Gå til innhold

Hund på tur alene - Facebook

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor på bygda. Forrige uke stakk hunden vår av og løp av gårde. Alle som har hund vet hvor fort gjort det skjer om ei dør ikke er skikkelig lukket og man har barn i hus. 
En mann i bygda tok bilde av hunden min som var på tur med seg selv og la det ut på Facebook, etterfulgt av: ubrukelig hundeeier som ikke tar ansvar for hunden sin. Pluss pluss. 
sendte han en privat melding om at det selvfølgelig var beklagelig at han stakk av.. to år siden sist har var på tur med seg selv. Og at han skulle passe på si. Egen hund som titt og ofte er på tur alene. 
at det er unødvendig og skrive det han skrev og henge ut meg, og ba han slette innlegget. Han slettet det. 
flere som har opplevd dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det mange som gjør på vår lokale oppslagsside på Facebook. Pluss hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden. Pluss klage på ungdommer, biler som kjører på industriområder og boligfelt på kveldstid +++ Virker som enkelte bruker Facebook til å klage på det meste.

Anonymkode: 04ec3...e1d

• Liker 3
Skrevet
Sunnys skrev (31 minutter siden):

Jeg bor på bygda. Forrige uke stakk hunden vår av og løp av gårde. Alle som har hund vet hvor fort gjort det skjer om ei dør ikke er skikkelig lukket og man har barn i hus. 
En mann i bygda tok bilde av hunden min som var på tur med seg selv og la det ut på Facebook, etterfulgt av: ubrukelig hundeeier som ikke tar ansvar for hunden sin. Pluss pluss. 
sendte han en privat melding om at det selvfølgelig var beklagelig at han stakk av.. to år siden sist har var på tur med seg selv. Og at han skulle passe på si. Egen hund som titt og ofte er på tur alene. 
at det er unødvendig og skrive det han skrev og henge ut meg, og ba han slette innlegget. Han slettet det. 
flere som har opplevd dette? 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette er det mange som gjør på vår lokale oppslagsside på Facebook. Pluss hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden. Pluss klage på ungdommer, biler som kjører på industriområder og boligfelt på kveldstid +++ Virker som enkelte bruker Facebook til å klage på det meste.

Dere bor ikke tilfeldigvis i Stjørdal? 😬

Anonymkode: 78016...e25

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei, jeg bor i en middelstor by på Vestlandet. Skjer nok flere steder 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette skjer på mer eller mindre alle slike områdesider på Facebook.. Har opplevd det i begge de to nabolagene jeg har bodd i mens jeg har vært på FB. 

• Liker 1
Skrevet

Her jeg bor er det en savnet hund side. Ser man en løs hund, eller savner hunden sin, legger man ut bilde og informasjon. Hundene blir som oftest funnet ganske kjapt. Det er glede når hund blir funnet, og forståelse for at noen ganger kommer hunder seg løs. Uhell skjer.

Anonymkode: 3c56c...05d

• Liker 1
Skrevet

Har sluttet å bruke facebook, virker som det får frem det verste i folk. Er hunden min løs får noen jeg kjenner det med seg, og ringer meg. Finner jeg en løs hund spør jeg kjente om de vet hvem sin det er, finner alltid ut av det. Er båndtvang hele året i området jeg bor, så er sjeldent et problem. 

Kan dere gjerde inne tomta så hunden ikke kommer så langt? Tenker når man vet sjansen er større for at hunden rømmer (og ikke kommer tilbake med en gang) burde man tatt litt flere forhåndsregler. Hadde en slik hund før, den måtte pent være i 2. etg med dør mellom når andre enn oss skulle inn og ut døra. Hadde også enda en dør ut til gangen som alltid skulle være igjen. Hendte dessverre at det kom en og annen tufs på besøk som ikke banket på og bare slengte åpen begge dørene

Anonymkode: bb95e...aa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...