Gå til innhold

Media som viser bilder av drepte dyr

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Er det bare meg som reagerer på dette? Aldri viser de bilder av drepte mennesker og bra er det, men de viser bilde av drepte dyr, som for eksempel en hund som er skutt eller en katt som er skutt, jeg syns slike bilder er vonde ja de er dyr men fortsatt så har de levd ett liv akkurat som mennesker. Så hva er forskjellen? Mulig det bare er meg men jeg syns ingenting om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De viser aldri bilder av drepte mennesker? Har du sett på nyhetene i det hele tatt? 

Anonymkode: 2f487...0c4

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De viser aldri bilder av drepte mennesker? Har du sett på nyhetene i det hele tatt? 

Anonymkode: 2f487...0c4

Ikke på samme måten, nei, 

Skrevet
Athena79 skrev (12 minutter siden):

Aldri viser de bilder av drepte mennesker

Vel, senest igår var det en artikkel med bilder av en mann som var hengt opp i en kran på torget i Afganistan....

Anonymkode: 57a39...927

• Liker 4
Skrevet

Får man ikke som regel en advarsel om grafiske bilder dersom de skal vise bilder av døde mennesker eller dyr? Det er min erfaring iallefall.

Anonymkode: e2c3c...93a

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, senest igår var det en artikkel med bilder av en mann som var hengt opp i en kran på torget i Afganistan....

Anonymkode: 57a39...927

Mener ikke ved krig eller terror. 

Skrevet
Athena79 skrev (15 minutter siden):

Er det bare meg som reagerer på dette? Aldri viser de bilder av drepte mennesker og bra er det, men de viser bilde av drepte dyr, som for eksempel en hund som er skutt eller en katt som er skutt, jeg syns slike bilder er vonde ja de er dyr men fortsatt så har de levd ett liv akkurat som mennesker. Så hva er forskjellen? Mulig det bare er meg men jeg syns ingenting om det.

Helt enig! 

• Liker 3
Skrevet

Ja! Jeg reagerer også på det, synes det er grotesk og respektløst overfor dyret. Har skrevet til nrk om dette fikk ikke sva en gang.

Anonymkode: 4dd66...e3f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Får man ikke som regel en advarsel om grafiske bilder dersom de skal vise bilder av døde mennesker eller dyr? Det er min erfaring iallefall.

Anonymkode: e2c3c...93a

Nettavisene har flere ganger hatt bilde av mishandlede og døde dyr på forsiden. Ikke noen advarsel der, i hvert fall.

Anonymkode: 663a0...ec4

Skrevet

Du har glemt Alan Kurdi?

Til saken, det er for å skape reaksjoner og sympati naturligvis, men jeg tenker det er viktig. Folk flest blir heldigvis frastøtt av dyremishandling og barn som lider.

Sender varme tanker til Kiiras eiere og familie ❤️ Vond lesning.

Anonymkode: e25ef...daa

• Liker 1
Skrevet

Men det er jo døde dyr over alt! Går du på butikken er det kjøttdeig og pølser. Du eier muligens skinn sko, lær veske og kanskje til og med utstoppa dyr eller skinn til og ha i sofaen. Hvorfor er det så mye være og se en dø hund end et flådd saueskinn i sofaen? 

Jeg synes det er synd vi har fått et så fjernt forhold til våre "produksjons dyr" at vi reagerer på og se en skut hund uten og reagere på kjøttdeigen i frysedisken. Noen ganger skyter folk elg andre ganger hund, det er selvfølgelig fælt for eieren av hunden! Men jeg tror ikke elgen hadde mer lyst til og dø en hva hunden hadde.  Jeg er vegetarianer selv og opptatt av dyrevern, men jeg synes ikke vi skal  miste helt perspektiv på det. Jeg forstår ikke hvorfor det skal være mer respektløst og vise bilde av en dø hund end og kose seg med en flådd sau. 

• Liker 1
Skrevet

Folk spiser døde dyr(som døde langt mer brutalt enn enn bikkje som ble skutt!) men å SE et drept dyr? Nei nei nei! Det blir så altfor meget. 
Du ser jo drepte dyr hver eneste dag. Hva trodde du kjøttdeigen og kotelettene i frysedisken var laget av? Kjøttet ser ikke ut som et dyr lengre, men det var det. Og det dyret var livredd og hadde 0 lyst til å dø, men det bryr ingen seg om :) 

Anonymkode: c5b09...f66

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2021 den 20.08):

Folk spiser døde dyr(som døde langt mer brutalt enn enn bikkje som ble skutt!) men å SE et drept dyr? Nei nei nei! Det blir så altfor meget. 
Du ser jo drepte dyr hver eneste dag. Hva trodde du kjøttdeigen og kotelettene i frysedisken var laget av? Kjøttet ser ikke ut som et dyr lengre, men det var det. Og det dyret var livredd og hadde 0 lyst til å dø, men det bryr ingen seg om :) 

Anonymkode: c5b09...f66

Ikke alle spiser dyr.

Anonymkode: 4dd66...e3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...