AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Er det noen her som har GPS-halsbånd til katten sin? Synes du det fungerer, finner du igjen katten når du trenger det? Jeg har nettopp flyttet til et nytt sted, og vil gjerne at katten min, som alltid har vært ute, skal få fortsette å være det. Men her er det litt farlig, og jeg vil kunne finne henne når mørket kommer slik at hun får være inne da. Synes det er litt ille å slippe henne ut med en diger klump rundt halsen, men det må da være bedre for henne enn å dø.. Noen erfaringer? Anonymkode: 21a98...f5d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Pusen vår har det. Vi kjøpte tractive. Den fungerer helt fint, kan tidvis (sjeldent) bruke en stund på å oppdatere seg, men det er fordi katten er i et område med dårligere dekning. Vi ser alltid hvor hun er, hun bryr seg ikke om å ha den på, vi tar den av når hun bare er inne å sover om vi er hjemme, men setter det på når vi ser at hun skal ut. Når vi er borte bruker hun det 24/7 da hun har katteluke og kommer å går som hun vil. Anonymkode: 49178...419 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Vi har også Tractive, fornøyd med den 😊 Har kortet ned det medfølgende halsbåndet til vår katt på 4,5 kg for å unngå at det faller av da. Falt ofte av i begynnelsen. Anonymkode: e36c2...c17 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Jeg anbefaler foresten å ha flere batteri. En ting er at det er greit å kunne bytte uten å måtte vente i flere timer med å få det på igjen (ja, batteriet bruker evigheter på å lade opp føler jeg). En annen ting er at det er greit å bytte ut når de blir dårligere. Vi har ett som faller betraktelig så fort det når 50%, så det er ikke lenger en trygghet føler jeg. Anonymkode: 49178...419 2
silkestrå Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Vi bruker også Tractive på våre katter og er svært godt fornøyd. Jeg er enig i at den ser litt klumpete og stor ut, men det virker ikke som det plager kattene våre å ha den på og ettersom de begge er langhåret forsvinner den nesten i pelsen 😂 Jeg har valgt å ikke bruke det medfølgende halsbåndet, da dette er for stort og derfor er lett å miste. Heldigvis fungerer det fint på andre halsbånd, og de gangene de mister halsbåndet likevel pleier vi å finne det igjen ved hjelp av sporingen.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 silkestrå skrev (4 minutter siden): Vi bruker også Tractive på våre katter og er svært godt fornøyd. Jeg er enig i at den ser litt klumpete og stor ut, men det virker ikke som det plager kattene våre å ha den på og ettersom de begge er langhåret forsvinner den nesten i pelsen 😂 Jeg har valgt å ikke bruke det medfølgende halsbåndet, da dette er for stort og derfor er lett å miste. Heldigvis fungerer det fint på andre halsbånd, og de gangene de mister halsbåndet likevel pleier vi å finne det igjen ved hjelp av sporingen. Samme her 😅 Anonymkode: 49178...419
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Tractive er den typen Jesperpus og Kasper bruker. De fant blant annet Kasper under terrassen, etter at han hadde vært borte lenge, kunne vært en livsfarlig situasjon. GPS er lurt å ha 😸 Historien om Kasper: https://jesperpus.blogg.no/1518353581_heldigvis_har_katter_9_liv_og_kasper_har_iallefall_8_liv_igjen.html Anonymkode: ed21d...183 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tractive er den typen Jesperpus og Kasper bruker. De fant blant annet Kasper under terrassen, etter at han hadde vært borte lenge, kunne vært en livsfarlig situasjon. GPS er lurt å ha 😸 Historien om Kasper: https://jesperpus.blogg.no/1518353581_heldigvis_har_katter_9_liv_og_kasper_har_iallefall_8_liv_igjen.html Anonymkode: ed21d...183 I tillegg er Jesper en ekspert på å komme seg inn i hus han ikke hører hjemme i 😂 Anonymkode: 49178...419 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå