AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Hjelp! Baker sjokoladekake uten melk og gluten mtp allergier. Men har glemt å tenke på glasur! Jeg er ikke noe flink på kjøkkenet og oppskrifter jeg finner på sjokoladeglasur inneholder melk. Hadde tenkt å pynte kaka med noe godteri eller strø, men det blir vel ikke lett uten glasur. Hva kan jeg ha på i stedet? 😆 Melisglasur er vel ikke så godt. Strø melis på bare da? 😆 (Jeg har ikke en smule mer margarin eller nøytral olje i hus og ingen søndagsåpen butikk, må ha klart i dag) Anonymkode: 80b0c...156
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Har du melkefri kokesjokolade i hus? Eller melkefritt sjokoladepålegg? Anonymkode: 86371...50b 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Melisglasur kan funke fint det, har hatt blant annet sitronmelisglasur på sjokolademuffins, det holder vel og merke med LITT (lager bare en tynn spiral på muffins feks). Anonymkode: f3350...f14 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 28 minutter siden, AnonymBruker said: Har du melkefri kokesjokolade i hus? Eller melkefritt sjokoladepålegg? Anonymkode: 86371...50b Nei, bare vanlig kakaopulver og masse ting med melk i (vi har ikke noe allergi i hus selv). Har en Toro poseglasur, men den skal blandes i smør og jeg har ikke margarin. Ser jeg har en liten skvett rapsolje, kan det funke tro? 😆 23 minutter siden, AnonymBruker said: Melisglasur kan funke fint det, har hatt blant annet sitronmelisglasur på sjokolademuffins, det holder vel og merke med LITT (lager bare en tynn spiral på muffins feks). Anonymkode: f3350...f14 På en hel kake blir det vel for søtt og klissete? Poenget er helst å ha noe å feste pynten i og at den ikke ser så døll ut. Anonymkode: 80b0c...156
Nabokjerringen Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Eggehvite og melis. Det funker fint. Evt vann og melis eller sitron/juice og melis 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 Du har ikke noe topping ment for is stående? Noen av de kan være melkefrie. Anonymkode: 86371...50b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #7 Skrevet 26. september 2021 7 minutter siden, Nabokjerringen said: Eggehvite og melis. Det funker fint. Evt vann og melis eller sitron/juice og melis Men melisglasur er vel ikke noe godt på en hel sjokoladekake? 😬 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du har ikke noe topping ment for is stående? Noen av de kan være melkefrie. Anonymkode: 86371...50b Nei, ikke noe sånt. 😕 lurer på om jeg prøver den toro-posen med en skvett olje i. Anonymkode: 80b0c...156
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #8 Skrevet 26. september 2021 Melis, kakaopulver pluss bittelitt vann. Ha gjerne i litt kaffe. Det blir en god glasur. Anonymkode: 6ebdb...bfb 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #9 Skrevet 26. september 2021 Du kan ta små dotter med melisglasur for å feste pynten med. Så pynter du den fint så det ser bra ut Anonymkode: 4c738...e2e 1
Nabokjerringen Skrevet 26. september 2021 #10 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men melisglasur er vel ikke noe godt på en hel sjokoladekake? 😬 Nei, ikke noe sånt. 😕 lurer på om jeg prøver den toro-posen med en skvett olje i. Anonymkode: 80b0c...156 Tynt lag melis glasur under strøssel eller kokos. Da får du festet pynt/satt litt smak. Du kan seff lage mer sjokolade/smørkremvariant også hvis du bruker melkefritt smør og melkefri sjokolade/kakaopulver. Det går også.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Tåler de laktosefritt smør eller fløte? I såfall er det jo mange muligheter. Har sett oppskrifter med kokosmelk eller kokoskrem, vil tro det er en god kombinasjon i sjokoladekake, men har ikke smakt det selv. Her er eksempel: https://beritnordstrand.no/oppskrifter/sjokoladekake-2 Anonymkode: da31a...73a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Ser nå du laget igår, så litt sent ute 😅 Håper det gikk fint 😊 Anonymkode: da31a...73a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei, bare vanlig kakaopulver og masse ting med melk i (vi har ikke noe allergi i hus selv). Har en Toro poseglasur, men den skal blandes i smør og jeg har ikke margarin. Ser jeg har en liten skvett rapsolje, kan det funke tro? 😆 På en hel kake blir det vel for søtt og klissete? Poenget er helst å ha noe å feste pynten i og at den ikke ser så døll ut. Anonymkode: 80b0c...156 Skulle jeg brukt sitronmelis på en stor kake hadde det blitt mer «striper» og ikke heldekkende 😛 Anonymkode: f3350...f14 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 https://mills.no/oppskrift/melange/sjokoladekake-langpanne/ bruker alltid denne oppskriften på glasur. Bytter ut vanlig melange med blå melange, så bytter jeg ut vanlig melk med mandelmelk! Denne er kjempe god trenger ikke være kjipt selv om man har allergi! Anonymkode: 29b6a...155
Marihønepøne Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 Håper du huska å sjekke innholdet i kakepynten 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå