AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #1 Skrevet 30. september 2021 Så når hun ikke rekker sine arbeidsoppgaver så må vi andre gjøre det. Hva kan gjøres? Anonymkode: 05736...840 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #2 Skrevet 30. september 2021 Banke på og spørre om det går bra der inne? Anonymkode: c4109...718 9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #3 Skrevet 30. september 2021 Hun sliter åpenbart med noe. Anonymkode: 449f9...7f1 28
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #4 Skrevet 30. september 2021 Hun sliter nok med noe, kanskje psykisk. Jeg oppførte meg også sånn på jobb før jeg brøt sammen og tok mitt første selvmordsforsøk. Anonymkode: 3a83d...5eb 13
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #5 Skrevet 30. september 2021 Jeg hadde det også sånn før jeg møtte veggen og ble langtidssykemeldt, do var det eneste stedet på arbeidsplassen hvor det gikk an å være i fred. Er dere gode kollegaer kan du jo spørre henne på tomannshånd hvordan det går, at du merker hun trekker seg litt unna så du lurer på om det er noe i veien. Anonymkode: ff30a...dc7 17
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #6 Skrevet 30. september 2021 Jeg snakker veldig rolig til henne og avlaster henne mye for at vi skal få gjort det vi skal. Da drøyer hun bare tiden ennå mer. Nå for tiden jobber jeg for 1.5 person og har meldt ifra om dette. Flere andre har også sagt ifra, men de mener at hun vil gjøre minst mulig og ikke er interessert. Anonymkode: 05736...840
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #7 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde det også sånn før jeg møtte veggen og ble langtidssykemeldt, do var det eneste stedet på arbeidsplassen hvor det gikk an å være i fred. Er dere gode kollegaer kan du jo spørre henne på tomannshånd hvordan det går, at du merker hun trekker seg litt unna så du lurer på om det er noe i veien. Anonymkode: ff30a...dc7 Hun sier veldig lite og mener at alt går bra. I blant får jeg frekke kommentarer, så jeg antar at hun føler seg noe trygg på meg slik hun prater. Anonymkode: 05736...840
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #8 Skrevet 30. september 2021 Jeg gjorde dette da jeg jobba på Bunnpris. Ble beskyldt for å ta kokain 😂 Anonymkode: 4eb2a...f4d 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #9 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjorde dette da jeg jobba på Bunnpris. Ble beskyldt for å ta kokain 😂 Anonymkode: 4eb2a...f4d Akkurat slikt tror jeg ikke om henne. Vi andre er ganske slitne og da ler hun og sier åå, er du så sliten, haha. Det er blant hennes kommentarer. Når hun først gjør noe så bruker hun 3x så lang tid som oss andre. Enkelte har forsøkt å være streng med henne, men jeg syns det bare skaper dårlig stemning. Anonymkode: 05736...840 2
Gjest 07.27 Skrevet 30. september 2021 #10 Skrevet 30. september 2021 Enkelte er bare late. I butikken der jeg jobba før var det helt vanlig at folk satt på dass og spilte mobilspill, helt uten at de var i ferd med å møte veggen eller vurderte selvmord. Jeg hadde tatt det opp med sjefen.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #11 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun sier veldig lite og mener at alt går bra. I blant får jeg frekke kommentarer, så jeg antar at hun føler seg noe trygg på meg slik hun prater. Anonymkode: 05736...840 Vil tro det også indikerer at hun ikke har det bra. Man blir lett irritert når man er deprimert og ikke har det bra,og kan gå ut over andre. Spørs jo kanskje litt hvordan du spør også..om det høres ut som en anklagelse 'går det bra eller!?' eller om det høres ut som om det er oppriktig spørsmål fordi du bryr deg. Anonymkode: ff30a...dc7 9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #12 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vil tro det også indikerer at hun ikke har det bra. Man blir lett irritert når man er deprimert og ikke har det bra,og kan gå ut over andre. Spørs jo kanskje litt hvordan du spør også..om det høres ut som en anklagelse 'går det bra eller!?' eller om det høres ut som om det er oppriktig spørsmål fordi du bryr deg. Anonymkode: ff30a...dc7 Jeg pleier å spørre slik "går det bra med deg? Hatt en bra helg? Syns du det går bra med denne jobben." Hun svarer at jobben går bra, men at hun syns det er vanskelig. Helgen er alltid bra, hun forteller hva hun gjorde og det er det. Anonymkode: 05736...840
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #13 Skrevet 30. september 2021 Det folk burde vite om folk de tror lurer seg unna, så er det at folk som gjør det har det ikke noe bra. Det er ingen god følelse å stikke vekk fordi man ikke takler jobben eller kollegaene. Det er et helvete. Anonymkode: a9033...c85 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #14 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hun sliter nok med noe, kanskje psykisk. Jeg oppførte meg også sånn på jobb før jeg brøt sammen og tok mitt første selvmordsforsøk. Anonymkode: 3a83d...5eb Vent, hæ. Ikke nødvendigvis. Der jeg jobber er det mange som tar seg en femtenminutters på do om de er dritlei og trenger en pause, eller om de er ferdige med arbeidet sitt når det lider mot slutten på dagen og de ikke ønsker at formannen skal dumpe mer arbeid på dem før de drar hjem. Noen gjør det også hvis de ikke har noe arbeid og ikke får noe nytt heller, da ser det bare dumt ut å stå opp og ned og henge. Anonymkode: 6812a...bb3 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #15 Skrevet 30. september 2021 Stygt å spekulerer i sånt, kan være det er noe galt med helsen Anonymkode: 316cb...110 3
Gjest Villfisker Skrevet 30. september 2021 #16 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Banke på og spørre om det går bra der inne? Anonymkode: c4109...718 Man skal aldri banke på ei dodør. Noen trenger lenger tid på do enn andre. Jeg vet om folk som knapt får gå på do på jobb. Som bare har rid til å tisse, og ikke nummer to, med mindre en til er på jobb. Ikke greit. Mange er så kjappe på do at jeg av og til lurer på om de i det hele tatt fikk gjort seg ferdige. En ting jeg vet sikkert, er at de ikke vasket hendene. Ser jo forskjell på å faktisk vaske hendene, og bare klappe dem under springen i to sekunder, for syns skyld. Slurver med dette på privaten, fordi de har fått denne uvanen på jobb kanskje? 🤔
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #17 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Stygt å spekulerer i sånt, kan være det er noe galt med helsen Anonymkode: 316cb...110 Men det er helt greit at hun driter i (bokstavelig talt) at kollegene hennes må gjøre hennes jobb? Forstår at ting kanskje ikke står helt bra til når man sitter på do uten å gjøre noe, men når det går utover andre, bør hun kanskje ta en prat med leder. Anonymkode: 66c8d...4c7 6
Gjest ti10 Skrevet 30. september 2021 #18 Skrevet 30. september 2021 Det er ikke alle arbeidsplasser der det er naturlig å si fra når man går på do. Det kan sikkert funke i enkelte yrker, men som regel ikke, vil jeg tro.
Gjest ti10 Skrevet 30. september 2021 #19 Skrevet 30. september 2021 Jo, både av prinsipp og x antall andre grunner. La oss si at TS jobber i en matbutikk eller en restaurant. Skal man da gå i kassen/spisesalen og informere den som er der foran alle kundene om at "Nå går jeg på do"? Eller bare det at det er voksne folk det er snakk om. Det med å si fra eller spørre om å få gå på do tilhører jo rutinene i barnehagen/småskolen. Så kan man jo også referere til saken som har vært oppe i mediene denne uka der sykepleiere må registrere alle dobesøk. De fleste mener vel at det er helt borti natta. Det blir for dumt når en person ødelegger noe så grunnleggende og enkelt som en "tillitsbasert toalettbesøkordning". Det er mange arbeidsplasser med så mye tidspress at tidsskjemaet blir sprengt hvis en ansatt bruker flere timer på andre ting, enten det er dobesøk, røyking, surfing på nett, private telefonsamtaler osv. Hvis personen mistrives så sterkt at hun ikke klarer å komme seg gjennom arbeidsdagen, må hun jo finne seg noe annet å gjøre. Virker som at arbeidsmarkedet er ganske greit for arbeidssøkere om dagen ...
Gjest ti10 Skrevet 30. september 2021 #20 Skrevet 30. september 2021 OK, når jeg tenker meg om, skal jeg faktisk være delvis enig i det første forslaget ditt. Hvis man blir borte lenger enn, la oss si 5 min, uansett årsak, bør man si fra til en kollega. Da burde de fleste få gjort det de skal. Men hvis det blir nødvendig å behandle en kollega som en unge, bør ikke den personen være ansatt der, for da tilfører den mindre positivt enn negativt til arbeidsplassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå