AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Noen som har vært utbrent? Hvordan var det? Og hvordan er det vs. depresjon? Jeg tror jeg kan være utbrent.. Anonymkode: 24c8e...a39
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Jeg har vært begge deler. Depresjon vil jeg beskrive som at en er trist, gråter mye og vil ikke stå opp om morgenen. Utbrent da er en dørgende sliten, hodepine, kvalm, svimmel, klump i halsen, angst, panikkanfall, balansproblemer og klarer ikke å stå opp om morgenen. Anonymkode: 12e86...baf 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Noen som har vært utbrent? Hvordan var det? Og hvordan er det vs. depresjon? Jeg tror jeg kan være utbrent.. Anonymkode: 24c8e...a39 Jeg vært utbrent og da hadde jeg en følelse av å være overveldet av alt, den minste ting ekstra gjorde at tårene stod i øynene mine -om jeg fikk ekstra å gjøre på jobben utover det jeg selv hadde planlagt feks Sov ekstremt dårlig, hadde tankekjør, fordøyelsesproblemer, kvalme og skuldrene oppunder øra, tendenser til generell angst. Stiv i nakken og vondt i kroppen. Depresjon ser jeg mer på mangel på initiativ, ikke se vitsen i å gjøre noe og snakke seg selv ned. Jeg var mer som en duracellkanin som bare gjorde ting fortere og fortere så til slutt sa det stopp. Men jeg tenker også at disse to tingene kan gå hånd i hånd. Tror du kan bli deprimert av å ha møtt veggen.. Anonymkode: 74a6b...d95
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 TS, takker for svar Flere med erfaring? Synes det er vanskelig å skille hva som er hva.. Men føler meg ikke trist/nedfor, men veldig sliten, utmattet, lite energi og veldig tiltaksløs. Kan være irritabel. Søvn varierer (også sliten om jeg har sovet godt). Veksler mellom dårlig apetitt og inntak av usunn mat.. Anonymkode: 24c8e...a39
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #5 Skrevet 30. september 2021 Jeg hadde ikke depresjon eller angst fra før. De to første ukene lå jeg for det meste på sofaen, ble svimmel av å sitte oppreist. Deretter fulgte noen måneder med hyppig svimmelhetsanfall og kvalme. Depresjonen traff inn kraftig etter rundt to måneder når jeg innså at jeg ikke ville våkne en dag å væte frisk. Det å måtte innse at jeg var syk og ikke kunne jobbe på en stund sendte meg i en kraftig depresjon hvor jeg ikke så noe poeng med noe som helst. Angsten kom etterhvert fordi jeg var så redd for å besvime eller kaste opp, og dermed begynte isolere meg. Så generelt fra jeg gikk i bakken på jobb, og de neste 3-4 månedene så var formen ganske jævlig, med mer nedturer og tilbakesteg enn framgang, men fikk framgang etterhvert som jeg fikk behandling. Anonymkode: 4432f...3cf
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #6 Skrevet 30. september 2021 Er du fysisk ikke i stand til å gjøre det du vil/så mye du pleier, eller ligger det i motivasjonen og viljen? Det er hovedforskjellen mellom utmattelse og depresjon. Det kan være like tungt, men det er ulikt. Selv har jeg ME og kroppen min nekter meg å gjøre det jeg vil. Jeg er ikke deprimert, men er helt ærlig aldri langt unna. Vanskelig å unngå når man tilbringer all tid hjemme, stort sett kun i senga. Hvis du tror du er utbrent eller nærmer deg det så må du stoppe nå. Du tjener ingenting på å gå på en smell. Kan ta månedsvis å komme seg. Anonymkode: 0995b...0a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå