Gjest #Spidergirl# Skrevet 29. september 2005 #1 Skrevet 29. september 2005 Eg skal 2 uker til York i November. Har nokon tips om byen? Som ikkje inneheld mykje trapper?
Champagnepiken Skrevet 30. september 2005 #2 Skrevet 30. september 2005 York City Museum er noe av det stiligste jeg har vært på (eller heter det York Castle Museum?)! Anbefales veldig. Ellers er selve byen en opplevelse i seg selv, med de trange gatene og snodige husene.
tøydukke Anna Skrevet 1. oktober 2005 #3 Skrevet 1. oktober 2005 York er en fantastisk og fascinerende by! Det er mange fine shoppingmuligheter, og det er blant annet en stor Designer´s Outlet et stykke utenfor byen, hvor det i hvert fall var mye spennende når jeg var i York. Jeg vil anbefale deg å få med deg en Evening Song i York Minster, det er en kveldsmesse og kirken er flott og stemningsfull. Selv om man ikke er kristen er det verdt å oppleve. Om du ikke vil det, kan du hvert fall få med deg kirken innvendig på dagtid. Museumene er også verdt et besøk, det samme er vikingmuseet i byen. Og så er det fint å bare gå rundt i byen og kikke på hus, trange gater og alt det som finnes der. Ha en riktig fin tur!!
Lotte20 Skrevet 5. oktober 2005 #4 Skrevet 5. oktober 2005 -York Minster må oppleves! -Og Jordvik vikingsenter! -En tur til Whitby (mye omtalt i Heartbeat på nrk) hvor dracula visstnok ble gravlagt...uhuuu...., Robin Hoods Bay og småbyen Scarborough Visste du at navnet York stammer fra noske Jordvik? Masse fin arkitektur å se på! God tur!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå