Gå til innhold

Innkalt til eeg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått time til EEG. Er i gang med en demens utredning. Har vært hos fastlegen, på hukommelsesklinikk og tatt mr og pet scan. Henvisningen til eeg er sannsynligvis gjort etter bilde resultatene fra mr/ pet scan er kommet, da legen ikke nevnte det med et eneste ord sist jeg var der.

Har heller ikke fått tilbakemelding ang bildene jeg tok, for 3 uker siden. 

Noen som har erfaring her? Enten med seg selv eller familie medlem? Vil det si de ikke har funnet nok til å sette en demens diagnose?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EEG er rutine ved demensutredning

Anonymkode: 3201d...a70

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

EEG er rutine ved demensutredning

Anonymkode: 3201d...a70

Når jeg søker opp eeg står det at det brukes ved epilepsi vanligvis. Legen sa ikke noe om det i det hele tatt når vi var der, nevnte bare pet scan, mr og spinalvæske prøve. Tror ikke det er rutine nei. 

• Liker 1
Skrevet

Trodde eeg brukes ved utredning av psykose... ?

Anonymkode: 6203c...325

Skrevet

EEG bruke som utredning ved mange ulike diagnoser, selv tok jeg det ifm migrene for mange år siden. Vil tro du får svar når alle undersøkelser er tatt, så de kan se resultatene i lys av hverandre. 

Anonymkode: 32b67...643

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

EEG bruke som utredning ved mange ulike diagnoser, selv tok jeg det ifm migrene for mange år siden. Vil tro du får svar når alle undersøkelser er tatt, så de kan se resultatene i lys av hverandre. 

Anonymkode: 32b67...643

Det gjør jeg sikkert. Er vel vanskelig å svare på, men om jeg ringer legen som henviste meg, vet han har svarene på mr og pet scan, vil han kunne si noe om de resultatene? Leste at eeg brukes når andre undersøkelser ikke har vært tilstrekkelig for å sette en diagnose 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...