Gå til innhold

Hvor lenge skal følelsen henge i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er noen måneder siden vi mistet en nær og kjær som vi hadde daglig kontakt med, og savnet er stort.

Men fremdeles går vi med følelsen av at vi skulle vært et annet sted på en gitt dag til et gitt tidspunkt.
Fremdeles skvetter vi hver gang telefonen ringer i tilfelle det er noe akutt med den eldre.
Fremdeles føler vi at vi skulle ringt hver kveld til et gitt tidspunkt.

Fremdeles føler vi at vi skulle ha handlet, betalt regninger, vasket, laget mat, vasket klær, besøkt osv
 

Det føles hele tiden som om vi er på feil sted på feil tid, og at vi gjør noe galt ved ikke å gjøre "jobben vår".

Hvor lenge vil en slik følelse sitte i?

 

 

Anonymkode: cbe2a...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå er noen måneder siden vi mistet en nær og kjær som vi hadde daglig kontakt med, og savnet er stort.

Men fremdeles går vi med følelsen av at vi skulle vært et annet sted på en gitt dag til et gitt tidspunkt.
Fremdeles skvetter vi hver gang telefonen ringer i tilfelle det er noe akutt med den eldre.
Fremdeles føler vi at vi skulle ringt hver kveld til et gitt tidspunkt.

Fremdeles føler vi at vi skulle ha handlet, betalt regninger, vasket, laget mat, vasket klær, besøkt osv
 

Det føles hele tiden som om vi er på feil sted på feil tid, og at vi gjør noe galt ved ikke å gjøre "jobben vår".

Hvor lenge vil en slik følelse sitte i?

 

 

Anonymkode: cbe2a...09f

Det er en prosess og det tar den tiden det tar. Tar jo minimum 68 dager eller noe før en ny "vane" er på plass. Og med et nært forhold til denne personen kan det fort både være pga savn, omsorg og mye mer. 

La sorgen ta for seg og gjøre jobben sin, det tar en tid og en dag føles ting litt lettere. Det hjelper også å snakke høyt til seg selv når man tenker på den personen "jeg vet du er død, men jeg tenker på deg, det er vondt at du er borte og jeg føler jeg skulle vært hos deg nå. Men du er ikke mer. Og jeg kan la deg gå" hver gang du tenker på det. Da blir prosessen mer åpen og lettere å takle med tiden. 

God, god klem 💜 Er vondt å miste noen, uansett hvem 💜

Anonymkode: b3802...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en prosess og det tar den tiden det tar. Tar jo minimum 68 dager eller noe før en ny "vane" er på plass. Og med et nært forhold til denne personen kan det fort både være pga savn, omsorg og mye mer. 

La sorgen ta for seg og gjøre jobben sin, det tar en tid og en dag føles ting litt lettere. Det hjelper også å snakke høyt til seg selv når man tenker på den personen "jeg vet du er død, men jeg tenker på deg, det er vondt at du er borte og jeg føler jeg skulle vært hos deg nå. Men du er ikke mer. Og jeg kan la deg gå" hver gang du tenker på det. Da blir prosessen mer åpen og lettere å takle med tiden. 

God, god klem 💜 Er vondt å miste noen, uansett hvem 💜

Anonymkode: b3802...4c5

Og det å sette ord på følelsene sine. Og la andres følelser også komme frem. Del på følelser og del på sorgen. Det er jo greit å snakke om personen selv om personen er borte. Åpne følelser blant familien i en slik situasjon er godt å dele på. 

Anonymkode: b3802...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...