AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Er 38 år og har i allefall hatt det de to siste syklusene. Er på dag 11 nå og småblør/spotter fremdeles bittelitt. Friskt ig brunt. Type truseinnlegg, men likevel. Er regelmessig i syklus, på dagen. Men blitt litt bekymret for såpass langvsrige blødninger. Tok celleprøve for ca ett år siden-den var fin. Bestilt gyn time, men det er to uker til. Blitt bekymret for at det er tegn på livmorkreft. Noen som har erfaringer, evt kan berolige meg?🙏🏻 Anonymkode: fccdf...777
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Jeg blødde mye, bestilte privat gyn og fikk tatt prøver som viste polypper i livmoren. Min mor fikk påvist kreft og måtte operere, men ble frisk kun ved operasjon. Helt umulig å si, men viktig å ta på alvor. (hvis du går privat kan du stort sett få time på dagen, litt avhenngig av bosted så klart. ) Anonymkode: 0582a...6c3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg blødde mye, bestilte privat gyn og fikk tatt prøver som viste polypper i livmoren. Min mor fikk påvist kreft og måtte operere, men ble frisk kun ved operasjon. Helt umulig å si, men viktig å ta på alvor. (hvis du går privat kan du stort sett få time på dagen, litt avhenngig av bosted så klart. ) Anonymkode: 0582a...6c3 Hei! takk for svar🙂Jeg tror faktisk jeg har ektopi? Et eller annet med lettblødende livmortapp, polypper😅 men jeg blør ikke veldig mye/mengder-bare lenge. Var det sånn for dere og? Anonymkode: fccdf...777
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 Det kan være så "enkelt" som et myom; en muskelknute i livmorveggen. Sånne er veldig vanlige og kan gi endringer i blødningemønsteret. Fint at du har bestilt gyn.time, da har du jo gjort det riktige. Bare slapp av og ta det med ro. Mest sannsynlig er det ikke kreft, da det finnes så mange andre (og mindre farlige) årsaker til endrede blødninger. Skriv gjerne en oppdatering når du har vært hos gynekolog. Anonymkode: f6c9a...4f5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Eller så er du på vei inn i overgangsalderen. Anonymkode: 524ea...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 Det kan også skyldes tidlig overgangsalder. Jeg er like gammel som deg og har fått lengre blødninger det siste halve året. Man kan få lengre blødninger i noen år før man er ferdig med menstruasjon. Men man må selvfølgelig sjekke seg! Jeg dro til legen og hadde heldigvis fin celleprøve. Anonymkode: 74242...fba 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #7 Skrevet 26. september 2021 Dette fikk meg til å tenke på en reportasje jeg så heromdagen, om kvinner som hadde menstruasjonsforstyrrelser etter coronavaksinen. FHI har en artikkel om temaet, men det er ikke mye forskning på området ennå. https://www.fhi.no/nyheter/2021/spor-for-a-finne-ut-mer-om-koronavaksiner-og-menstruasjonsforstyrrelser/ Men. Vaksinen satt til side. Det kan være mye annet enn kreft som ligger bak, som de andre skriver. Og husk: Uansett hva slags symptomer man googler, er kreft alltid blant de første forslagene. Alt fra sår hals til vondt i lilletåa er synonymt med kreft på google. Oppdater gjerne etter timen hos gyn! Anonymkode: d4641...cde
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #8 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er 38 år og har i allefall hatt det de to siste syklusene. Er på dag 11 nå og småblør/spotter fremdeles bittelitt. Friskt ig brunt. Type truseinnlegg, men likevel. Er regelmessig i syklus, på dagen. Men blitt litt bekymret for såpass langvsrige blødninger. Tok celleprøve for ca ett år siden-den var fin. Bestilt gyn time, men det er to uker til. Blitt bekymret for at det er tegn på livmorkreft. Noen som har erfaringer, evt kan berolige meg?🙏🏻 Anonymkode: fccdf...777 Har det kommet etter du vaksinerte deg mot korona? For da er det mulig det er grunnen. Anonymkode: 0bbeb...07e 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #9 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har det kommet etter du vaksinerte deg mot korona? For da er det mulig det er grunnen. Anonymkode: 0bbeb...07e Er anonym bruker over her. Jeg blør flere dager etter jeg tok vaksinen. Bare sånn småblødning. Anonymkode: 0bbeb...07e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #10 Skrevet 26. september 2021 Jeg sluttet ikke å blø etter mensen, og småblødde daglig i 3 uker etter det. Gikk til privat gynekolog for å slippe å vente, og gynekologen fant fortykket slimhinne og polypp i livmoren. Det måtte opereres ut i løpet av 2 måneder for ikke å utvikle seg til ondartet. Etter operasjonen fikk jeg satt opp hormonspiral for at det ikke skulle skje igjen. Det de opererte ut var heldigvis godartet, men hadde jeg ikke fjernet slimhinnen hadde det utviklet seg til ondartet i løpet av noen måneder. Anonymkode: 6e659...bdf
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #11 Skrevet 26. september 2021 TS her, takk for alle svar! Tok vaksina i august,dose nr 2. kanskje det er det?🤔Tror jeg har pleidd å blø 7-8 dager før, men siste gangene er jeg på dag 11-13 med små blødninger liksom. Fikk fremskyndet time til gyn på nett-så nå er det en uke til😅Skal forsøke å huske og oppdatere!😊 Jeg håper ikke det er tidlig overgangsalder! Ikke planer om flere barn (ingen mann heller😂😂😂), men vil ikke at den døra stenges før den absolutt MÅ. Men dette kan kanskje gyn se? Skal deginitivt spørre! Tusen takk for alle svar, føler meg litt mindre i krisemodus😅🙏🏻 Anonymkode: fccdf...777 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #12 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): TS her, takk for alle svar! Tok vaksina i august,dose nr 2. kanskje det er det?🤔Tror jeg har pleidd å blø 7-8 dager før, men siste gangene er jeg på dag 11-13 med små blødninger liksom. Fikk fremskyndet time til gyn på nett-så nå er det en uke til😅Skal forsøke å huske og oppdatere!😊 Jeg håper ikke det er tidlig overgangsalder! Ikke planer om flere barn (ingen mann heller😂😂😂), men vil ikke at den døra stenges før den absolutt MÅ. Men dette kan kanskje gyn se? Skal deginitivt spørre! Tusen takk for alle svar, føler meg litt mindre i krisemodus😅🙏🏻 Anonymkode: fccdf...777 Det går an å ta en blodprøve for å se om du er i tidlig overgangsalder! bra du skal til gynekolog! Lykke til❤️ Anonymkode: 61937...ad4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #13 Skrevet 26. september 2021 Hormonelle forandringer kan være så mangt, trenger ikke være tidlig overgangsalder. Overvekt, stoffskiftesykdommer og diverse tilstander i underlivet (som PCOS) kan gi menstruasjonsforstyrrelser. Anonymkode: 3db23...186
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå