Gå til innhold

Blir det innført smitteverntiltak igjen?


Gjest Optimo

Blir det innført smitteverntiltak igjen?   

280 stemmer

  1. 1. Når blir de første smitteverntiltakene innført igjen?

    • Oktober
      11
    • November
      61
    • Desember
      62
    • Januar
      33
    • Senere enn dette
      6
    • Det kommer ikke til å bli innført noen smitteverntiltak igjen
      107
  2. 2. Kommer noen sykehus til å få problemer med intensivkapasiteten kommende vinter?

    • Ja
      168
    • Nei
      112


Anbefalte innlegg

Babushka skrev (3 minutter siden):

De landene du snakker om vil bli færre når smitten stiger. Uvaksinerte har også et strengere testregime dersom de er nærkontakter. 

Å så? Hva er skummelt med å teste? Min mening er  at alle burde teste på grensene så lenge alle kan bære smitten og smitte andre. 

Og det at de landene blir færre hvor har du det fra?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

zemer skrev (1 minutt siden):

Å så? Hva er skummelt med å teste? Min mening er  at alle burde teste på grensene så lenge alle kan bære smitten og smitte andre. 

Og det at de landene blir færre hvor har du det fra?

Blir smittetrykket i Norge for stort vil ikke andre land slippe inn uvaksinerte. Det er mange land som fremdeles krever karantene for uvaksinerte. Storbritannia, Australia, USA +++

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (2 minutter siden):

Blir smittetrykket i Norge for stort vil ikke andre land slippe inn uvaksinerte. Det er mange land som fremdeles krever karantene for uvaksinerte. Storbritannia, Australia, USA +++

Ja det er det, men mange land vi kan dra til og fra også. Nå skal ikke jeg utenlands i nærmeste fremtid, hva er forskjellen da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (Akkurat nå):

Ja det er det, men mange land vi kan dra til og fra også. Nå skal ikke jeg utenlands i nærmeste fremtid, hva er forskjellen da?

Dersom du ikke skal reise utenlands må du likevel teste deg dersom du er nærkontakt, det behøver ikke vaksinerte. Når smittetrykket øker i vinter blir du sikkert smittet uansett med mindre du er ekstra forsiktig. Senvirkningene av covid er mye skumlere enn vaksinen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Babushka said:

Er vel på ingen måte snakk om hva folk gidder, dersom trykket på sykehusene blir for stort har ikke regjeringen noe annet valg enn å gjeninnføre tiltak. 

Det var snakk om en lengre periode med av og på nasjonalt uten differaniserte tiltak pr. kommune som vi har vært igjennom. Det gidder ikke folk flest å være med på igjen.

Blir det for stort trykk i enkelt-områder så man stramme inn selvfølgelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus1986 skrev (2 minutter siden):

Det var snakk om en lengre periode med av og på nasjonalt uten differaniserte tiltak pr. kommune som vi har vært igjennom. Det gidder ikke folk flest å være med på igjen.

Blir det for stort trykk i enkelt-områder så man stramme inn selvfølgelig.

Kommer det et mutert virus som vaksinene ikke virker på og sykehusene blir overbelastet så kommer det nye nasjonale tiltak. Så kan man diskutere hvor sannsynlig det er, sjansen for at det kommer tiltak i enkelt kommuner er nok større. Men i ett scenario som skissert med mutert virus har det null å si hva folk gidder, da stenger Norge ned igjen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nabo har relativt kort tid etter dose 2 målt sine antistoffer og de er ikke tilstrekkelige.

Når vi ikke har noen rutiner/oppfølging for målinger, hva vet man... så da så..

Vi responderer ikke identisk på disse vaksinene, og med virus-variantene vi har fått så gir vaksinen også redusert beskyttelse. Venter spent på vellykkede modifiseringer og boostere (adjuvans) Ordner seg nok..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (11 minutter siden):

Min nabo har relativt kort tid etter dose 2 målt sine antistoffer og de er ikke tilstrekkelige.

Når vi ikke har noen rutiner/oppfølging for målinger, hva vet man... så da så..

Vi responderer ikke identisk på disse vaksinene, og med virus-variantene vi har fått så gir vaksinen også redusert beskyttelse. Venter spent på vellykkede modifiseringer og boostere (adjuvans) Ordner seg nok..

Alle burde målt sine antistoffer, fler har hatt covid-19 uten å vite det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor smitten øker i Øst- Norge og Nord-Norge nå? Er det fordi de har hatt lavere temperaturer?

Jeg ser jo at smitte stiger på vinteren, og nå stiger den i områder som har hatt frost og snø. Er det sammenheng der?

Se på kartet;

https://www.nrk.no/urix/nytt-smittekart-_-flere-land-sliter-1.15698441

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, zemer said:

Alle burde målt sine antistoffer, fler har hatt covid-19 uten å vite det. 

De burde måle Tcelle immunitet, den eneste som faktisk har noe å si...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (15 timer siden):

Dersom du ikke skal reise utenlands må du likevel teste deg dersom du er nærkontakt, det behøver ikke vaksinerte. Når smittetrykket øker i vinter blir du sikkert smittet uansett med mindre du er ekstra forsiktig. Senvirkningene av covid er mye skumlere enn vaksinen. 

Slutt og snakk tull 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Mooza said:

Jeg lurer på hvorfor smitten øker i Øst- Norge og Nord-Norge nå? Er det fordi de har hatt lavere temperaturer?

Jeg ser jo at smitte stiger på vinteren, og nå stiger den i områder som har hatt frost og snø. Er det sammenheng der?

Se på kartet;

https://www.nrk.no/urix/nytt-smittekart-_-flere-land-sliter-1.15698441

Neeeei, jeg vett ikke jeg. Kanksje "søpleregjering åpner landet og tror de kan vedta pandemien er over" -> "folk later som pandemien er over og driter i alt av smittevernstiltak" -> "smitten stiger" har noe med saken å gjøre?

Lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (20 timer siden):

De uvaksinerte kan på lik linje som vaksinerte benytte seg av alt her i landet så vidt jeg vet. Kino, teater, konserter, fornøyelsesparker, restauranter osv..

Hvilken byrde snakker du om? Vi kan også reise til flere land uten karantene ved hjemkomst. 

 

Det er nå. Om man skal ha en ny runde med tiltak tenker jeg at de tingene du nevner naturlige steder å starte med å bruke koronapasset. Hvis det ikke er tilstrekkelig er det mye man kan gjøre etter behov. For eksempel at uvaksinerte må bruke munnbind i butikker, busser osv. og ikke delta i samlinger med mange mennesker i private hjem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (2 minutter siden):

Det er nå. Om man skal ha en ny runde med tiltak tenker jeg at de tingene du nevner naturlige steder å starte med å bruke koronapasset. Hvis det ikke er tilstrekkelig er det mye man kan gjøre etter behov. For eksempel at uvaksinerte må bruke munnbind i butikker, busser osv. og ikke delta i samlinger med mange mennesker i private hjem.

Blir det behov for en ny runde med tiltak burde vel strengt tatt alle følge disse bestemmelsene. Vaksinedekningen blant voksne i Norge er såpass høy, så hvis smitten kommer ut av kontroll nå er det neppe nok å stenge ute den lille andelen av voksne uvaksinerte. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pivot skrev (1 minutt siden):

Blir det behov for en ny runde med tiltak burde vel strengt tatt alle følge disse bestemmelsene. Vaksinedekningen blant voksne i Norge er såpass høy, så hvis smitten kommer ut av kontroll nå er det neppe nok å stenge ute den lille andelen av voksne uvaksinerte. 

Det er forholdsmessig-krav som myndighetene må følge. Det vil neppe være det å la alle følge de samme reglene nå, da risikoen for smitte og sykdom er såpass skeivt fordelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (7 minutter siden):

Det er nå. Om man skal ha en ny runde med tiltak tenker jeg at de tingene du nevner naturlige steder å starte med å bruke koronapasset. Hvis det ikke er tilstrekkelig er det mye man kan gjøre etter behov. For eksempel at uvaksinerte må bruke munnbind i butikker, busser osv. og ikke delta i samlinger med mange mennesker i private hjem.

Kanskje hvis om atte. Tiden vil vise.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (Akkurat nå):

Kanskje hvis om atte. Tiden vil vise.

 

Det vil den. Krysser fingrene for at antivaxxere ikke sender Norge ut i en ny bølge :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (Akkurat nå):

Det vil den. Krysser fingrene for at antivaxxere ikke sender Norge ut i en ny bølge :)

Det hadde jeg overhodet ikke vært engstelig for.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...