Gå til innhold

Rehabilitering for utmattelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært borte fra jobb i over to år pga utmattelse. Ønsker å forsøke å bli henvist et rehabiliteringssenter for å se om det kan hjelpe meg. Bor på sør-vestlandet. Har noen erfaringer med dette? Eventuelt tips til sted? 

Anonymkode: aeb79...fa8

Skrevet

Hvis du har en utmattelse du ikke finner ut av, bør du teste deg for lavt stoffskifte? 

Anonymkode: 8d592...d64

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du har en utmattelse du ikke finner ut av, bør du teste deg for lavt stoffskifte? 

Anonymkode: 8d592...d64

Jeg har høyt stoffskifte, ble nylig operert. 

• Liker 3
Skrevet

Skal finnast eit rehabeliteringssenter i Haugesund. Ligg rett ved sjukehuset. Her er det 8 vekers kurs, der du bur på senteret gjennom heile perioden. 

Anonymkode: 3c43b...59a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal finnast eit rehabeliteringssenter i Haugesund. Ligg rett ved sjukehuset. Her er det 8 vekers kurs, der du bur på senteret gjennom heile perioden. 

Dette er hva jeg fant på nettet:

Vi tilbyr rehabiliteringstjenester til følgende diagnosegrupper:

• Amputasjoner underekstremiteter
  • Revmatologiske sykdommer
  • Langvarig muskel og bløtdelssmerte
  • Brudd, ortopedi og slitasjetilstander i skjelett

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er hva jeg fant på nettet:

Vi tilbyr rehabiliteringstjenester til følgende diagnosegrupper:

• Amputasjoner underekstremiteter
  • Revmatologiske sykdommer
  • Langvarig muskel og bløtdelssmerte
  • Brudd, ortopedi og slitasjetilstander i skjelett

Hmm, merkeleg. Kanskje dei har endra innhald? Eg vart sett opp på liste der for nokre år sidan (utmattelse og kroniske smerter).

Beklagar! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hmm, merkeleg. Kanskje dei har endra innhald? Eg vart sett opp på liste der for nokre år sidan (utmattelse og kroniske smerter).

Beklagar! 

Det går fint! Takk for svar uansett! 

Skrevet

TS, har du prøvd denne? Jeg var helt på felgen i mange år, i hvert fall 8 år, men kom meg relativt kjapt når jeg fant denne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS, har du prøvd denne? Jeg var helt på felgen i mange år, i hvert fall 8 år, men kom meg relativt kjapt når jeg fant denne. 

Takk for tips! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for tips! 

Skal sies at jeg var veldig skeptisk til alle slike typer videoer, men heldigvis ble jeg småpusha av ei venninne til å prøve! Så kos deg: legg deg under teppet med hodetelefonene på og enjoooooooooy :)

Skrevet

Air på Rauland :)

Anonymkode: 33a42...661

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er det et bra opplegg? 

Skrevet

Jeg har vert på air og sunnås, sunnås var absolutt den beste.

Anonymkode: b2bfa...30c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vert på air og sunnås, sunnås var absolutt den beste.

Anonymkode: b2bfa...30c

Hvorfor var Sunnaas bedre? Var du der også grunnet utmattelse? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det et bra opplegg? 

De jeg vet om som har vært der har vært veldig fornøyde hvertfall!

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vært på Rauland og fint sted og fine folk som jobber der. Jeg var der på arb rettet rehab opphold. For jeg slet så fælt med helsa -men ble veldig dårlig av opplegget etter få dager -har vist seg i etterkant at jeg har ME og ME er ikke forenlig med mye aktivitet så sånn sett helt feil opplegg for meg. Men om du ikke har ME så kan sikkert ett slikt opphold være fint. Tror ikke de har egne opphold for «utmattelse». ME rehab får du kun om du er diagnostisert med ME. 

Anonymkode: 097d1...ff0

Skrevet

Psykolog. 

Anonymkode: f9c9e...3f7

Gjest tranedatter
Skrevet

Med 2 år som syk, ville jeg tatt kontakt med legen og bedt om alle mulige utredninger. Men med høyt stoffskifte, så er du kanskje uredet allerede...? Da er det på plass med psykolog.

Sjansen til å komme tilbake i jobb synker for hvert år man er ute av arbeidslivet, dessverre.

Min erfaring fra rehab (gikk på 18 ukers kurs, 1-3 g/uka) var at det funket der og da, men fallt snart tilbake i vanlig mønster på jobb... Hadde gruppeterapi med psykolog (og individuelle timer) , mindfulness, fysioterapaut, arbeidsterapaut osv. 

Skrevet
tranedatter skrev (1 time siden):

Med 2 år som syk, ville jeg tatt kontakt med legen og bedt om alle mulige utredninger. Men med høyt stoffskifte, så er du kanskje uredet allerede...? Da er det på plass med psykolog.

Sjansen til å komme tilbake i jobb synker for hvert år man er ute av arbeidslivet, dessverre.

Min erfaring fra rehab (gikk på 18 ukers kurs, 1-3 g/uka) var at det funket der og da, men fallt snart tilbake i vanlig mønster på jobb... Hadde gruppeterapi med psykolog (og individuelle timer) , mindfulness, fysioterapaut, arbeidsterapaut osv. 

Psykolog er prøvd, over lang tid. Han mener utmattelsen ikke er psykisk betinget. Jeg er egentlig godt utredet, og stoffskiftet har nok mest av skylden for utmattelsen. Vil bare så gjerne komme meg i jobb igjen, så vil ikke at noe skal være uprøvd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Psykolog er prøvd, over lang tid. Han mener utmattelsen ikke er psykisk betinget. Jeg er egentlig godt utredet, og stoffskiftet har nok mest av skylden for utmattelsen. Vil bare så gjerne komme meg i jobb igjen, så vil ikke at noe skal være uprøvd. 

Vært hos endokrinolog? 

Anonymkode: e29e5...039

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...