Gå til innhold

Jeg er sliten av livet...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter mye med traumer fra oppveksten. Noen dager tar de over sinnet mitt og verden blir helt mørk. Jeg eier i sammenheng med det ikke evnen til selvregulering og lider derfor av fedme grunnet avhengighet av overspising. Jeg klarer ikke å komme meg ut av det... jeg går til psykolog og det hjelper en del, men jeg har en uendelig lang vei å gå. Jeg prøver igjen og igjen å endre på livet, men jævelskapen henter meg alltid inn igjen.

Jeg føler meg helt fanget inni hode og kroppen min, det gjør vondt langt inn i margen...

Anonymkode: 701be...aff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt vanskelig å gi deg noen råd når du ikke lurer på noe spesifikt, men har du testet ut å f.eks gå en tur i skogen eller noe sånt de dagene som er veldig tunge? Jeg synes det hjelper veldig mye, og det å fiske synes jeg også hjelper masse fordi da konsentrerer jeg meg veldig om fiskingen samt at jeg får frisk luft og da har jeg alltid en veldig god sinnsstemning etterpå. 

Anonymkode: 2e410...fbc

• Liker 1
Skrevet

Får du hjelp hos psykolog?

Anonymkode: fb315...c17

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg har en uendelig lang vei å gå

Kan det hjelpe litt å dele det opp og sette seg delmål? Og så premiere deg selv når du oppnår hvert delmål? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen dager tar de over sinnet mitt og verden blir helt mørk.

Anbefaler at du skriver en liste over ting du kan gjøre når du kjenner på dette. Få hjelp av psykologen din til å lage en liten plan. Er ikke garantert at det alltid vil hjelpe, men det kan kanskje hjelpe deg litt. 

Anonymkode: 8df65...8c0

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan tenke meg at dette ikke kan være lett og at det er ganske så tøft å stå i en slik situasjon 💐 Det er ikke gjort i en fei å bli frisk. Det er positivt at du går hos psykolog og forsøker å få litt hjelp i allefall. Det er nokså vanlig å trøstespise ved vanskelige hendelser.. Dette er psykisk betinget. Det beste tipset jeg kan gi deg er å forsøke å tvinge deg selv ut i skogen og naturen, gå turer. Hvis du ikke allerede gjør det da. Selv om det kan være beintøft i starten. Den hjalp meg i en periode. Fikk litt mer energi, litt mer glad og fornøyd etter turen. Ønsker deg god bedring 🙏🏻

Anonymkode: 21e4a...fbd

Skrevet

Har du forsøkt å få plass på Evjeklinikken? Verdt å undersøke, de tar tak i fedme og psyken.

Anonymkode: 4d0ec...2bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...