Gå til innhold

Er hans oppførsel normal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sitter og gamer, jeg kommer bort med vår baby på 7 mnder og snakker. Han fortsetter med samtalen på hva vi skal gjøre i dag også dør han i spillet. 

Han klikker. 

Han slår på tastaturet med begge knyttnevene sånn alle knappene spretter opp, flere ganger. 

Han sitter nå alene i rommet sitt og er sint.

Er dette normalt i et forhold?

Anonymkode: 2ce5b...10b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei! Han må jo ha store sinneproblemer. Og spilleproblemer? Spiller han mye?

Anonymkode: 92186...ea9

• Liker 13
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei! Han må jo ha store sinneproblemer. Og spilleproblemer? Spiller han mye?

Anonymkode: 92186...ea9

Ja, hver dag gamer han. 

TS

Skrevet

Nei. Det er ikke normalt. 

Anonymkode: 9d064...bd0

• Liker 2
Skrevet

Øh nei?? Hva når barnet blir eldre og redd for far uten kontroll over følelser. Det er et spill!!! Dette vet du ikke er normalt..  Min mann kan game litt han altså, men aldri slått på ting, ødelag ting eller latt det ødelegge humøret. Han spiller heller ikke når barna er våkne 

Anonymkode: a2fe1...759

• Liker 4
Skrevet

Oi, høres ut som om spillingen har tatt litt overhånd. Tips han om akan.no, de kan hjelpe med spilleavhengighetsproblematikk. Han bør søke hjelp for det og for sinneproblemer. Dette er ikke normalt og ikke innafor å oppføre seg slik rundt en baby.

Anonymkode: 70800...880

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstyrret han nok og han ble distrahert, men føler at han overreagerte noe så sinnsykt! 

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg forstyrret han nok og han ble distrahert, men føler at han overreagerte noe så sinnsykt! 

TS

Dette var ikke din feil. Han skulle tatt en pause eller sagt til deg at dere kunne snakket om det litt senere hvis det passet dårlig. Å klikke sånn, ødelegge inventar og skremme deg og babyen, det er ikke greit!

• Liker 2
Skrevet

At noen gidder å få unge med en gamer. Jobber han?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Han sitter og gamer, jeg kommer bort med vår baby på 7 mnder og snakker. Han fortsetter med samtalen på hva vi skal gjøre i dag også dør han i spillet. 

Han klikker. 

Han slår på tastaturet med begge knyttnevene sånn alle knappene spretter opp, flere ganger. 

Trenger du egentlig å spørre om dette er normalt? Alle forstår at dette er veldig unormalt!

Anonymkode: 2490c...2a6

• Liker 3
Skrevet

Herregud! Jeg trodde det var ditt andre BARN du snakket om!! Ikke faren til babyen! 😳😳😳

Anonymkode: bc7c4...add

• Liker 12
Skrevet

Ikke normalt. Har selv gamer type - men han behersker seg selvsagt og særlig rundt barnet!

Anonymkode: ba3f9...4e7

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette var ikke din feil. Han skulle tatt en pause eller sagt til deg at dere kunne snakket om det litt senere hvis det passet dårlig. Å klikke sånn, ødelegge inventar og skremme deg og babyen, det er ikke greit!

Fant ut nå at under samtalen så klikket han fordi jeg fortyrret og at jeg gjorde narr av han. 

Han har begynt å endre livsstilen og han bruker å dra på trening med en kompis. 

I dag skulle han trene men kompisen kunne ikke, og da ble han helt sånn «må huske hvordan og hva jeg trente» Også smilte jeg litt og såg litt morsom/dumt på han. 

Og pga dette klikket han. 

Det kan jeg skjønne, men la meg forklare meg: 

Etter trening så popper han øl og da sa jeg en gang at det ikke var lurt siden han trente sånn, fikk som svar at han trente for å sosialisere seg med kompisen, ikke forandre livsstilen. 

Og derfor har jeg ikke tatt treningen hans seriøst da han ikke trener alene og ikke bryr seg om kostholdet. 

TS

Skrevet

Har han alltid hatt slik oppførsel eller er det nytt nå etter at han har fått en lillebror? Er ikke uvanlig med søskensjalusi selv om eldstemann er tenåring. Tenåringer jo fortsatt barn selvom de liker å tro at de ikke er det så viser de gjerne med sin oppførsel at de fremdeles er barn. 

Anonymkode: f66dc...257

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han klikker. 

Nei!! Det godtar jeg ikke av tenåringene mine, og hadde aldri godtatt det fra en voksen mann. Latterlig oppførsel. 

Anonymkode: 4f58a...14b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så faren til babyen din er en voksen mann som sitter "på rommet sitt" og spiller dataspill, og blir aggressiv og furter dersom moren og omsorgsgiveren til barnet hans "forstyrrer". 

Nei, dette er ikke normalt, det er DYPT tragisk at slike menn får barn. Jeg regner med at dette ikke er noe som har oppstått nylig, så du visste jo hva du gikk til. HVORFOR???

Endret av Perle
  • Liker 4
Skrevet

Å herregud… dette er langt fra normalt! Vet om en del pappagamere som er blitt skilt fordi de ikke klarer å kombinere papparollen med gaming, dessverre. Gaming er IKKE viktigere enn å snakke med samboer, ta seg av barn, jobbe, få nok søvn etc. Han mannen din bør ta seg en laaaaang pause og tenke gjennom hva som er viktig i livet sitt.

Anonymkode: 2aa2d...00e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fant ut nå at under samtalen så klikket han fordi jeg fortyrret og at jeg gjorde narr av han. 

Han har begynt å endre livsstilen og han bruker å dra på trening med en kompis. 

I dag skulle han trene men kompisen kunne ikke, og da ble han helt sånn «må huske hvordan og hva jeg trente» Også smilte jeg litt og såg litt morsom/dumt på han. 

Og pga dette klikket han. 

Det kan jeg skjønne, men la meg forklare meg: 

Etter trening så popper han øl og da sa jeg en gang at det ikke var lurt siden han trente sånn, fikk som svar at han trente for å sosialisere seg med kompisen, ikke forandre livsstilen. 

Og derfor har jeg ikke tatt treningen hans seriøst da han ikke trener alene og ikke bryr seg om kostholdet. 

TS

Dette høres ut som en mann som ikke klarer å kontrollere sine egne følelser. DU er ikke ansvarlig for hvordan HAN reagerer. I et normalt forhold klikker man ikke på en så utagerende måte når partneren sier noe tøys som kan oppfattes nedlatende, spesielt ikke når babyen deres er tilstede! Hvor gammel er han? 

Kun han er ansvarlig for sine egne følelser og reaksjoner, du trenger ikke å prøve å bortforklar oppførselen hans ved å si at du skjønner ham. Jeg har selv vært i et forhold med en fyr som oppførte seg slik på selv den minste lille ting og fikk meg til å tro at det var min skyld eller jeg overbeviste meg selv om at jeg nok gjorde noe som gjorde oppførselen akseptabel. Det var aldri min skyld og det er det ikke i ditt tilfelle heller. Hvis dette er et vedvarende problem ville jeg sett meg om etter en trygg måte å komme meg unna ham..

Slår han løs på gjenstander er det for å vise deg at han like gjerne kan slå løs på deg. Du eller ungen kommer til å bli neste han får ut sinnet sitt på, enten det er verbalt eller fysisk. Men er de først voldelige mot gjenstander så er veien alt for kort til at du bør tørre å være der den dagen han går videre fra gjenstander til deg eller ungen. Dette sier jeg av erfaring. 

• Liker 2
Skrevet

Hmm… har selv en mann som gamer, men ikke hver dag, heldigvis.  Han også får klikk hvis han taper en kamp 🥳😂. Men går utover PC-en hans da og den begynner å bli ganske ødelagt nå og han vet det er konsenkvensene av raptusene i gamingen😂… ungene her er såpass store at de bryr seg ikke et sekund, de gamer og er fotball idioter og klikker i vinkler hvis det laget de brenner for taper 🥳🥳… kunne ikke brydd meg mindre egentlig, blir forbanna jeg og hvis jeg ser tv serie eller film og favoritten dør liksom 😂… og å gjøre narr av en person er ugreit uansett. La han heller være å ta konsekvensene av livsstilen sin og gaming raptusene:). Nyt babyen og tiden dere har når han ikke gamer. Gamere er store babyer når de gamer og samme med sport idioter 😋…  skal sies jeg bor i hus med bare boys og sports og gaming apekatter 😋

Anonymkode: 7e21a...83a

Skrevet

Det skremmer meg at du må spørre om det er normalt 

Anonymkode: 85281...694

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...