt om det er veldig varm om sommeren. Aldri om vinteren. Er det da fluer som legger egg eller har våtforet stått for lenge i butikken hvor det også er varmt. Våtforet ligger ikke veldig lenge i skålen. Noen som kjenner til dette, apropos mat til katt. Har hatt katt selv som barn men tror kanskje den fikk rester av middagsmat, vi spiste feks mye fisk. Eller fiskeboller, kylling osv. Eller at det ble laget noe eget godt til katten 😊. Den fikk også tørrfôr men husker ikke at den fikk våtfor den gang.

Våtfor skal ikke stå fremme når det er åpnet, det blir fort dårlig, bør spises med en gang. ikke rart det kommer fluer å legger egg i dårlig mat. Det ligger ikke flueegg i våtforet fra før. 
Katten MÅ ikke ha våtfor, men vår setter stor pris på det, i tillegg er det lettere å få i henne væske om sommeren ved å blande i ekstra i våtforet. 

Skrevet

Whiskas og friskes. 

Anonymkode: 86214...d76

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Våtfor skal ikke stå fremme når det er åpnet, det blir fort dårlig, bør spises med en gang. ikke rart det kommer fluer å legger egg i dårlig mat. Det ligger ikke flueegg i våtforet fra før. 
Katten MÅ ikke ha våtfor, men vår setter stor pris på det, i tillegg er det lettere å få i henne væske om sommeren ved å blande i ekstra i våtforet. 

Det er ikke snakk om at maten står lenge, men om ikke katten spiser alt med en gang kan restene stå noen få timer. Har ikke vært noe problem i alle foregående år. Men altså når det var 30 grader i sommer selv om maten sto inne. Solen kom fra alle kanter 😊

• Liker 1
Skrevet

Carnilove til to av kattene, royal canin til den tredje pga mageproblemer

Anonymkode: aaac4...19e

Skrevet

Min katt liker dessverre ikke våtfór (???) så hun får Royal Canin og Orijen.

Anonymkode: b68f4...79d

Skrevet

Meg som vet om de spyfluene i varmen men hørte nå at flere har det samme i ganske så ny mat om ikke alt blir spist opp med et gang. Kun i steikvarmen om sommeren men aldri ellers. 

• Liker 1
Skrevet

Royal Canin 

Anonymkode: 93368...3ba

Skrevet

Koker fisk til dei 2 ganger for uken. 
Ellers går det i sheba, og div fra matbutikken ☺️

Anonymkode: 917cd...e47

Skrevet

Nå er jeg på mitt tredje dyr. Jeg har hatt hund og katt før, og nå har jeg en hund som begynner å bli gammel. Jeg har lært en ting. Det er veldig viktig at dere legger litt penger i kvalitetsfor, om dere ønsker at dyret skal ha et langt og sunt liv. Det får dere vanligvis ikke på coop. Dere må på en dyrebutikk, eller dyrlege.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Whiskas og friskes. 

Anonymkode: 86214...d76

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Koker fisk til dei 2 ganger for uken. 
Ellers går det i sheba, og div fra matbutikken ☺️

Anonymkode: 917cd...e47

Hvorfor matbutikken? Er som om vi mennesker skulle ha spist mcdonalds hver dag..

Anonymkode: aaac4...19e

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...