Gå til innhold

Blir gal av uansvarlige dyreeiere!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvert år blir kjæledyr forlatt på grunn av de mest idiotiske årsakene, men aldri har det vært verre enn nå. Jeg leste nylig en artikkel om kjæledyr som ble adoptert i løpet av pandemien. Nå blir mange av dem sluppet ut i villmarken eller tatt med til dyrlege for å bli avlivet, selv om de er helt friske! Et kjæledyr er ikke bare en underholdningssak man skaffer seg for å få tiden til å gå. Det er et langvarig ansvar som skal berike både ditt og kjæledyrets liv. Det innebærer å fôre, vaske og plukke opp etter dyret. Det innebærer å ha nok tid og rom til å underholde dyret. Det innebærer å la være å dra på ferie hvis man ikke kan finne dyrepass.

Hvis du slipper dyret løs i naturen, vil det dø. Jeg klarer ikke å forstå hvordan noen kan forlate valper eller kattunger i veikanten. Uhyrlige mennesker hvis du spør meg. Jeg har mye mer jeg kunne sagt om dette emnet, men vær så snill og husk at dyr ikke er gjenstander. Hvis du har lyst på dyr, tenk på de langvarige konsekvensene. Ikke kjøp dyr hvis du ikke er klar for å ta ansvaret. Aldri forlat dyr ute i naturen. Hvis du ser noen i vennekretsen eller familien din som skaffer seg dyr bare for moro skyld, grip inn og fortell dem hva de begir seg på.

Anonymkode: 972a4...f65

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...