Gå til innhold

Dere som sover med hunden i senga

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvordan dere takler det.. med tanke på at hunden går ute, tråkker i mye rart, og ikke er «rene» selvom de er renslige.. 

Dette er ikke noe hat, og jeg forstår kosen med det! Jeg personlig lar ikke hundene gå inn på soverommet, men det igjen er jo smak og behag. Jeg bare lurer🥰

Anonymkode: d07db...ba4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden, og forsåvidt alle dyrene jeg har hatt, liker å sovne ved siden av deg. Men når du våkner ligger de nesten alltid i sitt eget hjørne av leiligheten.

Jo eldre dyret blir, jo mer privatliv vil det ha. En liten krok hvor det kan gjøre det som er naturlig for det, nemlig slikke seg skrittet og sove.

Skrevet

Har hund uten pels som vasker seg ofte. Mannen er nok mere skitten enn hunden. 

Anonymkode: 18988...2bd

• Liker 8
Skrevet

Hvordan vi takler det?

Ved å ikke se på det som et problem.

Jeg har forøvrig et utmerket immunforsvar, og det sies at det å unngå alt av skitt og bakterier ødelegger immunforvaret, så hvem vet? Kanskje hund i senga er bedre enn vitamindoser :fnise:

Anonymkode: de5d2...f42

• Liker 24
Skrevet

Min hund fikk lov å ligge på eksens side av sengen den gangen jeg var gift. Hans ønske. Hunden pleide å krabbe opp dit på morgenen, når hun merket at han var i ferd med å våkne.

Etter at jeg flyttet etter skilsmissen, har hunden hatt totalforbud mot å ligge i møblene. Får ikke ligge i seng eller sofa eller stol. Helt i orden for hunden, hun skjønte straks tegninga - nytt hus, nye regler.

Hadde aldri orket alle de hundehårene i senga! Littegranne skitt har man vel ikke vondt av å bryne immunforsvaret sitt på, så det hadde ikke plaget meg å tenke på hva hunden har tråkket på ute. Men å få pelshår i fjeset eller i munnen osv mens jeg sover? Nei takk.

Anonymkode: d6035...29f

• Liker 2
Skrevet

Vasker potene til hunden min hver gang han er ute. Vasker også rumpa etter avføring. Tørker han godt etter han har vært ute i regnet/snøen, og vasker prisen 1 gang per måned. Tenkte det samme da jeg ikke hadde hund, men jeg har blitt så glad i han, at jeg ser ikke på han som skitten og ekkel ♥️ 

Anonymkode: 28f25...ce7

• Liker 4
Skrevet

Skifter sengetøy ofte. Sjekker/vasker bikkja i rumpa ofte i tilfelle gris. Sjekker/tørker labbene etter hun har vært ute. Svært korthåret hund så lite rusk og rask som blir med.

Anonymkode: 5e4c6...8bb

• Liker 1
Skrevet

Nesten mer gris med mannen som svetter og sikler😅 

Anonymkode: 5e4c6...8bb

• Liker 9
Skrevet

Har ikke hund, men har katter. Selvsagt får de sove i senga. De er barna mine, det er bare koselig. Bryr meg 0 om bakterier og skitt, skifter ofte og immunforsvaret blir bare styrka av det. 

Anonymkode: cfbd2...71e

• Liker 4
Skrevet

Har røytefri hund, og dusjer henne om hun blir skitten. Ellers blir det å bytte sengetøy litt oftere enn vanlig. Min sover hos meg hele natta. 

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Hvis hunden har hoppa i en gjørmedam (noe hun av og til gjør), er det bare å dusje og tørke henne 🥰 

Hun har sin egen seng nå, men jeg lar henne hoppe opp i sofaen når de andre ikke er hjemme. Hun gjør det også når hun er alene, og hopper ned når folk kommer hjem. Det er søtt.

Skrevet

Har aldri hørt om noen som har blitt sjuke av å dele seng med hunden? Selvsagt drar de inn litt skitt, men det gjør ikke noe. Bare å bytte sengetøy en gang i blant, problem løst. 

Synes forøvrig små unger er eklere enn hunder. Og de BLIR man stadig vekk sjuk av å ha i nærheten. 

Anonymkode: 8106d...b79

• Liker 7
Skrevet

Takler det egentlig ikke, skifter på senga ooooofte. Men klarer ikke si nei til kosen og de øynene. ..

Anonymkode: 6ebad...8fc

• Liker 3
Skrevet

Jeg personlig liker ikke hund i senga, pga hår. Vo har en stort hund, og den tar for mye plass. Han ligger stort sett i gangen i sengen sin. Men ganske ofte ligger han på rommet til barna. Barna elsker det, sover bedre sier de. 

Anonymkode: 74c1c...ee0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 20.04):

Har aldri hørt om noen som har blitt sjuke av å dele seng med hunden? Selvsagt drar de inn litt skitt, men det gjør ikke noe. Bare å bytte sengetøy en gang i blant, problem løst. 

Synes forøvrig små unger er eklere enn hunder. Og de BLIR man stadig vekk sjuk av å ha i nærheten. 

Anonymkode: 8106d...b79

Signerer denne. Hunden min er korthåret, og blir vasket og stelt skikkelig. I tillegg bytter jeg sengetøy ofte. Jeg har mange venner som har hunden i senga også, og ingen, inkl. meg selv har aldri blitt syk av det. 

Barn, derimot.... De drar jo med seg den ene sykdommen etter den andre. Grisete er de også. Peller seg i nesen og klør seg i rompa, for så å ta på folk med disse uvaskede grisete hendene... Usj! 

Anonymkode: 13772...1b9

• Liker 5
Skrevet
Arx skrev (På 28.9.2021 den 15.03):

Har røytefri hund, og dusjer henne om hun blir skitten. Ellers blir det å bytte sengetøy litt oftere enn vanlig. Min sover hos meg hele natta. 

Dette! Og her sover katten også i senga, og hunden til venninna mi når jeg passer den. One big, happy family :ler:

Men ja, sengetøyet skiftes oftere enn før jeg fikk hund og katt.

Anonymkode: b58f2...1c3

• Liker 1
Skrevet

Jeg skammer meg ikke over å si at jeg gav opp.

Jeg trengte å sove i sengen min igjen, og jeg er en bedre partner til samboeren min og eier av hunden min når jeg har fått en ordentlig natts søvn. Så her får hunden nå sove oppå en kiste vi har ved fotenden av sengen som gjør at han er i samme høyde som oss. Det hender han kommer for å få litt kos, kanskje sovner han mellom bena mine mens jeg ligger og leser om kvelden. Når vi våkner, så ligger han på kistelokket igjen.

Sengetøy har jeg alltid byttet én gang i uken, med røytefri rase synes jeg det holder fortsatt.

Skrevet

Vi har en røytefri rase og hunden holdes noenlunde ren og pen (uten å dusjes for ofte). Syns ikke senga blir spesielt møkkete og er ikke spesielt redd for møkk heller. Syns senga blir sjukt fort møkkete når jeg passer hund som er korthåret. Da får jeg de små hårene over alt! Og syns også det blir mer skitt. Da skifter jeg senga bare oftere

Anonymkode: 1140b...5b8

Skrevet

Har hatt dyr hele livet, men aldri i seng. Det er bare ekkelt. Uavhengig av alle unnskyldninger her inne og rumpevask, bare ekkelt. Som når hunden slikker deg i ansiktet. Også bare ekkelt. 

Anonymkode: 448ca...994

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...