Gå til innhold

Hofteprotese vs kneprotese?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har måttet fått både hofteprotese og kneprotese? Lurer på om noen kan fortelle hvilken som var verst. Smertene og dagene etterpå, tenker jeg på? 

Selv, har jeg fått hofteprotese for en tid tilbake, syntes det gikk ganske greit. Men har hørt at kneprotesen er verre. Jeg vet ikke om det er smertene eller selve operasjonen det er snakk om, kanskje begge. Jeg vet det at opptreningen er et større arbeid, enn å trene opp hoften igjen, men det er smertene etter operasjonen jeg er mest redd for. Har leddgikt, så har mye smerter til vanlig, men er redd for smerter likevel. Jeg vet det blir bedre i lengden, men frykter den/de første dagen. 

Noen som har erfaringer? 

Anonymkode: 7284b...0ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hverken kne- eller hofteprotese, men jobbet på en kirurgisk avd. før, hvor dette var noen av de vanligste operasjonene. Kneproteser er som oftest vondest, men det kan bli lagt inn en nerveblokkade som gir god smertelindring et/to døgn etter operasjon. Mange har også god lindring av kaldt omslag (mansjett fylt med isvann).  Det viktigste er at du spør om smertestillende før det blir for ille, slik at du slippet smertetoppene. 

Anonymkode: 72e7d...c91

Skrevet

Jeg har bare tatt hofteoperasjon, men hørte av de som tok kneoperasjon samtidig med meg at de hadde mye smerter. Tror det er mer smerter forbundet med kne. Men de fikk mye smertestillende da. 

Anonymkode: 09e6b...fca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...