Gå til innhold

Forkjølelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er det nå.... Har fått forkjølelsessymptomer i løpet av dagen. Datteren vår har vært forkjølet siden midten av uka, testet negativt for korona, sannsynligvis har hun smittet meg, men det kan jeg selvfølgelig ikke garantere. Jeg er fullvaksinert, datter har fått en dose for mer enn tre uker siden.

Hva gjør man? Skal man fortsatt være hjemme med symptomer og teste seg? Jeg jobber med folk, og har ikke muligheten for å isolere meg på eget rom/kontor.

Reglene har jo vært at man skal holde seg hjemme og teste seg. Gjelder det fortsatt? Er ikke i tvil om at det er forkjølelse, nesa er tett og jeg fryser.

Anonymkode: 44128...b02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på FHI sin hjemmeside og last ned "flyteskjemaet" som ligger der.

Der står det hva du skal gjøre, altså teste deg og er testen negativ skal du være hjemme til symptomene er borte.

Litt rest symptomer som litt hoste og snørr gikk greit. Man smitter i starten av forkjølelsen.

Anonymkode: 2cc57...d34

Skrevet

Lurer på det samme! Har blitt kjempe forkjøla, og er typisk en forkjølelse med vondt i halsen, verking i nesa og tette ører. Ble nok smitta av naboen min som var på besøk hos meg som var syk, men hun kom egentlig innom bare for å fortelle at hun testa negativt på korona. ...og så ble jeg smitta av henne =(

Nå som samfunnet har åpna så mye så vill forkjølelse virus smitte rundt.  Skal man da ta koronatest hvis en har blitt forkjøla, det er jo noe som vi alle nå komme til å bli... Så usikker... 

Så er planen å gå på jobb onsdag, men kommer sikkert til å hoste og være snørrete!   Skal man fremdeles være helt frisk før en går på jobb? 🤔

• Liker 1
Skrevet

Leste om det før idag. Man skal fremdeles teste ved luftsplager og være hjemme til negativ test.

Anonymkode: 49f20...af4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...