Gå til innhold

Har ikke samme livsglede lenger


Norasaka

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er bare en nesten 15 år gammel jente, å har ikke samme energi lenger til å gjøre dumme gærne ting som en ungdom skal gjøre. For ett år siden var jeg nesten bare med 2 år eldre folk enn meg, å ble veldig «moden for alderen». Da normaliserte de at alt var kleint på en måte. Så jeg har liksom det fast i hodet mitt at sånn å «holde på» på snap å sånn er kleint osv. jeg har heller ikke samme lyst til å være sosial .... inni meg så skriker jeg egt at jeg har lyst til å dra ut. Gå turer med alle slaks venner jenter eller gutter å drikke å snakke om livet. Men det bare skjer ikke. Har noen noe å si så jeg kan få motivasjonen tilbake for å leve livet? Hva som helst. Noen «quotes» eller ett eller annet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norasaka skrev (2 minutter siden):

Hei, jeg er bare en nesten 15 år gammel jente, å har ikke samme energi lenger til å gjøre dumme gærne ting som en ungdom skal gjøre. For ett år siden var jeg nesten bare med 2 år eldre folk enn meg, å ble veldig «moden for alderen». Da normaliserte de at alt var kleint på en måte. Så jeg har liksom det fast i hodet mitt at sånn å «holde på» på snap å sånn er kleint osv. jeg har heller ikke samme lyst til å være sosial .... inni meg så skriker jeg egt at jeg har lyst til å dra ut. Gå turer med alle slaks venner jenter eller gutter å drikke å snakke om livet. Men det bare skjer ikke. Har noen noe å si så jeg kan få motivasjonen tilbake for å leve livet? Hva som helst. Noen «quotes» eller ett eller annet?

Tja.....nå er jeg «gammel dame» på 40, men er ikke dette ganske vanlig?

Man må ikke være ekstrovert og supersosial for å leve livet - men klart: å ligge hele døgnet i senga og glo i veggen er jo lite konstruktivt.

Hva liker du å gjøre selv, da? Om du ikke skal ta hensyn til hva andre mener? 

Man kan være moden og fornuftig for alderen uten at det er bortkastet tid altså :) Og du har gaaaaaanske mange år på å feste/ha det gøy.

Det var først når jeg fikk barn som 32-åring at byturer, konserter og mye sosialt dabbet av. Og da hadde jeg jo tross alt bodd på pub og konsertscener i perioder omtrent - var rimelig lei :P 

Har du noen aktiviteter eller hobbyer du liker? 🤷‍♀️

Anonymkode: e96e2...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Du høres ut som en helt vanlig ungdom. Husk at du trenger mye søvn nå, og gi kroppen god og sunn mat. Så skal du se at energien kommer tilbake. Vanlig med litt mindre energi på høsten/vinteren og. 

Av og til må man bare tvinge seg ut for å være sosial. Ofte kan det føles som et ork å komme seg ut, men så blir det kjekt når en først er ute blandt folk. 

Anonymkode: fd53a...e75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei 😊 Du høres ut som en helt vanlig ungdom. Husk at du trenger mye søvn nå, og gi kroppen god og sunn mat. Så skal du se at energien kommer tilbake. Vanlig med litt mindre energi på høsten/vinteren og. 

Av og til må man bare tvinge seg ut for å være sosial. Ofte kan det føles som et ork å komme seg ut, men så blir det kjekt når en først er ute blandt folk. 

Anonymkode: fd53a...e75

Hei takk for svar! Ja jeg har jo veldig god tid på meg, men det er så normalisert allerede som 14 åring at man skal drikke/feste/ må ha mistet jomfrudommen å gud vet hva. Er ikke gøy når jeg sitter inne på rommet også ser jeg at folk på min alder gjør alt mulig annet enn å være inne, ..sånn, før i tiden på den alderen lekte man sikkert med dukker.

Anonymkode: e939a...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei takk for svar! Ja jeg har jo veldig god tid på meg, men det er så normalisert allerede som 14 åring at man skal drikke/feste/ må ha mistet jomfrudommen å gud vet hva. Er ikke gøy når jeg sitter inne på rommet også ser jeg at folk på min alder gjør alt mulig annet enn å være inne, ..sånn, før i tiden på den alderen lekte man sikkert med dukker.

Anonymkode: e939a...98b

Nei.... 😅 Vi lekte ikke med dukker da 😂🤷‍♀️

Vi gjorde det samme som dere, men vi slapp sosiale medier. 

Jeg følte akkurat som deg, men så jo raskt i ettertid at det var tullete. 

Som 15-åring gikk jeg i kor, hadde forsåvidt gått lei svømmingen og sluttet med det - og hadde søkt meg til musikklinjen og brukte mye tid på det og venner. Engasjerte meg på fritiden i litt diverse og fikk jobb. 

Endret meg endel ila VGS, også sosialt. Fikk heldigvis andre venner. 

Endel som debuterte gjorde det i fylla på fest, og det fristet ikke meg - mye fordi jeg hadde et familiemedlem som ble gravid som 16 åring. Og ei venninne som ble gravid som 19 etter fyllesex og sim debut 🙈 Ja, de måtte oppdra barna alene. 

 

Anonymkode: e96e2...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...