Gå til innhold

Eggløsning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt "menssmerter" i hele dag!! og det er nøyaktig 2 uker til jeg skal ha mensen.. Det er eggløsning, ikke sant? :sjenert: Er sjeldent jeg kjenner det såå godt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg bare spørre om du bruker p-piller? Jeg skal også ha mensen om ca. to uker, og føler masse menssmerter i magen. :roll:

Skrevet

Men jeg trodde at det ikke var mulig å ha eggløsning når man gikk på p-piller.....

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

Hæ!??! kan man ikke ha eggløsning når man går på p-piller??

Det har aldri jeg hørt..

Hvorfor skulle man ikke det??

Skrevet

P-piller skal visst forhindre at man får eggløsning, så man skal ikke få eggløsning når man bruker p-piller.

Skrevet
P-piller skal visst forhindre at man får eggløsning, så man skal ikke få eggløsning når man bruker p-piller.

og derfor blir man ikke gravid

Skrevet

Ja, det er det jeg også har trodd.

P-pillene lurer kroppen til å tro at den er gravid, så det sleppes derfor ikke noe egg... Men det er mulig jeg beveger meg på tynn is nå....

Skrevet

Fra kninnelegen.no :

Hvordan virker p-piller:

Den forhindrer eggløsning og påvirker slimhinnen i livmoren slik at et befruktet egg ikke får næring til å feste seg eller vokse der.

Skrevet

For å si det sånn: dersom man går på p-piller, og har eggløsning, da har ikke p-pillene virket.

Noen blir jo gravid på p-piller, de må nødvendigvis ha hatt eggløsning, men det er ikke meninga at man skal ha det dersom man går på p-piller.

Så det var nok noe annet du kjente ja.

Synes det er litt rart jeg da... at så mange (tenker ikke spesifikt bare på folk i denne tråden) spiser p-piller, men ikke aner noe om hvordan de virker. Trodde at p-pillenes evne til å hindre eggløning var ungdomsskolepensum i "de flaue timene av naturfagsundervisninga" jeg.. det var det da jeg gikk der, men det er jo 10-12 år siden...

Skrevet

Jeg tenkte kanskje at siden jeg får "falsk" mens, så har jeg falsk eggløsning også? ;) hehe.. det bare stemte så godt med tiden, 2 uker... og før jeg begynte på p-piller kjente jeg det alltid på denne måten. Men men.. det er ikke mer nå..

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

Synes det er litt rart jeg da... at så mange (tenker ikke spesifikt bare på folk i denne tråden) spiser p-piller, men ikke aner noe om hvordan de virker. Trodde at p-pillenes evne til å hindre eggløning var ungdomsskolepensum i "de flaue timene av naturfagsundervisninga" jeg.. det var det da jeg gikk der, men det er jo 10-12 år siden...

Skrevet

Tar du p-piller da?

I så fall ville det sikkert vært lurt å lese pakningsvedleget, der står det ofte "hvordan virker XXX"

Men, nå har du jo lært det ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...