Gå til innhold

Ankelbrudd og operasjon- hva nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg brakk ankelen på tre steder, skikkelig feil vrikk. Ortopeden vil operere når hevelsen går ned, skruer og plater. Saken er at jeg jobber hvor jeg må bevege meg en del (gåing), når kommer jeg meg tilbake i jobb tro? Og må jeg bli på sykehuset lenge etter operasjonen?

Anonymkode: 14b54...87e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt dette vil kirurgen prate med deg om

Anonymkode: d7361...ef2

Skrevet

Du blir nok sykemeldt noen uker tenker jeg. Her ble jeg operert samme dag jeg brakk ankelen for noen år siden. Jeg husker ikke hvor lenge jeg lå på sykehuset, men det var noen dager.

Anonymkode: 2913e...f39

Skrevet

Hvis du ellers er ung og frisk og operasjonene går greit, så tenker jeg du er ute dagen etter eller max en dag etter det igjen. Så er det krykker i 4-6 uker og gradvis opptrening, fysio viser hvordan du skal trene før du reiser ut, eller du tar kontakt med fysioterapeut når du kommer hjem. KJedelig med sånne hendelser, men det kommer til å gå fint :)

Anonymkode: 169c5...bd1

• Liker 1
Skrevet

Jeg var på sykehuset i 2-3 dager. To uker med gips og deretter 4 uker uten belastning. Så hadde jeg 6 uker etter det med gradvis opptrening, fikk altså ikke gå før etter 12 uker. Nå har det gått ett år, og jeg merker ikke at ankelen var brekt. Jeg brakk den også tre steder, var heldig å fikk operere samme dag som jeg brakk den, men tror det var mest flaks med tidspunkt og ledig kapasitet. Hvis det hadde tatt lenger tid måtte jeg sikkert ha ventet flere dager til hevelsen gikk ned. 

Oppdater gjerne om hvordan det går

Anonymkode: ae3ae...141

Skrevet

Jeg ble operert på dagkirurgisk, hjem samme dag. Ble operert en uke etter bruddet oppstod fordi hevelsen måtte avta først. Krykker i seks/åtte (husker ikke helt) uker etter operasjon, så forsiktig belastning med krykker. Blir fort mye bedre av seg selv, «gikk fra» krykkene til slutt, da var det bare å hive de på dør! Merker at jeg er noe stivere i ankelen som har vært brukket til tider, men ikke noe som plager meg i hverdagen. 

Anonymkode: bde44...4a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...