Lalus Skrevet 27. september 2021 #1 Del Skrevet 27. september 2021 Hallo! Tiden er inne før å prøve på nr 3. Håper jeg hvertfall, de siste årene har vært vanskelig med mye sykdom. Livet går ikke alltid som man planla har jeg erfart, men vi føler oss klare for siste tilskudd i familien ❤️ Nå starter tredje PP, og siden jeg er blitt gravid umiddelbart etter å ha startet tidligere dagbøker er jeg nesten litt overtroisk på at det er en god idé 😅 Har handlet flere tester og eggløsningstester. Har gått av endel i vekt, og lurer på om det kan ha gjort syklusen mer ustabil. Blir en spennede tid framover 😃 Første dag i ny syklus idag 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalus Skrevet 9. oktober 2021 Forfatter #2 Del Skrevet 9. oktober 2021 Nå er det eggløsningstid. Vi er litt ambivalente, noen dager gleder vi oss enormt til det forhåpentligvis kommer en ny baby, men når det er kaos i hus fra morgen til kveld er det ikke fullt så fristende. Det er normalt hos de fleste vil jeg tro. Men jeg har ekstra bekymringer i forhold til sykdom ved nytt svangerskap og tiden etterpå. Lang tid etter forrige var en rent helvette. Men jeg er bedre nå, og vet hvilke forhåndsregler som kan gjøre det lettere forhåpentligvis. Spennede tid hvertfall ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. oktober 2021 #3 Del Skrevet 9. oktober 2021 Spennende med jakten på nr. 3! Kjenner dog godt til akkurat den følelsen at man ønsker seg et til barn men så har man enkelte dager der man føler seg overveldet nok fra før av 😆 Men det kommer til å få fint. Masse lykke til nå rundt EL! Blir et spennende par uker fremover 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalus Skrevet 11. oktober 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 11. oktober 2021 Takk! Har ikke så høye forhåpninger nå, jeg fikk en skikkelig vondt soppinfeksjon og orket ikke ha sex mer enn noen dager før eggløsning 🤦♀️ jeg som aldri har hatt det før.... og er usikker på når eggløsning egentlig var også, siden jeg ikke finner igjen (de maaange!) testene jeg kjøpte fra billige tester! Så får se hva som skjer 😊😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalus Skrevet 20. oktober 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 20. oktober 2021 .... Oi! Tok tidligtest nå 10 dpo og den er positiv. Jeg tenkte at hvis den ikke er positiv er det egentlig til det beste, og jeg kan komme jeg enda mer på beina før nr 3. Snakket med behandleren min på tlf rett før testen som sa jeg kunne prøve ut en ny medisin.. Hva har jeg rota meg oppi nå?? Men herlighet, positiv test! Jeg er helt satt ut 😱 mannen er ikke hjemme på noen dager, så jeg må sitte med dette selv. Så selv om jeg er redd for stygge tilbakemeldinger må det bare ut en plass... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. oktober 2021 #6 Del Skrevet 20. oktober 2021 Hvorfor skulle du få stygge tilbakemeldinger? 🤔 Fra mannen din mener du? Han er vel med på prøvingen... Du får snakke med legen/behandleren din og opplyse om ny status og kanskje høre om det finnes alternativer du kan ta av medisin, som er svangerskapsvennlig? Uansett - gratulerer med positiv test! Deilig at det går fort når man først har begynt å prøve å føle seg klar for en tredjemann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalus Skrevet 20. oktober 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 20. oktober 2021 Takk! 🥰 Stygge tilbakemeldinger var feil, men tenker på alle de som har prøvd lenge og sliter med å bli gravid. Så kommer jeg her og blir gravid raskt, og er fram og tilbake om hva jeg jeg er glad for det eller ikke. Gruer meg til å fortelle legen. Men det må jo til, så raskt som mulig helst 🙈 spesielt når jeg vår gira på flere medisiner. Noe jeg ikke bør begynne med nå siden de opptaket påvirkes av graviditet. Virkelig rart å tenke på altså! Kjenner en svak kvalme og av og til, og det er en anderledes følelse nederst i magen. Jeg har hatt en tidlig spontanabort tidligere, og da var jeg også kvalm veldig tidlig og følte meg generelt dårlig. Jeg tenkte det var et positivt tegn med symptomer så raskt, men legen sa at det var unormalt og kunne også være et dårlig tegn. Jeg er kjempeglad jeg opprettet denne dagboken, mange tanker som må luftes 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalus Skrevet 20. oktober 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 20. oktober 2021 Var nettopp ute på en joggetur, og det var tungt altså! Merker godt det er noe som skjer i kroppen 😄 Jeg går og sjekker testen hele tiden for å bekrefte at det fortsatt er to streker der. Og det er det. Så spent på å fortelle mannen imorgen 🙈 sist sendte jeg bilde av testen på messenger, må finne på noe mer spesielt denne ganga 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalus Skrevet 22. oktober 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 22. oktober 2021 Har fortalt mannen og legen nå 👍 mannen er selfølgelig fornøyd, og legen tok det greit. Men de kan jo ikke gjøre så mye annet egentlig 🤷♀️ Jeg tror eggløsningen har vært tidligere enn forventet. Testen er ganske sterk til 11 dpo synes jeg. Blir spennende å se etter hvert, regner med jeg får tidlig UL. Føler meg ikke gravid i det hele tatt, tidligere har det vært en så uvirkelig, spesiell følelse. Nå er det bare fjernt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. oktober 2021 #10 Del Skrevet 22. oktober 2021 Veldig forståelig. For meg var det fjernt helt til uke 18 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalus Skrevet 23. oktober 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 23. oktober 2021 Det er uvirkelig ja, spesielt når det ikke er noen symptomer å kjenne på 😅 Er det ikke en fin 12 dpo test? 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalus Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg har (prøvd) å tenke at jeg er avslappet til dette svangerskapet. Jeg ønsker selvfølgelig at alt går fint, men vet at det ikke nødvendigvis ikke gjør det. Har opplevd en SA før. Og pga omstendighetene hadde det vært lurt å vente med baby nr 3. Men. Det er umulig. Ikveld har jeg lest alt fra forskningsartikler til klikk.no om risikofaktorer, statistikk og symptomer. Hver gang jeg kjenner et lite stikk i magen hopper hjertet over et slag. Når jeg kjenner det kommer utflod er jeg livredd for blod, og de sekundene det tar før jeg får sjekket føler jeg tiden stopper opp. Når jeg tisset isted så jeg en "luftboble" i vannet som jeg trodde var en koagel. Herregud, jeg blir gal. Hvordan skal dette gå i 8 uker til? Og videre til fødsel. Og etter fødsel. 1000 bekymringer. Ja, eg har diagnosen bekymringangst 😵 Sliter enda med psycho soppinfeksjon, så tok en stikkpille ista. Kjente livmortappen var langt nede. Og mensmurringer! Det kan være betryggende og normalt, men kan også være et tegn på SA? Huff. Måtte bare blåse ut litt her. Jeg har jo vært igjen dette to ganger før når alt har går fint. Men fikk en sånn følelse at det ikke kommer til å gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 26. oktober 2021 #13 Del Skrevet 26. oktober 2021 Prøv å tenk mindre Veit det ikkje er lett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. oktober 2021 #14 Del Skrevet 27. oktober 2021 Jeg var akkurat som deg for bare få måneder siden. Syns det var veldig vanskelig med graviditet når man har opplevd vonde ting før (i mitt tilfelle fire aborter bak meg). Hjalp lite da å tenke rasjonelt, hjalp lite å høre at det er 98% sjanse at det går bra når jeg har vært den 2% før... MEN man må bare bite i det og stå i det. Prøve å få tiden til å gå så godt som mulig på forskjellige måter. Så blir det bedre etter at man får vært på ultralyder og etter hvert kjenne babyens liv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalus Skrevet 27. oktober 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 27. oktober 2021 Takk for svar begge to ❤️ jeg tar det til meg, og gjøre mitt beste for å fokusere på andre ting. 4 aborter, det må ha vært veldig vanskelig. Huff, det er ikke bare bare dette det her. Det blir så altoppslukende! Jeg tror jeg er litt ekstra ute av det pga høst, regn og mørket. Det er kjipt og kjedelig, dagene blir så like. Har også sluttet med snus, livet føles litt fattigere faktisk 🙈 så er jeg generelt litt ustabil. Så fin kombo det! 🤷♀️ Jeg føler meg så hormonell (?!) Jeg fikk feil bolle på cafe. Spurte om de hadde den riktige, og det var tomt. Jeg fikk seriøst tårer i øynene! Bare jeg som er sånn? 😳😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalus Skrevet 29. oktober 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 29. oktober 2021 Tok en ny tidital test idag, men fortsatt 2-3 🙈 Hadde håpet å se 3+, men skjer nok ikke før søndag. Er ikke så bekymret over det enda. Har derimot mye mensmurringer som bekymrer meg. Har ikke hatt det i tidligere svangerskap, men det skal jo være normalt. Har begynt å strikke en liten body, begynte egentlig med en til den minste, men hun er så stor at det begynner å se litt rart ut med strikkebody synes jeg. Hun får heller få en genser eller noe 😄 tiden snegler seg avsted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalus Skrevet 19. november 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 19. november 2021 Vi har vært på tidlig ultralyd og alt så normalt ut ❤️😊 Jeg hadde tenkt å vente på den offentlige, men pga noen medisingreier måtte jeg få ro på at ting så fint ut nå, så kan jeg bekymre meg for resten senere. Jeg er i ganske god form. Det mest overraskende er at jeg er enormt sulten. Jeg har ikke hatt det i tidligere graviditeter, men nå tenker jeg på mat hele tiden og på hva jeg skal spise neste gang. Alt smaker sååå godt!! Har lagt på meg 3-4 kg og er i uke 7 😅 Men siden jeg har endel å gå på prøver jeg å slå meg til ro med at det er greit 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. november 2021 #18 Del Skrevet 19. november 2021 Så fint at alt så bra ut på UL 💞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå