Gå til innhold

Munnbind hos lege nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker man munnbind nå etter gjenåpningen hos lege?  Jeg vet at man selvfølgelig kan gjøre det, men er det noe legekontorene regner med eller ønsker?  Har legetime i morgen tidlig og må i så fall skynde meg ut og handle nå.

Jeg er fullvaksinert.

Anonymkode: b13ed...53d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos min lege så har de gått bort fra masker for de som er fullvaksinert. Hva reglene er på ditt kontor må du nesten lese om på nettsiden dems eller se hva de sier når du møter opp.

Anonymkode: ccc5a...8d3

• Liker 1
Skrevet

Min fastlege slutta med munnbind etter at de sluttet å anbefale det nasjonalt, det var jo før sommeren (i Oslo). 

Hos en spesialistlege slutta de med munnbind først denne uka, etter at alle begrensningene opphørte. Jeg var hos spesialist i går og gikk inn med munnbind da det var ca 50/50 med og uten på venteværelset, men spurte legen da jeg kom inn på kontoret hans og tok det av da han sa de hadde sluttet å kreve det etter gjenåpningen. 

Anonymkode: 561c8...00a

Skrevet

Jeg var på Haukeland for tre uker siden og der trengte jeg ikke å ha det på meg!

Anonymkode: 1496e...075

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min fastlege slutta med munnbind etter at de sluttet å anbefale det nasjonalt, det var jo før sommeren (i Oslo). 

Hos en spesialistlege slutta de med munnbind først denne uka, etter at alle begrensningene opphørte. Jeg var hos spesialist i går og gikk inn med munnbind da det var ca 50/50 med og uten på venteværelset, men spurte legen da jeg kom inn på kontoret hans og tok det av da han sa de hadde sluttet å kreve det etter gjenåpningen. 

Sist jeg var hos spesialist var etter at de sluttet å anbefale det nasjonalt.  Da var det cirka 90% med munnbind, vil jeg tro.

Det står ikke noe på min fastleges hjemmeside, men de er generelt treige med å oppdatere.

Anonymkode: b13ed...53d

• Liker 1
Skrevet

Er gravid og har vært endel til lege de siste månedene. Fastlegen bare ler når han ser meg med munnbind. På Volvat i går var jeg nesten den eneste med munnbind , og det kom en sekretær og spurte om jeg var syk siden jeg gikk med munnbind…Men på de store infoskjermene der står det fortsatt at munnbind er påbudt.

Anonymkode: fb377...88d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er gravid og har vært endel til lege de siste månedene. Fastlegen bare ler når han ser meg med munnbind. På Volvat i går var jeg nesten den eneste med munnbind , og det kom en sekretær og spurte om jeg var syk siden jeg gikk med munnbind…Men på de store infoskjermene der står det fortsatt at munnbind er påbudt.

Jeg var på Volvat Majorstuen i august, lenge etter at munnbind var fjernet alle andre steder, og da hadde de fortsatt vakt i døra og krevde at folk tok på seg munnbind, så her i Oslo var de mye strengere enn hva min fastlege var. Men jeg har også  vært hos andre spesialister som har tviholdt på munnbindpåbudet helt til nå, så det er ikke helt lett å orientere seg. 

• Liker 1
Skrevet

Nå har landet åpnet igjen, og da er det ingen restriksjoner lenger. 

Anonymkode: 84976...4ce

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo fordi de ikke har oppdatert skjermene enda. Det er ingen påbud lenger etter lørdag kl 16. De "eneste" som går med munnbind nå er de som er i risikogruppe. 

Skrevet

Hvis det er et krav hos dem (noe det neppe er nå), har de sannsynligvis munnbind tilgjengelig. På fastlegesenteret mitt i Oslo sluttet de med koronavakt i døra i sommer en gang, på legevakta for noen uker siden fikk jeg tildelt munnbind ved ankomst, på fysikalske hadde de fått beskjed fra bydelen nå at munnbind ikke lenger var pålagt brukt av behandlerne.

Skrevet

Hos mitt legekontor er det ikke påbudt lenger. Men det står en plakat om at hvis man er der med forkjølelsessymptomer så oppfordrer de til avstand og at det er gratis munnbind hvis man vil ha. 

Anonymkode: a9741...950

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er jo fordi de ikke har oppdatert skjermene enda. Det er ingen påbud lenger etter lørdag kl 16. De "eneste" som går med munnbind nå er de som er i risikogruppe. 

Nei, det er tull. Mange som går med munnbind fortsatt som ikke er i risikogruppen.

Ts, dette med munnbind hos lege varierer. Ingen som ser rart på deg om du kommer med eller uten.

Anonymkode: d1521...3bc

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei. De av oss som synes fri smitte av covid-19 er en temmelig negativ ting, bruker fortsatt munnbind. 

Anonymkode: 5b12d...be1

• Liker 3
Skrevet

Jeg har fortsatt med meg. Og ser bare om det henger plakater, eller spør når jeg kommer inn et sted.

Har blant annet opplevd en taxisjåfør som krevde det. Helt ok for meg, han kjører hele dagen og det er hans rettighet om det gjør at han føler seg tryggere.

Tannlegen krevde ikke noe i dag, men brukte selv, det gjør de muligens alltid... 

Anonymkode: 4357f...f1a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Alle aktører står fritt til å bestemme selv.

Din lokale Joker kan for eksempel fortsette med munnbindpåbud langt inn 2023 om de ønsker det.

Om det fortsatt er en plakat eller skjerm som ber deg bruke munnbind, da gjør du det. 

Anonymkode: 4357f...f1a

• Liker 3
Skrevet

Har ikke brukt munnbind i fjor eller i år, tror det er frivillig.

Anonymkode: b68ff...bcb

Skrevet

Familiemedlemmet som var hos fastlegen i dag ble bedt om å ha munnbind. Fikk beskjed om det da hun ringte for å høre om hun kunne få time i dag. Hun hoster og er forkjølet, så det var nok derfor. Hadde tatt covid-test først og er fullvaksinert.,

Anonymkode: d156f...e12

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var på Haukeland for tre uker siden og der trengte jeg ikke å ha det på meg!

Aldri trengt å bruke munnbind på Haukeland. Har vært der 2 ganger i måneden gjennom hele pandemien, aldri hatt munnbind. 

Anonymkode: a6e46...47a

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nå har landet åpnet igjen, og da er det ingen restriksjoner lenger. 

Private aktører har, og har alltid, hatt muligheter for å legge inn restriksjoner på privat eiendom.

Selv om nasjonalt påbud er opphevet, så betyr det ikke at det nå er forbudt ha egne restriksjoner.....

Anonymkode: e0be9...aae

• Liker 1
Skrevet

Var hos fastlegen nå for en time siden, ingen bruk av munnbind verken hos leger eller sekretærer, kun en pasient brukte det på venterommet når jeg kom ut igjen, ingen krav om avstand på venterommet og alle stolene var kommet tilbake, ingen håndsprit eller noe som helst oppslag om korona.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...