AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Jeg har vært borte fra jobb i over to år pga utmattelse. Ønsker å forsøke å bli henvist et rehabiliteringssenter for å se om det kan hjelpe meg. Bor på sør-vestlandet. Har noen erfaringer med dette? Eventuelt tips til sted? Anonymkode: aeb79...fa8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Hvis du har en utmattelse du ikke finner ut av, bør du teste deg for lavt stoffskifte? Anonymkode: 8d592...d64
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har en utmattelse du ikke finner ut av, bør du teste deg for lavt stoffskifte? Anonymkode: 8d592...d64 Jeg har høyt stoffskifte, ble nylig operert. Anonymkode: aeb79...fa8 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Skal finnast eit rehabeliteringssenter i Haugesund. Ligg rett ved sjukehuset. Her er det 8 vekers kurs, der du bur på senteret gjennom heile perioden. Anonymkode: 3c43b...59a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal finnast eit rehabeliteringssenter i Haugesund. Ligg rett ved sjukehuset. Her er det 8 vekers kurs, der du bur på senteret gjennom heile perioden. Anonymkode: 3c43b...59a Dette er hva jeg fant på nettet: Vi tilbyr rehabiliteringstjenester til følgende diagnosegrupper: Amputasjoner underekstremiteter Revmatologiske sykdommer Langvarig muskel og bløtdelssmerte Brudd, ortopedi og slitasjetilstander i skjelett Anonymkode: aeb79...fa8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er hva jeg fant på nettet: Vi tilbyr rehabiliteringstjenester til følgende diagnosegrupper: Amputasjoner underekstremiteter Revmatologiske sykdommer Langvarig muskel og bløtdelssmerte Brudd, ortopedi og slitasjetilstander i skjelett Anonymkode: aeb79...fa8 Hmm, merkeleg. Kanskje dei har endra innhald? Eg vart sett opp på liste der for nokre år sidan (utmattelse og kroniske smerter). Beklagar! Anonymkode: 3c43b...59a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hmm, merkeleg. Kanskje dei har endra innhald? Eg vart sett opp på liste der for nokre år sidan (utmattelse og kroniske smerter). Beklagar! Anonymkode: 3c43b...59a Det går fint! Takk for svar uansett! Anonymkode: aeb79...fa8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 TS, har du prøvd denne? Jeg var helt på felgen i mange år, i hvert fall 8 år, men kom meg relativt kjapt når jeg fant denne. Anonymkode: 3c43b...59a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS, har du prøvd denne? Jeg var helt på felgen i mange år, i hvert fall 8 år, men kom meg relativt kjapt når jeg fant denne. Anonymkode: 3c43b...59a Takk for tips! Anonymkode: aeb79...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for tips! Anonymkode: aeb79...fa8 Skal sies at jeg var veldig skeptisk til alle slike typer videoer, men heldigvis ble jeg småpusha av ei venninne til å prøve! Så kos deg: legg deg under teppet med hodetelefonene på og enjoooooooooy Anonymkode: 3c43b...59a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Air på Rauland :) Anonymkode: 33a42...661
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Air på Rauland Anonymkode: 33a42...661 Er det et bra opplegg? Anonymkode: aeb79...fa8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Jeg har vert på air og sunnås, sunnås var absolutt den beste. Anonymkode: b2bfa...30c 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vert på air og sunnås, sunnås var absolutt den beste. Anonymkode: b2bfa...30c Hvorfor var Sunnaas bedre? Var du der også grunnet utmattelse? Anonymkode: aeb79...fa8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det et bra opplegg? Anonymkode: aeb79...fa8 De jeg vet om som har vært der har vært veldig fornøyde hvertfall! Anonymkode: 33a42...661
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Air på Rauland Anonymkode: 33a42...661 Vært på Rauland og fint sted og fine folk som jobber der. Jeg var der på arb rettet rehab opphold. For jeg slet så fælt med helsa -men ble veldig dårlig av opplegget etter få dager -har vist seg i etterkant at jeg har ME og ME er ikke forenlig med mye aktivitet så sånn sett helt feil opplegg for meg. Men om du ikke har ME så kan sikkert ett slikt opphold være fint. Tror ikke de har egne opphold for «utmattelse». ME rehab får du kun om du er diagnostisert med ME. Anonymkode: 097d1...ff0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 Psykolog. Anonymkode: f9c9e...3f7
Gjest tranedatter Skrevet 28. september 2021 #18 Skrevet 28. september 2021 Med 2 år som syk, ville jeg tatt kontakt med legen og bedt om alle mulige utredninger. Men med høyt stoffskifte, så er du kanskje uredet allerede...? Da er det på plass med psykolog. Sjansen til å komme tilbake i jobb synker for hvert år man er ute av arbeidslivet, dessverre. Min erfaring fra rehab (gikk på 18 ukers kurs, 1-3 g/uka) var at det funket der og da, men fallt snart tilbake i vanlig mønster på jobb... Hadde gruppeterapi med psykolog (og individuelle timer) , mindfulness, fysioterapaut, arbeidsterapaut osv.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 tranedatter skrev (1 time siden): Med 2 år som syk, ville jeg tatt kontakt med legen og bedt om alle mulige utredninger. Men med høyt stoffskifte, så er du kanskje uredet allerede...? Da er det på plass med psykolog. Sjansen til å komme tilbake i jobb synker for hvert år man er ute av arbeidslivet, dessverre. Min erfaring fra rehab (gikk på 18 ukers kurs, 1-3 g/uka) var at det funket der og da, men fallt snart tilbake i vanlig mønster på jobb... Hadde gruppeterapi med psykolog (og individuelle timer) , mindfulness, fysioterapaut, arbeidsterapaut osv. Psykolog er prøvd, over lang tid. Han mener utmattelsen ikke er psykisk betinget. Jeg er egentlig godt utredet, og stoffskiftet har nok mest av skylden for utmattelsen. Vil bare så gjerne komme meg i jobb igjen, så vil ikke at noe skal være uprøvd. Anonymkode: aeb79...fa8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Psykolog er prøvd, over lang tid. Han mener utmattelsen ikke er psykisk betinget. Jeg er egentlig godt utredet, og stoffskiftet har nok mest av skylden for utmattelsen. Vil bare så gjerne komme meg i jobb igjen, så vil ikke at noe skal være uprøvd. Anonymkode: aeb79...fa8 Vært hos endokrinolog? Anonymkode: e29e5...039
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå