Gå til innhold

Hjelp til passering av andre hunder.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en dvergpuddel på tre år. Tidligere har hun som regel ille vært så interessert i å hilse på andre hunder. Har sin lille flokk hos oppdretter som hun leker med. For noen mnd siden ble hun skremt av tre labradorer som var veldig entusiastiske og ville hilse. Hun trodde nok hun ble angrepet og jeg fikk ikke jaget dem bort med en gang. Nå er det halen mellom bena og hun synker sammen med en gang vi ser en hund. Har forsøkt  gi godbit når vi ser en hund, men da er hun så fokusert på hunden at hun ikke er interessert i godbit.

Er det noen som har gode råd? Har vurdert å kjøpe private timer med hundetrener

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Privattimer kan være lurt. Ellers vil jeg anbefale større avstand. Når du ser det kommer noen med hund, trekk deg ut og gi din hund avstand nok til at hun kan se på den andre hunden uten å bli redd. Da kan du gi henne gode erfaringer med passeringer. 

• Liker 1
Skrevet
Tabris skrev (2 timer siden):

Privattimer kan være lurt. Ellers vil jeg anbefale større avstand. Når du ser det kommer noen med hund, trekk deg ut og gi din hund avstand nok til at hun kan se på den andre hunden uten å bli redd. Da kan du gi henne gode erfaringer med passeringer. 

Takk for godt råd 

Skrevet

Som Tabris sier. Tar ikke hunden godbiter, så er ikke avstanden god nok.

Kan også anbefale metoden hvor man rett og slett setter seg ned i en park eller annen plass hvor det går hunder, og bare slappe av. Sitt der i en time eller to, litt unna hvor folk går med hundene sine. La hunden få muligheten til å slappe av og oppdage at det ikke skjer noe skummelt 

Anonymkode: 62b74...868

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...