Gjest Revenka Skrevet 29. september 2005 #1 Skrevet 29. september 2005 Æsj. Hvorfor er ikke alle som meg?? Jeg hater gruppearbeid når jeg ikke er enig med de andre på gruppa. Holder på med et prosjekt nå hvor vi får karaker på rapporten. Nå har det seg sånn at jeg er ganske streng når det kommer til skolearbeid, og liker ikke å være på gruppe med de som nesten bruker tidligere oppgaver som mal. Vi fikk utlevert en rapport fra faglærer hvor de har gjort det samme som vi skal gjøre dette semesteret. Hun adre på gruppa har sendt inn sitt bidrag til meg hvor det så og si er tro kopi av rapporten til faglæreren. Bare gjort om på enkelte setninger, men har scannet inn de samme bildene og tabellene osv. Tilogmed skrevet resultatene (som vi ikke har fått enda). Jeg hater konfrontasjoner. Syns det er pyton. Men jeg er avhengig av å få en god karakter på dette faget. Det vil vi ikke få hvis vi leverer inn kopi av rapporten som faglæreren har skrevet. Jeg har sendt mail til faglærer om at jeg gjerne vil ut av gruppa og jobbe selvstendig. Jeg vet det er viktig å kunne jobbe i team, men jeg har ikke lyst.
Gjest Milah Skrevet 29. september 2005 #2 Skrevet 29. september 2005 Skjønner hva du mener! Gruppearbeid er et pes. Folk slurver med det de gjør, eller så gjør de ikke noe i det hele tatt, så man ender opp med å måtte gjøre alt selv!
hecuba Skrevet 29. september 2005 #3 Skrevet 29. september 2005 Har ALDRI vært fan av gruppearbeid. Mener man kaster bort mye tid på surr og at det egentlig er en mer sosial sak enn lærerik.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2005 #4 Skrevet 29. september 2005 Er vel noe risikabelt å levere inn den "kopien" som nevnt ovenfor. Ville ikke ha tatt det for gitt at læreren ikke finner ut av det og da spørs det hvilken karakter det blir.
Gjest Revenka Skrevet 29. september 2005 #5 Skrevet 29. september 2005 hehe.. han finner garantert ut av det da det er han som har skrevet orginalen!
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2005 #6 Skrevet 29. september 2005 Jeg hater konfrontasjoner. Syns det er pyton. Men jeg er avhengig av å få en god karakter på dette faget. ← Du kan jo forsøke å opp dette uten å gjøre det til en konfrontasjon? Jeg forstår godt at du er sur og sint (hater gruppearbeid selv), men forsøk å legge det til side når du snakker med vedkommende. Forklar at dere ikke kan legge frem det arbeidet h*n har gjort slik det nå er, fordi det er plagiat/brudd på copyrightlover. Det KAN jo være at vedkommende er lykkelig uvitende om slikt, og da kan det være bedre for denne å få vite det på en rolig, ikke-anklagende måte istedet for å bli satt i forsvarsposisjon gjennom en anklage.
Gjest gjest1 Skrevet 29. september 2005 #7 Skrevet 29. september 2005 Når det er så og si direkte avskrift kan man jo risikere å ikke få gå opp til eksamen, og det må du jo forklare denne personen. Hun utsetter jo hele gruppa for denne risikoen. Jeg er helt enig med at gruppearbeid er pyton, spesiellt når man har det hele tiden. Alle har sine egne mål for hva de vil oppnå med studiet, egne måter å arbeide på og legge frem saker på.
Veslejenta Skrevet 29. september 2005 #8 Skrevet 29. september 2005 Gruppearbeid er en veldig fin måte å jobbe på dersom ALLE gjør jobben sin. Når folk slurver og ikke gjør arbeidet på en skikkelig måte, kan det rett og slett bli utholdelig å jobbe sammen på den måten. Faren er ofte stor for at enten så trekker svake (det vil si det som ikke gidder å gjøre noe) personer ned karakteren for de som faktisk ønsker en høy karakter. Eller så trekker den som gidder å gjøre noe, opp karakteren for de(n) andre. Jeg synes det er riktig at du går til faglærer og forklarer situasjonen. Jeg likte måten vi gjorde det på på universitetet. Da hadde vi gruppearbeid, men vi leverte inn individuelle rapporter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå