Gå til innhold

Hvem er urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre står midt i en bitter skilsmisse. Min far brukte typ 2 timer på å finne en ny kjæreste (la oss kalle henne Mette) Helt ok for meg, Mette er hyggelig hun. Min mor derimot takler Mette dårlig. 

Min datter skal feire 3 års dagen sin nå til helgen og jeg sa til pappa at Mette ikke kan komme fordi mamma ikke takler henne, og jeg ikke orker at de to skal krangle. Å ha to selskap bare for at han skal ta med Mette gidder vi heller ikke. Pappa ble dritsur og sa at han ikke kommer uten Mette og at vi er helt urimelige som bare ber én halvdel av et par. 

hva gjør vi? 

Anonymkode: 954a0...cda

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er det siden Mette kom inn i bildet? 

Anonymkode: ab8fa...f20

• Liker 10
Skrevet

Hvis foreldrene dine er nyskilte syns jeg din far er urimelig. Men hva sier Mette da? Klart det er viktig at hin blir inkludert i familien, men kanskje familieselskaper kan bero en stund. Her bør hun pushe din far å komne i selskapet da det betyr mye for datteren din 😊

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge er det siden Mette kom inn i bildet? 

To måneder. 

ts

• Liker 4
Skrevet

Vanligvis er jeg liberal da nåtid og fremtid innebærer at familie kommer i alle former. 

Men, nei. Midt i skilsmissen, forholdet er ferskt.

Og på toppen av det - det er en 3 års dag! (hadde jeg vært ny kjæreste, selv til en mann uten en eks, hadde jeg insistert på å bli igjen hjemme). 

Anonymkode: d3540...8da

• Liker 17
Skrevet

To måneder. 

ts

Da er din far meget urimelig.

Anonymkode: 76fd3...b38

• Liker 34
Skrevet

To måneder. 

ts

Da bør hun ikke komme i selskapet. Skjønner ikke din far det, er han urimelig. 

• Liker 21
Skrevet

Hvor lenge siden er det siden dine foreldre gikk fra hverandre? 

Anonymkode: 62748...846

• Liker 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Da tenker jeg at han ikke trenger å ta med den nye kjæresten, egentlig tviler jeg litt på den nye kjæresten har kjempe lyst til å være med om det bare er 2 mnd siden skilsmissen😅🙈 

Går seg nok til med en ny prat med pappa da kanskje? Du er ikke helt urimelig ser du👌

Skrevet

Ville invitert far og ny kjæreste separat for kaffe og kake. 

Anonymkode: 45dfa...ce1

• Liker 3
Skrevet

Da bør hun ikke komme i selskapet. Skjønner ikke din far det, er han urimelig. 

De er som to nyforelskede tenåringer, de er oppå hverandre hele tiden. Greit for meg, fint å se faren min glad, men skjønner jo det er kjipt for mamma. 

ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor lenge siden er det siden dine foreldre gikk fra hverandre? 

Anonymkode: 62748...846

Ca. 3 måneder kanskje…

• Liker 2
Skrevet

Faren din er fullstendig urimelig. Jeg møtte kjæresten min i januar, og først nå i starten av september møtte jeg barna hans. Da hadde det gått to år siden bruddet med mor til barna. Det er et fornuftig tempo. 

Anonymkode: 7408e...eed

• Liker 7
Skrevet

Din far er urimelig 

• Liker 4
Skrevet

Synes du det er greit å introdusere ny kjæreste/stebestemor for barnet ditt så raskt, da? Er det mulig å bruke det som argument? Jeg inviterte heller ikke kjæresten til søsteren min hjem for å møte barna mine før forholdet dere hadde vart en stund og var stabilt. 

Anonymkode: ea274...b6f

• Liker 2
Skrevet

Faren din er urimelig. Du kan invitere han på kaffe senere da 🤷‍♀️🤷‍♀️

Anonymkode: 6451b...18a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Når foreldrene dine står midt oppe i en rykende fersk og bitter skilsmisse, synes jeg egentlig du er litt urimelig som forventer at de skal stille i samme selskap, selv uten Mette i bildet. At de med tiden klarer å stille begge i feiringer for barnebarnet - ja, absolutt, men akkurat nå ville jeg invitert dem hver for seg.

Endret av Daria
  • Liker 8
Skrevet

Burde være en selvfølge at den nye kjæresten ikke er invitert til barnets 3 årsdag, når kjærsten er så ny.

Anonymkode: 4793e...8bf

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes du det er greit å introdusere ny kjæreste/stebestemor for barnet ditt så raskt, da? Er det mulig å bruke det som argument? Jeg inviterte heller ikke kjæresten til søsteren min hjem for å møte barna mine før forholdet dere hadde vart en stund og var stabilt. 

Anonymkode: ea274...b6f

Det er da måte på til bobleplast... hva galt kan det medføre om en "onkel " skulle gjøre det slutt. Det bør barn virkelig klare å takle. 

Anonymkode: 22651...f3a

• Liker 2
Skrevet
Daria skrev (16 minutter siden):

Når foreldrene dine står midt oppe i en rykende fersk og bitter skilsmisse, synes jeg egentlig du er litt urimelig som forventer at de skal stille i samme selskap, selv uten Mette i bildet. At de med tiden klarer å stille begge i feiringer for barnebarnet - ja, absolutt, men akkurat nå ville jeg invitert dem hver for seg.

Men skal jeg og min familie lide for deres rot da? Jeg føler ikke helt at det er min og min families jobb å «bend over backwards” for at de ikke greier å håndtere dette på en voksen måte. Det er én bursdag som er planlagt, vi har bestilt fancy kake, svigers kommer, det er på selve  bursdagen til barnet mitt. 

ts

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...