Gå til innhold

Venninne har det travlere enn meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haren venninne som har det mye travlere enn meg og har lite tid til meg. Hva gjør man? 
 

Jeg er singel og kunne ønsket å treffes mye oftere.

Anonymkode: 77a76...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haren venninne som har det mye travlere enn meg

Anonymkode: 77a76...d59

Kjøp en pose gulerøtter som hun kan knaske på i farta.

Anonymkode: ef2be...a89

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må du respektere hennes tid. Da får du får deg en venninne på si da så hun får tid til sine ting og du får utløp et annet sted. At du kjeder deg er på en måte ikke hennes problem. 

Anonymkode: 89ef7...e3c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haren venninne som har det mye travlere enn meg og har lite tid til meg. Hva gjør man? 
 

Jeg er singel og kunne ønsket å treffes mye oftere.

Anonymkode: 77a76...d59

Du kan ikke gjøre noe med det. Det er slikt man bare må akseptere. Dette er ikke i din råderett å endre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få deg flere venninner så du har flere å henge med, og bli flinkere til å treffe venninnen din på hennes premisser.

Anonymkode: a5cc9...592

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye du kan gjøre fra eller til. Kanskje spørre om å hjelpe henne med noe? 

Jeg har det også ekstremt travelt for tiden (jeg studerer, jobber, har en tidskrevende hobby, mann og barn), og har akkurat avsluttet noe arbeid ifm studiene. Sitter ofte til langt på kveld. De aller fleste forstår godt at jeg har det ekstremt travelt for tiden, men en venn av meg gjør ikke det. Hun blir i tillegg sur på meg, og kan ghoste meg i lang tid dersom jeg sier nei til et møte på sparket (som jeg oppriktig ikke har tid til der og da). Resultatet? Jeg har blitt dritt lei, og sist hun bestemte seg for å ikke ghoste meg mer, gav jeg beskjed om at toget har gått. Slike uromomenter er det siste jeg trenger i livet mitt. 

De vennene mine dersom som respekterer det, setter jeg veldig pris på. Og de setter jeg av tid til så fort det lar seg gjøre. Men man må ha forståelse for at vi har forskjellige ting jeg i livet, og dermed må prioritere forskjellig. 

Dersom dere er for forskjellige, så er det nok bedre at du trekker mer mot venner med ca samme tidsplan som deg, dersom det er viktigere for deg med hyppige møter. 

Anonymkode: b6016...490

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo noe venninnen din helt og fullt har valgt selv. Tenker at du sier at du er klar når hun får bedre tid, og fokuserer på folk og hobbyer som gjør deg glad :)

Noen mennesker elsker å ha det travelt, og velger derfor et liv med mange baller i luften (krevende jobb, flere jobber, studie, barn, velger mange hobbyer, kjøper stort hus, tar på seg mye ansvar i verv osv.)

Sånn er det bare, ville ikke tatt det personlig. Jeg har valgt helt motsatt av mange av mine venner, og det er null problem :) Elsker frihet til å gjøre hva jeg vil når jeg vil, så langt det lar seg gjøre ❤️

Anonymkode: ef1dd...69d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjøp en pose gulerøtter som hun kan knaske på i farta.

Anonymkode: ef2be...a89

Eller grønnerøtter, eller røtter med den fargen du liker best. Det du anbefaler heter gulrøtter 😅

Sorry for dårlig humor etter nattevakten. Måtte bare erte deg litt 🤗.

Anonymkode: 63867...550

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får skaffe seg flere venner du du har noen å sjonglere mellom, evt en hobby som du kan bruke tid på. 

Anonymkode: c07da...2fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekter at hun er travlere enn deg. Jeg har en venninne som er singel og har få venner, og vil helst treffe meg hver eneste helg. For meg blir det bare slitsomt at hun har så høye forventninger til hvor ofte vi skal treffes. Føler jeg konstant må skuffe henne. Det hadde vært mye bedre for vennskapet vårt om hun trakk seg litt tilbake. 

Anonymkode: 84da8...86c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må respektere det og prøver å ikke mase. Ikke så lett å finne venner i voksen alder, vel? 

Anonymkode: 77a76...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får slutte å være gretten fordi noen andre lever livet annerledes enn hva du foretrekker at de gjør :) Heldigvis bestemmer alle selv, foruten sykdom osv som kan sette begrensninger.

Du får gjøre deg selv mer opptatt. Høres ut som at du bør finne en hobby eller tre?

Anonymkode: 624b9...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, må respektere det og prøver å ikke mase. Ikke så lett å finne venner i voksen alder, vel? 

Anonymkode: 77a76...d59

Det finnes mange muligheter. Hobbygrupper. Kurs. Kulturareangement. Vennegrupper på Facebook. 

Anonymkode: a5cc9...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kjøp en pose gulerøtter som hun kan knaske på i farta.

Anonymkode: ef2be...a89

 

 

Endret av KjøttOPP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I voksen alder finner du lett nye venner. På jobb, på fritidsaktivitet på en organisert tur…. Men du må selvsagt gjøre en innsats for det. Ingenting kommer rekende på ei fjøl!

Anonymkode: aa3c4...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får slutte å være gretten fordi noen andre lever livet annerledes enn hva du foretrekker at de gjør :) Heldigvis bestemmer alle selv, foruten sykdom osv som kan sette begrensninger.

Du får gjøre deg selv mer opptatt. Høres ut som at du bør finne en hobby eller tre?

Anonymkode: 624b9...34b

Hvor får du gretten fra? Jeg luftet en sak her. Det kan være stor forskjell på hvor mange man har i livet sitt. 
 

Ja, må prøve på det. Men det er den sosiale kontakten jeg savner. 

Anonymkode: 77a76...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes mange muligheter. Hobbygrupper. Kurs. Kulturareangement. Vennegrupper på Facebook. 

Anonymkode: a5cc9...592

Takk. For tips 😊

Anonymkode: 77a76...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eller grønnerøtter, eller røtter med den fargen du liker best. Det du anbefaler heter gulrøtter 😅

Sorry for dårlig humor etter nattevakten. Måtte bare erte deg litt 🤗.

Anonymkode: 63867...550

Sannelig. Takk for rettelsen, nå slipper jeg å skrive feil i fremtida :)

Anonymkode: ef2be...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...