Gå til innhold

Venninne sur pga tv-serie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er den at jeg har ei venninne (vi er begge i 30 årene) som nå har gitt meg "silent treatment" i dagevis, pga en hendelse som for meg er en bagatell. Vi er ikke nære venninner, men treffes innimellom.

Jeg var på besøk hos henne, og hun ville at vi skulle se på Mot i brøstet.
Jeg svarte så høflig jeg bare kunne, at for meg er denne serien utdatert, og om vi ikke kunne finne noe annet å se på.
Ja jeg synes rett og slett den er både dum og slitsom, og at jeg ikke finner den morsom lengre, slik jeg gjorde på 90-tallet.
Respekterer at alle har hver sin smak av både serier og humor, og hun skal så klart få lov å like Mot i brøstet.

Men hun ble dødsfornærmet og sur, og kalte meg kjedelig fordi jeg heller foretrekker å se på Homeland.
Det var jo ikke meningen fornærme henne, så jeg pina meg gjennom to episoder før jeg gikk hjem.
Den dårlige stemningen hang luften, og vi vekslet knapt et ord. 

Er jeg helt urimelig her?
Jeg prøvde som sagt å være høflig, og jeg var med på å se disse to episodene, selv om jeg ville foretrukket å se maling tørke.
Hun ble også sur fordi jeg bare ville se to episoder, men jeg hadde bare ikke lyst å være der lengre med tanke på den dårlige stemningen og kjedsomheten.
Nå svarer hun ikke på verken sms eller snap, men har lagt ut forskjellige "hint" på Facebook, der hun deler bilder med sitater om "falske venner" osv..
Synes dette er barnslig, og vurderer egentlig å bryte kontakten. 

Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: b5c11...a84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mot i brøstet har aldri vært morsomt, jeg forstår godt at du sa noe. At venninnen ble såpass sur og fornærmet pga. det, sier mye om henne, og situasjonen sier lite om deg. 

Nei, jeg føler på ingen måte du var urimelig, basert på hva du skriver. Det spørs veldig på hvordan du la det frem.

Men for å være ærlig, den eneste jeg kjenner som pt. liker mot i brøstet, er min psykisk utviklingshemmede kusine, som "sitter fast" i en alder av (ca.) syv år.

Anonymkode: e85ce...773

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤣 Jeg syns dette var utrolig morsomt! Hvor gamle er dere da?

Jeg hadde lidd meg gjennom for venner som er nære; ikke bekjente. Aldri!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mot i brøstet har aldri vært morsomt, jeg forstår godt at du sa noe. At venninnen ble såpass sur og fornærmet pga. det, sier mye om henne, og situasjonen sier lite om deg. 

Nei, jeg føler på ingen måte du var urimelig, basert på hva du skriver. Det spørs veldig på hvordan du la det frem.

Men for å være ærlig, den eneste jeg kjenner som pt. liker mot i brøstet, er min psykisk utviklingshemmede kusine, som "sitter fast" i en alder av (ca.) syv år.

Anonymkode: e85ce...773

TS her

Glad jeg ikke er den eneste som synes den serien er håpløs!

Jeg var direkte, men forhåpentligvis ikke frekk eller vemmelig. Men jeg tenkte at siden vi var venninner, at jeg kunne være såpass ærlig med henne og si "uff, jeg synes den er ganske dated jeg altså.. kan vi ikke se the office eller noe?"
Men The Office synes hun er søppel og ikke morsomt. Jeg ville ikke krangle om en serie i hennes eget hjem, så det fikk bli som det ble.

Anonymkode: b5c11...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (5 minutter siden):

🤣 Jeg syns dette var utrolig morsomt! Hvor gamle er dere da?

Jeg hadde lidd meg gjennom for venner som er nære; ikke bekjente. Aldri!

Står i HI at de er i 30-årene.

Anonymkode: 3330e...f50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (5 minutter siden):

🤣 Jeg syns dette var utrolig morsomt! Hvor gamle er dere da?

Jeg hadde lidd meg gjennom for venner som er nære; ikke bekjente. Aldri!

Haha, forstår at du spør, for det høres sikkert ut som vi er 12 år, men ja vi er begge i 30 årene.
Men vi har utvilsomt veldig ulik smak i både humor og serier😅

Anonymkode: b5c11...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, forstår at du spør, for det høres sikkert ut som vi er 12 år, men ja vi er begge i 30 årene.
Men vi har utvilsomt veldig ulik smak i både humor og serier😅

Anonymkode: b5c11...a84

Jeg tror ikke veldig unge folk vet hva det er i det hele tatt. Det er jo ganske gammelt.

Men om jeg hadde likt Mot i Brøstet så hadde jeg nok holdt det for meg selv og jeg hadde aldri tatt for gitt at andre delte den interessen. Er mer Homeland selv.

Jeg har det litt på samme måte med en venninne som vil se Skal vi danse og sånt. Jeg hater det🙂 men holder munn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke veldig unge folk vet hva det er i det hele tatt. Det er jo ganske gammelt.

Men om jeg hadde likt Mot i Brøstet så hadde jeg nok holdt det for meg selv og jeg hadde aldri tatt for gitt at andre delte den interessen. Er mer Homeland selv.

Jeg har det litt på samme måte med en venninne som vil se Skal vi danse og sånt. Jeg hater det🙂 men holder munn.

signerer denne😂

Endret av Sjokopuddingen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her

Glad jeg ikke er den eneste som synes den serien er håpløs!

Jeg var direkte, men forhåpentligvis ikke frekk eller vemmelig. Men jeg tenkte at siden vi var venninner, at jeg kunne være såpass ærlig med henne og si "uff, jeg synes den er ganske dated jeg altså.. kan vi ikke se the office eller noe?"
Men The Office synes hun er søppel og ikke morsomt. Jeg ville ikke krangle om en serie i hennes eget hjem, så det fikk bli som det ble.

Anonymkode: b5c11...a84

Dump venninna di ts også er du hjertelig velkommen hos meg. Vi kan se The Office sammen, elsker den serien😍

Anonymkode: 2ce79...c83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke mot i brøstet på 90 tallet en gang så bare en episode hadde vært uaktuelt for meg. At hun bikker over for en slik bagatell hadde nok gjort at jeg hadde droppet videre kontakt. Er ikke så glad i slikt drama.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot i Brøstet kunne kanskje være gøy på 90-tallet, men ikke nå. Så jeg skjønner veldig godt at du ikke gidder å se denne serien. Den amerikanske versjonen av The Office er forøvrig veldig gøy. 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker så sykt slitsomt å være kvinne når man leser på kvinneguiden. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg overdriver kritiseringen av kompisene mine når de foreslår å se/høre på åndsvake serier/artister, men så lenge jeg sier det med glimt i øyet er det bare god stemning

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted i Norge sitter det en kvinne i 30-årene og deler passiv-aggressive sitater på Facebook fordi venninna hennes ikke vil se Mot i Brøstet. 

En rar tanke å ta med seg inn i natten.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Saken er den at jeg har ei venninne (vi er begge i 30 årene) som nå har gitt meg "silent treatment" i dagevis, pga en hendelse som for meg er en bagatell. Vi er ikke nære venninner, men treffes innimellom.

Jeg var på besøk hos henne, og hun ville at vi skulle se på Mot i brøstet.
Jeg svarte så høflig jeg bare kunne, at for meg er denne serien utdatert, og om vi ikke kunne finne noe annet å se på.
Ja jeg synes rett og slett den er både dum og slitsom, og at jeg ikke finner den morsom lengre, slik jeg gjorde på 90-tallet.
Respekterer at alle har hver sin smak av både serier og humor, og hun skal så klart få lov å like Mot i brøstet.

Men hun ble dødsfornærmet og sur, og kalte meg kjedelig fordi jeg heller foretrekker å se på Homeland.
Det var jo ikke meningen fornærme henne, så jeg pina meg gjennom to episoder før jeg gikk hjem.
Den dårlige stemningen hang luften, og vi vekslet knapt et ord. 

Er jeg helt urimelig her?
Jeg prøvde som sagt å være høflig, og jeg var med på å se disse to episodene, selv om jeg ville foretrukket å se maling tørke.
Hun ble også sur fordi jeg bare ville se to episoder, men jeg hadde bare ikke lyst å være der lengre med tanke på den dårlige stemningen og kjedsomheten.
Nå svarer hun ikke på verken sms eller snap, men har lagt ut forskjellige "hint" på Facebook, der hun deler bilder med sitater om "falske venner" osv..
Synes dette er barnslig, og vurderer egentlig å bryte kontakten. 

Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: b5c11...a84

herregud det er ikke du som er urimelig. Hun må være sykelig opptatt av den serien om hun blir sur fordi du ikke liker den. For en merkelig ting å bli sur for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (3 timer siden):

🤣 Jeg syns dette var utrolig morsomt! Hvor gamle er dere da?

Jeg hadde lidd meg gjennom for venner som er nære; ikke bekjente. Aldri!

jeg hadde lett også sagt til en nær venninne om jeg syntes en serie hun foreslo å se var dårlig. Hadde ikke forventet sure miner for det. Alle har forskjellig smak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så for å komme med et meningsløst innspill i en relativt meningsløs tråd har jeg dette å bidra med: Stusser over at man både ser på serier sammen OG har merket "silent treatment i dagesvis" med noen bare treffer innimellom og ikke er nær venninne. Dette er mer ingredienser i forhold som er relativt nære i min verden. 

Anonymkode: e9cf3...388

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søgni skrev (17 minutter siden):

Et sted i Norge sitter det en kvinne i 30-årene og deler passiv-aggressive sitater på Facebook fordi venninna hennes ikke vil se Mot i Brøstet. 

En rar tanke å ta med seg inn i natten.

🤭🤭🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...