Gå til innhold

Når gifte seg med lite barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Vi venter vårt første barn i februar. Trodde samboer ikke ville fri med det første, så vi bestemte oss for å starte familielivet sammen før giftemål.. vel, plutselig fridde han likevel💕 Lurer på om noen har erfaringer med små barn og bryllup. Vi lurer på om det er best å gifte seg når barnet er 1,5 eller 2,5 år gammelt? Hva tenker dere rundt dette? 

Anonymkode: 712af...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! 
 

Vi venter vårt første barn i februar. Trodde samboer ikke ville fri med det første, så vi bestemte oss for å starte familielivet sammen før giftemål.. vel, plutselig fridde han likevel💕 Lurer på om noen har erfaringer med små barn og bryllup. Vi lurer på om det er best å gifte seg når barnet er 1,5 eller 2,5 år gammelt? Hva tenker dere rundt dette? 

Anonymkode: 712af...421

Hadde nok uansett valgt å la barnet være hos barnevakt under festen. Og hatt med noen som kunne ta seg av barnet når dere blir viet. Noen ganger kan det være lurt at dette ikke er gjester i bryllupet, de vil sikkert gjerne følge med på selve vielsen, ikke passe på et barn. 

 

Anonymkode: 40798...764

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt 1,5 år hvis dere tenker søsken til dette barnet.

Anonymkode: 029a4...d20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften villedet meg til å lure på om du tenkte å gifte deg med et barn. Preposisjonen alene blir noe diffus, så jeg måtte lese den et par ganger, selv om det fremdeles faktisk henspiller på å gifte seg med et barn🙈

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva slags bryllup du ser for deg. Vi giftet oss med en på 4mnd, men vi hadde en rolig og barnevennlig liten feiring så det passet fint for oss.

Anonymkode: 842dc...5e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi giftet oss med en på 4mnd,

Anonymkode: 842dc...5e1

Barnebryllup OG polygami, der altså. ;)

Anonymkode: 4d88e...189

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KjøttOPP skrev (3 minutter siden):

Overskriften villedet meg til å lure på om du tenkte å gifte deg med et barn. Preposisjonen alene blir noe diffus, så jeg måtte lese den et par ganger, selv om det fremdeles faktisk henspiller på å gifte seg med et barn🙈

Jepp. 

Får du endre overskriften, ts, dette ser rart ut.

Anonymkode: 5d133...3cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jepp. 

Får du endre overskriften, ts, dette ser rart ut.

Anonymkode: 5d133...3cc

Rart er bare fornavnet😂 Ulovlig er vel rett betegnelse

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts 

Får dessverre ikke endret overskrift som anonym, skjønner dere tolket det sånn. Burde hatt med et komma 😂🙈 Beklager! 

Anonymkode: 712af...421

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har det noe å si, egentlig? Jeg klarer ikke helt å se hvordan alderen på barnet har noe å si for foreldrenes bryllup :klo: En så liten unge må vel uansett har barnevakt ved en sånn anledning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir noen ganger sjokkert over hvor dårlige mange av oss er til å formulere oss. Tittelen på denne tråden er et veldig godt eksempel på det.

Anonymkode: dcc2b...361

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min mann giftet oss da barnet vårt var 1,5 år, det var helt uproblematisk. Barnet ble passet av besteforeldrene på dagen før bryllupet og møtte hos på vielsesstedet. Så dro vi sammen for å spise middag med familien. Jeg og mannen overnattet på hotell mens besteforeldre passet barnet. Hadde vi hatt fest skulle en dom jobbet i barnehagen til barnet være barnevakt.

Dessverre satte korona stopper for den store festen vi hadde planlagt  😕 Nå skal vi ha bryllupsfesten neste sommer, og da har vi to barn, ett på 3,5 år og ett på 1 år. Litt mindre ideelt, men vi får det nok til :)!

Anonymkode: 1b7d2...a98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daria said:

Hvorfor har det noe å si, egentlig? Jeg klarer ikke helt å se hvordan alderen på barnet har noe å si for foreldrenes bryllup :klo: En så liten unge må vel uansett har barnevakt ved en sånn anledning.

Det handler nok om hvilken alder er det oftest mest uproblematisk å ha barnevakt :)

Anonymkode: 1b7d2...a98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg blir noen ganger sjokkert over hvor dårlige mange av oss er til å formulere oss. Tittelen på denne tråden er et veldig godt eksempel på det.

Anonymkode: dcc2b...361

Ts

..og noen oppretter bare en tråd raskt, uten å tenke så mye over det/legge så mye i det. 🙃

Anonymkode: 712af...421

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi giftet oss da vårt barn var 1 år. Barnet var med i kirken, og en kort stund i begynnelsen av bryllupsfesten. Vi hadde barnevakt som var med hele tiden og hadde ansvaret for barnet, og som tok barnet med hjem og la han, og som passet på helt til festen var over. Fungerte veldig bra for vår del, og løsningen gjorde at både vi, besteforeldre og annen familie også kunne kose seg litt utover kvelden med visshet om at den lille ble tatt godt vare på. Vi valgte barnevakt som kjente oss, men som ikke var så nær at hun var naturlig som gjest i bryllupet. PÅ den måten fikk barnet mulighet til å bli litt nærmere kjent med barnevakten før bryllupet, og vi var trygge på at barnet var i trygge hender :)

Anonymkode: 32d93...51c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket å kvitte meg med graviditetskiloene først, så jeg skulle føle meg bedre i kjole.  Og bildene skulle jo henge på veggen resten av våre liv 😉 Så baby var halvannen. 

Mini var med i kirken og til fotografering (Tok jo mest av bare oss, men et par med mini) 

Så hentet barnevakten barnet 

Anonymkode: 06487...9b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min giftet oss da barnet vårt var 6 måneder, hun satt på fanget til mormor under seremonien, gikk helt fint det.

Og sånn ellers, med tanke på overskriften - årets TV-aksjon er nettopp mot barneekteskap: https://blimed.no/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet til jr. var nesten 3 år. Vi ville ikke ha flere barn, så da ville vi vente slik at han kunne være brudesvenn ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...