AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Bohus, Kid, Skeidar, Europris, home&cottage, alle har lik interiør. Alt er brunt og mørkt. Jeg elsket å handle på Kid og diverse men nå er det ikke mulig, da alt er så mørkt og annerledes interiør. Husker ikke hva den stilen heter men jeg liker den ikke.😞 Har dere merket det også eller er det bare meg? Anonymkode: c6850...445 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Alt er mote. Jeg liker stilen i dag, men det er litt vel mye av den. Vi skal pusse opp huset, å jeg er redd for å havne i motefellen uten å få frem oss og vår smak. Hvis man tar en titt på div oppussingsprogram så er det mye som går igjen. Anonymkode: ac4f3...91c 4
-Turtle Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Ja, disse typiske kjedebutikkene har jo stort sett veldig mye likt. Og da gjerne det mesteparten av befolkningen ønsker. Vil du ha noe annet bør du se på uavhengige butikker/nettbutikker. De velger ofte et litt annet sortiment 😊 3
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Det har vel alltid vært sånn. Jeg husker jo godt 70-tallsmøblene, fargene og alt. Topp moderne og noe alle måtte ha. Vi hadde selvfølgelig 3+2+1 salong og veggseksjon i stua, og orange, gult og grønt blomstrete tapet.. er nok ikke andre grunner.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Rumpevaser, smidde staker av billigste sort, plastikkplanter og duftlys som kjemisk kan forgifte deg er trenden nå til dags.. tenk så mye forsøpling som skapes når folk kjøper billig Kinaræl som byttes ut etter 1 år. Skulle heller blitt solgt kvalitets-ting som man likte ordentlig som kunne pyntet hjemmet flere år i strekk.. Anonymkode: 81943...5b0 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Tror du virkelig at hjemmene til folk var så ulike hverandre for 20-30-50 år siden? Nei, de var ikke det. Det var mye mer konformitet i interiørstilen tidligere. Nå står du fritt til å velge selv, utvalget er mye større. Da jeg vokste opp på 90-tallet hadde alle den samme stilen, furu og skinnmøbler. Og vannseng. Nå går jeg på besøk til vennene mine nå, og det er mye variasjon. Alt fra retrostil til noe som ser ut som en møbelkatalog. Men mer individualitet enn det noen gang har vært. Finn din egen stil. Utvalget er uendelig. Jeg bestilte nettopp et møbel fra Spania (gjennom norsk forhandler) fordi jeg falt for det, og ikke fant noe lignende i norske butikker. Ble levert 3 uker etterpå, og er superfornøyd. Anonymkode: f214f...4fd 10
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 KJøp brukt og lag sjøl, da får du noe bare du sjøl har. Men i bunn og grunn er folk livredde for å skille seg ut, livredde for at folk skal kalle hjemmet deres harry. Patetisk og uten ryggrad! Anonymkode: b97c0...08d 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): KJøp brukt og lag sjøl, da får du noe bare du sjøl har. Men i bunn og grunn er folk livredde for å skille seg ut, livredde for at folk skal kalle hjemmet deres harry. Patetisk og uten ryggrad! Anonymkode: b97c0...08d Det var da svært til reaksjon… Anonymkode: 85cb9...360 9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #9 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 9.28): Det var da svært til reaksjon… Anonymkode: 85cb9...360 Men det er jo sant at folk er livredde for hva andre synes om hjemmene dere Ta diskusjonene her inne om feks kunst, planter osv. "Jeg ville aaldri kjøpt noe annet enn ekte kunst, kunne ikke falle meg inne å kjøpe noe masseprodusert", "jeg handler kun kunst i utlandet", "jeg kunne aldri hatt orkideer, det er sååå gammeldags". Lord. Kan ikke folk bare kjøpe det de liker og har råd til og lage sin egen stil. Hvem bryr seg om den er fra loppis eller Ikea eller arvet fra tante Gunhild så lenge beboeren trives i sitt eget hjem. Det er for mye regler man liksom skal forholde seg til for å være "kul". Og ja, mye går igjen. Null originalitet, spesielt hos "nordisk stil" - tilhengerne. Om å gjøre å kjøpe de eksakt samme designelementene for å få lagt ut på insta, snap, blogg og face. Anonymkode: c78bf...3a3 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #10 Skrevet 30. september 2021 Her var det vell mer måten andre mennesker ble omtalt på jeg reagerte på. Vil ikke si at alle som er opptatt av interiørtrender er patetiske og uten ryggrad. Når det er sagt er jeg ikke selv veldig opptatt av å følge siste mote, men jeg er glad i å kjøpe kvalitet, og har som regel tingene mine i årevis. Anonymkode: 85cb9...360 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #11 Skrevet 30. september 2021 Vil jo bli en del likt, når det er det som er moten. De færreste vil ha varer i sortimentet de ikke får solgt uansett. En mote varer heldgivis ofte ikke så voldsomt lenge av gangen, så får bare vente til "bedre" tider. Anonymkode: 8088f...0cb
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #12 Skrevet 30. september 2021 Ja, anbefaler finn eller bruktbutikker mange som bytter ut fryktelig ofte. Mye bra å finne brukt. Anonymkode: 9ec75...e3b 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #13 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 1.44): Rumpevaser, smidde staker av billigste sort, plastikkplanter og duftlys som kjemisk kan forgifte deg er trenden nå til dags.. tenk så mye forsøpling som skapes når folk kjøper billig Kinaræl som byttes ut etter 1 år. Skulle heller blitt solgt kvalitets-ting som man likte ordentlig som kunne pyntet hjemmet flere år i strekk.. Anonymkode: 81943...5b0 Yes, helt enig med deg! Jeg har i det minste inntrykket av at det som ble solgt og som *alle* hadde på 60-70-tallet er kvalitet. Jeg får helt avsmak av kjøp og kast, og i praksis handler jeg alt på onlinebutikken som heter finn.no For oss som bor sentralt på Østlandet og har tilgang på bil vil man stort sett alltid finne det man er ute etter innen overkommelig avstand, uten at det medfører at enda en ting kjøres ut fra fabrikkene. Anonymkode: 55420...dea 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå