Gå til innhold

Hvem er urimelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde nok invitert i to omganger, såpass gidder jeg. 

Anonymkode: f3ca6...04d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette skal være en hyggelig bursdag for barnet ditt.

Skilsmissen er omtrent like fersk som din fars nye forhold. da må han klare å gå i selskap uten den nye kjæresten. For husfredens skyld. Det betyr ikke at din fars kjæreste ikke skal få komme senere, men at akkurat nå, så er det for tidlig, og dårlig stemning i bursdagen til barnet ditt ønsker du jo ikke.

Endret av Xanadu
  • Liker 5
Skrevet

Bra tøff kjerring som hadde turt å komme på denne familieselskapet! :popcorn:

• Liker 5
Skrevet

Faren din er 100% komplett urimelig.

Jeg hadde bare forklart han at den nye flammen hans ikke er invitert for familiefreden sin skyld, og dersom han da velger henne over sin egen familie ved å ikke møte opp så har han tatt (et meget trist) valg. Ferdig snakka. Du kan slenge på et: «Jeg forstår at du er forelsket, men vi har andre vi må ta hensyn til også, og du kan tilbringe 100% av den resterende fritiden din sammen med kjæresten om du vil. Alt jeg ber om er at du møter opp, alene, til et 3 timers selskap for ditt barnebarn.»

Anonymkode: 85097...c2a

• Liker 9
Skrevet

Introduserer ikke barnet mitt for noen potensielle besteforeldre før de har hatt et seriøst forhold i minst ett år. Jeg har selv hatt «ste-besteforelder» som jeg var like glad i som de biologiske, som plutselig en dag var borte. 

Din far er urimelig, og jeg hadde sagt at det var uaktuelt for barnet å skulle forholde seg til det der på bursdagen sin. Kan ikke skjønne at Mette skulle ha noen glede av å være med i den heller.

Anonymkode: 91644...391

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

To måneder. 

ts

Anonymkode: 954a0...cda

Din far er på bærtur. To mnd er ingenting og det er bare idiotisk å skulle dra med nydamen i familieselskap. 

Han er sikkert nyforelsket og oppslukt, men dette er bare fryktelig egoistisk av han. Jeg hadde ikke tatt hensyn til hans nykker, når han så til de grader ikke tar hensyn til verken ekskone eller øvrig familie. 

Hva sier Mette selv da? Er ikke sikkert hun ville kommet i det hele tatt. Om hun har litt omløp..

Anonymkode: adb32...6bc

• Liker 2
Skrevet

Faren din er dust, selv om en er aldri så nyforelska får en oppføre seg og ta litt hensyn når skilsmissen ikke engang er sluttført.

Siden han virker for blindet av egen lykkerus til å oppføre seg som folk ovenfor din mor, så får du ta vinklingen at dette ikke er ok for bursdagsbarnet.

Et kun 2 mnd gammelt forhold er for nytt og usikkert til at jeg ville ønsket at min 3 åring skulle involveres, rett og slett.

Uansett hvor kort/lenge siden skilsmissen. Mine små barn skal ikke introduseres for stebesteforeldre og kjærester før forholdet har vart ei stund og ser ut til å bli noenlunde stabilt.

Og i hvert fall ikke i den lilles bursdagsfeiring.

Det er vanskelig nok for 3 åringen å ta forholde seg til at bestemor og bestefar ikke skal bo sammen mer. Det bør han faktisk forstå og ta hensyn til, ellers er det like greit han tar seg en liten pause fra familiesammenkomster til han får roet seg, ristet av seg egoismen og begynner å se folk rundt seg igjen.

Anonymkode: b9c98...c80

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

To måneder. 

ts

Mine foreldre står midt i en bitter skilsmisse. Min far brukte typ 2 timer på å finne en ny kjæreste (la oss kalle henne Mette) Helt ok for meg, Mette er hyggelig hun. Min mor derimot takler Mette dårlig. 

Min datter skal feire 3 års dagen sin nå til helgen og jeg sa til pappa at Mette ikke kan komme fordi mamma ikke takler henne, og jeg ikke orker at de to skal krangle. Å ha to selskap bare for at han skal ta med Mette gidder vi heller ikke. Pappa ble dritsur og sa at han ikke kommer uten Mette og at vi er helt urimelige som bare ber én halvdel av et par. 

hva gjør vi? 

Din datters bursdag er ikke noe sted der din far skal introdusere ny partner for dere. 

Antar dere ikke har møtt henne enda, siden forholdet deres er så ferskt?

Uansett er dette alt for tidlig.

Alt for mange skjønner ikke at også omgivelsene rundt en må få tid til å "skjønne"/bearbeide at et par har brutt med hverandre før man blir introdusert for en ny. Det kan også være sårt for mange andre enn den man var med/en selv. Det er det utrolig mange som ikke tar hensyn til.

Mest sannsynligvis er Mette grunnen til at han ville ut av forholdet med din mor.

Han reagerer helt irrasjonelt når han blir sur over dette, sannsynligvis fordi han nok er nyforelsket.

Jeg hadde sagt at han får la være å komme da, når hans svarte slik som han svarte. Nye dama hadde ikke vært velkommen hos oss enda.

Anonymkode: 09b13...d94

• Liker 1
Skrevet
13 hours ago, Kenelz said:

Bra tøff kjerring som hadde turt å komme på denne familieselskapet! :popcorn:

Med vekt på ordet kjerring.

Anonymkode: 09b13...d94

Skrevet

Mine foreldre står midt i en bitter skilsmisse. Min far brukte typ 2 timer på å finne en ny kjæreste (la oss kalle henne Mette) Helt ok for meg, Mette er hyggelig hun. Min mor derimot takler Mette dårlig. 

Min datter skal feire 3 års dagen sin nå til helgen og jeg sa til pappa at Mette ikke kan komme fordi mamma ikke takler henne, og jeg ikke orker at de to skal krangle. Å ha to selskap bare for at han skal ta med Mette gidder vi heller ikke. Pappa ble dritsur og sa at han ikke kommer uten Mette og at vi er helt urimelige som bare ber én halvdel av et par. 

Forstår jeg dette rett: I utgangspunktet var Mette invitert til bursdagen? Så klaget din mor. Og nå vil du kaste Mette? 

Det er ufint gjort mot Mette hvis hun allerede var invitert. 

Anonymkode: 8132e...6f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...