AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Hvordan er de dere kjenner som har cerebral parese? og klarer de seg bra i livet ? Anonymkode: 78607...0a4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 Jeg har selv lett cp, gir for meg halting og redusert håndfunksjon. Går nå utdanning på masternivå. Blir fortere sliten enn funksjonsfriske i hverdagen, ellers lite plager. CP finnes jo i mange ulike grader, så folks utfordringer i hverdagen er så forskjellige. Mange antar at CP er det samme som utviklingshemning og det er ikke tilfellet. Noen har kognitive utfordringer, men mange har helt normal kognitiv funksjon. Vi er like forskjellige som folk ellers:) Anonymkode: 961d0...d3b 2
Khloe P.T Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Det er helt enorme forskjeller fra helt hjelpetrengende til at du nesten ikke kan se det.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 Broderen har CP. Foreldrene mine ble fortalt at han kom til å sitte i rullestol hele livet sitt, men med god trening fra tidlig alder, så har han greid seg veldig bra. Holdt på med idrett som fotball, Innebandy, fotballdommer. Samt i vanlig jobb. Anonymkode: 3637b...822 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 Onkel har CP, men også en annen stygg sykdom som hemmer han enda mer. Eneste man kunne se på han når han var yngre var at han var ustø når han gikk, og greide ikke gå i trapper, og litt sånn vinglete/ustødige hender, dårlig finmotorikk hender/armer. Ellers en fullstendig oppegående mann om man ser vekk fra den andre, enda verre sykdommen han har. Gikk i klasse med ei jente som hadde veldig alvorlig CP, hun var mentalt 3-4 år gammel, og det er hun den dag idag (tidlig 30-årene). Hun kunne gå og løpe og alt slikt, men kunne ikke snakke noe særlig, kunne bare si enkelte ord. Hun forsto veldig mye da. Og den jeg har møtt som jeg beundrer veldig er Otto, lastebilsjåfør. Har ganske alvorlig CP, men han kjører lastebil og langtransport og driver eget firma. https://www.nrk.no/vestland/otto-driv-transportfirma-med-fotene-1.13682197 Anonymkode: cb0a1...32e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå