Gå til innhold

Plagsom soppinfeksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter voldsomt med en plagsom det jeg vil anta er en soppinfeksjon. Det klør i alle fall i en sånn grad at det begynner å bli blodig og direkte vondt. 

Jeg har prøvd kjerringråd som naturell yoghurt og å sove uten truse (og også gå uten på dagtid). Har prøvd kremer og det som er, men ingenting ser ut til å ha noe nevneverdig effekt. Nå begynner jeg å bli desperat. 

Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg har lite lyst å gå til fastlegen (er midt i et skifte til ny lege og har ikke lyst at kløende underliv blir vårt første møte). 

Må jeg så må jeg, men ja.

Anonymkode: d1ea9...c52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Difluctan. Du får det reseptfritt på apoteket. En pille så er du kvitt driten.

Og om du har en partner - han må bruke canesten krem en liten uke. 

Anonymkode: ddc6b...593

• Liker 4
Skrevet
splstud skrev (23 minutter siden):

Canesten stikkpille 500mg en natt og krem 20 g 2-3 ganger om dagen i 1-2 uker. 

Kremen pleier å lindre kløen ganske fort, men for å få bukt på soppen må hvertfall jeg ha stikkpillen i tillegg.

https://www.vitusapotek.no/intimpleie/underlivssopp/canesten-vaginal-kapsel-500-mg-krem-1-%-1-stk/p/427854

Mye mer søl, styr, og mindre effektivt, en Diflucan. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mye mer søl, styr, og mindre effektivt, en Diflucan. 

Diflucan skal ikke være førstevalg, rett og slett fordi man kan bli resistent. Canesten er effektivt, og da sparer man Diflucanen til Canesten evt ikke har noen effekt. 

Anonymkode: fbdd6...338

• Liker 3
Skrevet

Tenk på hva du spiser, sukker og gjær gjorde det verre for meg. Håper det blir bedre 😊🤞

Anonymkode: 79d6d...2dc

• Liker 2
Skrevet

Dra til legen 🙂

Anonymkode: 0e5f7...29c

• Liker 2
Skrevet

Om du har prøvd soppmiddlene som selges uten resept, da har du bare et valg; gå til lege for å få en større «hestekur» mot sopp.

Anonymkode: e21cf...d99

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde plager med soppinfeksjon i årevis! Midler kjøpt på apoteket, hjalp i korte perioder, før det dukket opp igjen. Løsningen ble lavkarbo. Uten sukker, ble det borte.

Men, anbefaler en tur til lege.

• Liker 2
Skrevet

Eller prøv feks Nettlegevakt.no. Der kan man få hjelp mot bl.a urinveisinfeksjon, bakteriell vaginose og sopp. Her må du svare på noen kontrollspørsmål. Betaling på Vipps. De sender e-resept til nærmeste apotek. 

Anonymkode: 1553c...38d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Diflucan skal ikke være førstevalg, rett og slett fordi man kan bli resistent. Canesten er effektivt, og da sparer man Diflucanen til Canesten evt ikke har noen effekt. 

Anonymkode: fbdd6...338

Hva blir resistens tenker du? Soppen? 

Hadde det vært slik ville den selvfølgelig fortsatt vært reseptbelagt, slik at legen kunne styrt dette. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...